حیوانات خانگی شما و خطرات دود ناشی از آتش سوزی

با نزدیک شدن به فصل زمستان، بسیاری از ما برای گرم کردن خانه ها و لذت بردن از طبیعت در دمای پایین از شومینه و آتش استفاده خواهیم کرد، اما چگونه دود روی حیوانات خانگی تأثیر می‌گذارد؟

در مکان‌هایی که آتش سوزی مسئله‌ای نسبتا عادی است، حتی بیش از هر زمان دیگری آگاهی و مراقبت از علائم استنشاق دود که می‌تواند اثرات ماندگاری بر حیوانات خانگی ما داشته باشد، بسیار مهم است.

آتش سوزی

بسیاری از ایالت های تگزاس تا کلرادو و سواحل غربی با آتش سوزی های رکوردار مواجه هستند که زندگی روزمره را مختل کرده و بر سلامت حیوانات خانگی ما تأثیر می‌گذارد.

هنگامی که در منطقه‌ای هستید که تحت تأثیر آتش سوزی قرار دارد یا دارای دود است، مراقب علائم زیر باشید.

  • سوزش چشم
  • مشکلات تنفسی
  • خستگی
  • بی حالی یا کاهش اشتها / تشنگی

دود ناشی از این آتش سوزی ها می‌تواند هزاران مایل مسافت را طی کند و در کیفیت هوا تحت تاثیر خود قرار دهد و باعث مشکلات جدی شود. برای جلوگیری از مشکلات ناشی از آتش سوزی می‌توان اقدامات احتیاطی را برای کمک به حیوانات خانگی مان انجام داد.

اماکن آتش نشانی در فضای بسته و آتش سوزی در فضای باز

بسیاری از خانه ها یا افرادی که برای لذت بردن از طبیعت به فضای باز می‌روند، از شومینه برای گرمایش در ماه های سرد یا آتش در شب استفاده می‌کنند.

این نوع منابع حرارتی با محصولات جانبی مانند دود، جوش های خروجی و خاکستر همراه هستند. این محصولات جانبی می‌توانند روی حیوانات خانگی شما تأثیر بگذارند:

  • پوست
  • چشم ها
  • دستگاه تنفسی
  • اشتها، میل

هنگامی که صحبت از محافظت از حیوانات خانگی مان می‌شود، مهم است که بدانیم این عناصر داخل و خارج از خانه چگونه می‌توانند بر آنها تأثیر بگذارند. در زیر توصیه هایی از متخصصان برای ایمن نگه داشتن حیوانات خانگی، جلوگیری از بیماری های احتمالی مربوط به دود و آتش سوزی و همچنین زمان تماس با دامپزشک را مشاهده خواهید کرد.

بینش‌های بعضی از متخصصان

لوری وایس، متخصص دامپزشکی توصیه می‌کند: افرادی که حیوانات خانگی دارند و از قبل مشکل تنفسی مانند آسم دارند، باید مراقب سرفه، تنفس سخت، تنفس پر سر و صدا هنگام خواب و آرامش در خانه باشند.

این علائم می‌تواند به نگرانی های مربوط به سلامتی مربوط به دود اشاره کند زیرا در هنگام سوزاندن چوب و مواد دیگر سموم زیادی آزاد می‌شوند.

تریش گرهارت، متخصص چشم پزشکی دامپزشکی توصیه می‌کند: مراقب ترشح و قرمزی چشم در حیوان خود باشید. این شرایط، اگر در مدت زمان طولانی مداوم باشد، باید توسط دامپزشک یا چشم پزشک دیده شود تا از آسیب طولانی مدت جلوگیری کند.

در موارد نادر که خاکستر به چشم حیوان خانگی شما وارد شده است، باید فوراً حیوان خانگی را ببینید و به دنبال راهنمای دامپزشک باشید تا با خیال راحت زباله ها را بیرون بکشید.

دارین دل، همیار مدیر پزشکی، متخصص دامپزشکی توصیه می‌کند، صاحبان نژاد حیوانات بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های پوستی مانند خشکی و خارش هنگام قرار گرفتن در معرض دود حیوانات خانگی آنها کوشا باشند.

اگر حیوان خانگی شما خارش دارد یا پوستی خشک دارد که یک بیماری جدید یا شرایط قبلی است، به یک متخصص پوست در نزدیکی خود مراجعه کنید یا به دامپزشک عادی خود مراجعه کنید تا در مورد گزینه های جلوگیری از تحریک پوست به جلو صحبت کنید.

منبع: ethosvet

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =