جزئیات کمک های بین المللی و ملی مقابله با کرونا

دبیر و عضو کمیته نظارت بر توزیع کمک های بین المللی و ملی مقابله با کرونا ، گزارش دوم توزیع این اقلام را تا ۲۲ فروردین را اعلام کرد.

نامدار عبداللهیان، گفت: از زمان تشکیل و فعال سازی کمیته نظارت بر توزیع کمک های بین المللی و ملی مقابله با کرونا ، این کمیته تاکنون با برگزاری ۱۸ جلسه با محوریت نظارت بر ترخیص، تحویل و توزیع کمک‌های اهدایی کشورهای خارجی، توزیع اقلام اهدایی به دانشگاه‌های علوم پزشکی را بر اساس طرح‌های پیشنهادی و نظرات فنی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی و اولویت‌های بهداشتی درمانی شهرستان‌های درگیر با بیماری کووید ۱۹ پایش کرده است.

دبیر و عضو کمیته نظارت بر توزیع کمک‌های بین المللی ضمن قدردانی از اقدامات بشردوستانه کشورهای های اهدا کننده یادآور شد: کمک‌های اهدایی، به رغم ابعاد گسترده در اخبار و رسانه‌های بین المللی، نسبت به میزان تأمین و تولیدات داخلی حجم نسبتاً محدودی در رفع نیازهای جامعه سلامت کشور را دارد که خوشبختانه توزیع این اقلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بر اساس شاخص‌های فنی و نقطه نظرات معاونت‌های تخصصی به صورت مستمر و منسجم در دست اجرا بوده و هست.

عبداللهیان در تشریح محموله‌های اهدایی نیز گفت: این محموله‌ها شامل اقلام مصرفی از قبیل انواع ماسک (سه لایه ،KN۹۵) لباس محافظ پزشکی، دستکش یکبار مصرف، شیلد چشمی، کاور کلاه، گان و لباس جراحی، کاور کفش، لباس ایزوله، چکمه، عینک محافظ، شیلد صورت و انواع کیت‌های تشخیصی و آزمایشگاهی و…، و همچنین تجهیزات سرمایه‌ای از قبیل: دستگاه‌های ونتیلاتور، پالس اکسیمتر و ترمومتر دیجیتال هستند.


وی گفت: در کمک‌های اهدایی، بیشترین فراوانی مربوط به اقلام حفاظت فردی همچون ماسک‌های سه لایه، دستکش و لباس‌های حفاظتی بوده و کمترین فراوانی نیز مربوط به تجهیزات سرمایه‌ای از جمله ونتیلاتورهای تنفسی است.

دبیر و عضو کمیته نظارت بر توزیع کمک‌های بین المللی، گزارش دوم توزیع اقلام و کمک‌های اهدایی بین المللی و ملی تا تاریخ ۲۲ فروردین را طی نامه‌ای به وزیر بهداشت ارسال کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و کردشگری سلامت

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهی در “جزئیات کمک های بین المللی و ملی مقابله با کرونا

  1. در کمک‌های اهدایی اقلام فردی بسیار زیاد بودن ولی ونتیلاتورهای تنفسی بیسیار کم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + پنج =