تمام کیت های تشخیصی کرونا که در کشور مورد استفاده قرار می گیرند، تولید داخلی است

دکتر مصطفی قانعی رییس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با شرکت های ایرانی تولید کننده کیت های تشخیصی کرونا قرارداد منعقد کرده و خوشبختانه منشا تمام کیت هایی که در کشور مورد استفاده قرار می گیرند، تولید داخلی است.

وی اظهار داشت:کیت های تشخیصی PCR اجازه صادرات ندارند و برای انجام آزمایش های تشخیصی در داخل کشور مصرف می شوند اما کیت های تشخیصی سرولوژی که توسط شرکت های دانش بنیان تولید می شوند، اجازه صادرات به سایر کشورها را دارند.

دکتر قانعی افزود: برخی افراد متاسفانه در خصوص توانمندی تولید کنندگان کیت های تشخیصی داخلی، مطالبی را عنوان می کنند اما هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با این تولید کنندگان قرارداد بسته و اقدام به خرید این کیت ها کرده است.

رییس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: یکی از چالش هایی که کشور با آن روبرو است، انتقال پول و ارز است و این مشکلات ارتباطی به تولید کنندگان ندارد که بگوییم چرا تولید کنندگان اقدام به تولید بیشتر کیت های تشخیصی نکرده اند. در حال حاضر نیاز کشور به یک میلیون کیت الایزا تامین شده و بازار آن برای تولید بیشتر وجود ندارد چون این کیت ها، کاربرد مطالعاتی و اپیدمیولوژی دارند.

منبع: اداره کل تجهیزات پزشکی

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − یک =