تولید محلول‌ ضدعفونی با فرآیندهای الکترولیزی

یک شرکت دانش بنیان اصفهانی با تغییر روند کاری خود در شرایط مبارزه با کرونا، موفق به تولید محلول‌ ضدعفونی با فرآیندهای الکترولیزی شد.

با گذشت سه هفته از اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور، محققان یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان که تولید دستگاه های گندزدایی و ضدعفونی آب را انجام می داد، توانستند از دستگاه خود محلول‌ ضدعفونی تولید کرده و در اختیار بیمارستان ها و متقاضیان تجهیزات بهداشتی قرار دهند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ۱۵ سال پیش تاکنون در حوزه بهداشت، گندزدایی و تصفیه آب فعالیت کرده و طی مدت ۱۰ سال گذشته تاکنون دستگاهی تولید می‌کنیم که با فرآیند الکترولیز و الکتروشیمیایی، محلول گندزدایی تولید کرده و برای ضدعفونی آب آشامیدنی، صنعتی و استخرها استفاده می شود.

سعید سامانی با اشاره شیوع ویروس کرونا، افزود: با توجه به اینکه معتمد سازمان پدافندغیرعامل هستیم، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام آمادگی کرده ایم تا بتوانیم پس از معرفی به وزارت بهداشت، تولید محلول های ضدعفونی کننده بر پایه الکترولیز نمک را آغاز کنیم.

وی با بیان تغییر روند کاری این شرکت دانش بنیان در شرایط ویژه کشور، تصریح کرد: قبل از شیوع کرونا اغلب کارهای شرکت بهین آب زنده رود متمرکز بر سیستم‌ها و دستگاه‌های الکترولایزر و تولید ماده گندزدا بود، اما پس از شیوع این ویروس در کشور از این دستگاه ها برای تولید ماده ضدعفونی کننده استفاده می کنیم تا با ضدعفونی دست و سطوح، از شیوع و انتقال بیشتر این ویروس جلوگیری شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان از کمک به برخی مراکز دولتی و بیمارستانی خبر داد و افزود: تاکنون حدود ۱۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در اختیار مجموعه بهداشتی شهرداری قم و بالغ بر ۲ هزار لیتر محلول ضدعفونی و گندزدا در اختیار بیمارستان ها قرار گرفته و مقداری نیز در بازار عرضه شده است.

سامانی، با اعلام افزایش میزان تقاضا طی دو هفته اخیر، خاطرنشان کرد: کاربرد این محصول برای ضدعفونی و گندزدایی دست ها و سطوح است که با توجه به شرایط فعلی کاربرد وسیعی دارد.

منبع: ایسنا

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

4.9/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهی در “تولید محلول‌ ضدعفونی با فرآیندهای الکترولیزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هشت =