تولید دارو و تجهیزات پزشکی درمان کرونا توسط پارک‌های علم و فناوری

۵ پارک علم و فناوری وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تشریح فعالیت‌های خود در باره مقابله و درمان کرونا پرداختند که تولید داروهای گیاهی و کیت‌های تشخیصی از مهمترین اقدامات آنها است.

تولید سوئیچ‌های تلفنی برای سامانه ۴۰۳۰

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در ابتداء این نشست مجازی اظهار داشت: شرکت های مستقر در این پارک در راستای تولیدات داخلی برای مقابله با ویروس کرونا کیت تشخیص کرونا، سوئیچ‌های تلفنی برای سامانه ۴۰۳۰ را تهیه کرده اند.

عباس زارع ادامه داد:  انجام امور پشتیبانی شبانه روزی، ساخت تونل ضدعفونی کننده افراد و ساخت دستگاه مه پاش ضدعفونی کننده محیط نیز از اقدامات هسته های نوآور پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است.

وی عنوان کرد: کرونا بحران است اما شرکت های دانش بنیان از این بحران ارزش افزوده ایجاد کرده اند. کرونا برای شرکت های فناور فرصت خوبی بود که تحت حمایت معاون علمی و وزارت علوم طرح های خود را ارائه کنند.

زارع تصریح کرد: در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در راستای مقابله با کرونا ۲۰ شرکت ۱۱ محصول ارائه کرده است.

وی عنوان کرد: وزارت بهداشت برای پاسخگویی به مردم نیاز به سوییچ مخابراتی داشت که این سوییچ در ۷۲ ساعت ارائه شد و مورد اشتفاده سامانه ۴۰۳۰ قرار گرفت. این سوییچ ۱۰ هزار اپراتور را در هر نقطه کشور به صورت یکپارچه درآورد و گزارشاتی که استخراج می شود  از طریق هوش مصنوعی تحلیل می شود.

ساخت دستگاه سی تی اسکن

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در سخنانی توضیح داد: پارک‌های فناوری خراسان رضوی توانسته‌اند ۷۵ درصد روزانه الکل و مواد ضد عفونی کننده استان را تامین کنند.

رضا قنبری ادامه داد: همچنین یکی از شرکت های مستقر در این پارک به دانش فنی تولید دستگاه سی تی اسکن رسیده است و می توانیم در هفته ۳ دستگاه تولید کنیم همچنین تولید ونتیلاتور نیز با حمایت معاونت علمی و فناوری محقق شده است.

 تولید داروی گیاهی درمان کرونا

در ادامه این ویدیوکنفرانس سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه هم تصریح کرد: در این پارک ۳۰۰ هسته فعال حضور دارد و  و برای هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال زایی کرده ایم.

معصومی خان احمدی ادامه داد: در راستای مقابله با کرونا ماسک صنعتی و محلول ضد عفونی تولید کرده ایم و در شرایط فعلی ۳۸۵ نفر اشتعال زایی جدید محقق شده که امکان جهش تولید افزایش داده شده است.

وی در خصوص تولید داروی گیاهی درمان کرونا گفت: داروی ۱۰۰ درصد گیاهی برای درمان کرونا از مرحله آزمایش روی حیوانات را با موفقیت سپری کرده و در مرحله کارآزمایی روی انسان است. تا کنون  ۴۰۰ نفر مورد آزمایش قرار گرفته که ۲۰۰ نفر از مبتلایان به کرونا به بهبودی کامل رسیده اند.

خان احمدی عنوان کرد: این دارو بسیار ارزشمند و موثر خواهد بود همچنین یکی از ترکیبات اصلی آن گیاه گل حسرت و ۱۰۰ درصد گیاهی است.

تهیه کیت تشخیص ویروس کرونا

 محمد رفیعی رییس پارک علم و فناوری استان مرکزی نیز در این ویدئو کنفرانس تصریح کرد: تهیه کیت، ست ریکاوری، تولید دو هزار و ۵۰۰ گان ضد آب و ماسک N۹۵ از اقدامات موثر این پارک توسط شرکت ها است.

وی ادامه داد: تولید تب سنج بدون تماس و ۵ هزار لیتر ماده ضد عفونی کننده نیز از تولیدات پارک علم و فناوری استان مرکزی است.

رفیعی در خصوص کیت های تشخیصی کرونا گفت: این کیت ها از نوع پی سی آر است که مراحل انتهایی انجام در انتظار اخذ مجوز است.

رییس پارک علم و فناوری استان مرکزی ادامه داد: محققان ما توانسته اند از گیاهان دارویی تولید اسانس برای ضد عفونی اماکن پر ازدحام کنند،  تمامی آزمایشات انجام شده و از ابتدای شیوع بیماری کرونا روزی ۵ هزار اسپری ضد عفونی کننده هوا و سطوح در مکان های پر ازدحام استفاده می شود که بسیار مورد نیاز شهروندان است.

داروی تقویت سیستم ایمنی

رییس پارک علم و فناوری استان گلستان هم دیگر شرکت کننده در این ویدئو کنفرانس در سخنانی اظهار داشت:  ۴۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده توسط شرکت های مستقر در این پارک تولید شده است و این شرکت‌ها داروی تقویت سیستم‌ایمنی را ارائه کردند

مهدی غفاری تصریح کرد: شربت ضد ویروس ۱۰۰ درصد گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن تولید شده که بسیار مورد استفاده در مقابل ویروس کرونا است. همچنین غربالگری (ثبت، توزیع و پیگیری روند درمان) در استان گلستان با استفاده از سامانه ساخته شده توسط شرکت مستقر در این پارک، انجام می شود.

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + شانزده =