بهترین ویتامین ها برای جلوگیری از آنفولانزا

کم کم داریم وارد فصل آنفولانزا می شویم. بسیاری از ما به حفظ سلامتی علاقه مندیم. که این به معنای انجام اقدامات پیشگیرانه در طول فصل سرما و جلوگیری از آنفولانزا است. ممکن است شاید فکر کنید باید خوب بخوابید یا دست های خود را بیشتر بشویید. اما بهتر است واکسن آنفولانزا بزنید و دنبال بهترین ویتامین ها برای جلوگیری از آنفولانزا باشید.

فصل آنفولانزا چه زمانی است؟

متخصصان بهداشت پیش بینی کرده اند که فصل آنفولانزای امسال ممکن است زودتر از سال قبل آغاز شود. این بدان معنی است که از اوایل اکتبر (مهرماه) ، احتمال ابتلای به آنفولانزا ممکن است افزایش بیابد. اوج فصل آنفولانزا معمولاً در حوالی دسامبر (آدزماه) است و فصل آنفولانزا در ماه مارس (اسفندماه) به پایان می رسد.

اگر می خواهید یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن داشته باشید این مقاله را تا انتها دنبال کنید. ویتامین ها و مواد مغذی می توانند به شما در جلوگیری از آنفولانزا کمک کنند، و ما برترین ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

معمولا چگونه غذا می خورید؟

اگر در حال حاضر یک رژیم غذایی مغذی و مبتنی بر مقدار زیادی میوه و سبزیجات رنگارنگ می خورید، ممکن است در حال حاضر بیشتر مواد مغذی لیست ما را دریافت کرده باشید. اما، اگر رژیم غذایی شما آن چیزی نیست که متخصصان پزشکی آن را به‌عنوان متعادل طبقه‌بندی می‌کنند، افزودن ویتامین‌ها به برنامه روزانه‌تان می‌تواند به شما کمک کند فصل آنفولانزای 2022 را با خطر کمتری برای بیمار شدن پشت سر بگذارید.

به طور خاص، ممکن است بخواهید مصرف ویتامین C، ویتامین E، و ویتامین D و روی را بررسی کنید. طبق نظرسنجی‌های ملی سلامت و تغذیه سال‌های 2005 تا 2016، در همه افراد بزرگسالان 19 سال به بالا، 46 درصد از افراد ویتامین C کافی دریافت نمی‌کنند، 95 درصد ویتامین D کافی دریافت نمی‌کنند، 84 درصد اصلاً ویتامین D دریافت نمی‌کنند. 15 درصد هم ویتامین E و روی دریافت نمی‌کنند.

پلی فنول ها

جستجوی خود را برای یافتن بهترین ویتامین ها برای فصل آنفولانزا تنها به ویتامین ها معطف نکنید. برخی از مواد مغذی دیگر هم می توانند به سلامت شما کمک کنند.

به عنوان مثال پلی فنول ها را در نظر بگیرید. این ترکیبات از گیاهان می آیند و به تنظیم سیستم ایمنی بدن شما کمک می کنند و اساساً بدن شما را در برداشتن گام های صحیح برای مبارزه با عفونت آسان تر می کند.

خوشبختانه اکثر میوه ها و سبزیجات حاوی پلی فنول هستند. یک رژیم غذایی پر از محصولات باید به بدن شما مقدار زیادی از این مواد مغذی را بدهد.

بتاکاروتن

یکی دیگر از نیروگاه های گیاهی برای جلوگیری از آنفولانزا در فصل سرما ، بتاکاروتن است که به گیاهان قرمز و نارنجی رنگ می دهد. همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود.

برای استفاده بیشتر از آن در رژیم غذایی خود، به دنبال محصولاتی با رنگ روشن مانند سیب زمینی شیرین، هویج، گوجه فرنگی و انبه باشید.

آیا می توان در زمان ابتلا به آنفولانزا ویتامین مصرف کرد؟

چنانچه علیرغم تمام تلاش هایت، باز هم بیمار شدی، حالا دیگر مریض هستید، آیا می توانید برای کوتاه کردن سرماخوردگی یا آنفولانزا ویتامین مصرف کنید؟ بله.

شما باید مقدار زیادی از ویتامین های ذکر شده در بالا را که بهترین آنها برای جلوگیری از آنفولانزا هستند مصرف کنید، اما به همین بسنده نکنید. در واقع، برخی از مواد مغذی که در لیست قبلی مشاهده کردید، زمانی که بیمار شده اید، بهترین عملکرد را دارند. بیائید یک نگاهی بیندازیم.

چه ویتامین هایی در هنگام بیماری بهتر هستند؟

هنگامی که بیمار هستید، داشتن یک رژیم غذایی سالم و کامل بسیار مهم است. این رژیم غذایی به بدن شما کمک می کند تا مواد مغذی لازم برای مبارزه با بیماری شما را تامین کند.

دو ماده مغذی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند سریعتر بهبود یابید:

روی: بدن شما به طور مرتب به این ماده مغذی نیاز دارد، اما زمانی که در حال مبارزه با عفونت هستید، می تواند بیشتر مفید باشد. می‌توانید قرص‌های روی را بخرید تا تقویت‌کننده‌ای برای بازگشت سریع‌تر به سلامتی داشته باشید.

ویتامین C: برخی از ویتامین‌ها در فصل سرما برای جلوگیری از بیماری به خصوص آنفولانزا خوب هستند، اما می‌توانند برای مبارزه با عفونت‌های فعال نیز مفید باشند. ویتامین C یک مثال بارز است. اکثر افراد حتی در حالت سلامتی روزانه به 100 میلی گرم یا کمتر ویتامین C نیاز دارند، دوز زیاد ویتامین C می تواند به کوتاه کردن مدت بیماری شما کمک کند.

مانند روی، ممکن است بخواهید مکملی برای دوران بیماری استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که از 2000 میلی گرم در روز بیشتر استفاده نکنید وگرنه ممکن است با عوارض جانبی ناخوشایندی مواجه شوید.

آیا در فصل سرما و برای جلوگیری از آنفولانزا باید ویتامین مصرف کرد؟

ویتامین ها و مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

به طور کلی، خوردن یک رژیم غذایی متنوع از غذاهای کامل با محصولات فراوان باید رساندن مواد مغذی مورد نیاز بدن به حفظ سلامتی شما کمک کند. اما اگر می‌خواهید قدمی فراتر بردارید، می‌توانید راه‌هایی برای ترکیب بیشتر ویتامین‌ها برای فصل سرما و جلوگیری از آنفولانزا در زندگی خود بیابید.

در مورد ویتامین ها و مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی، برخی از بهترین ها عبارتند از:

ویتامین سی

ویتامین C می تواند به تقویت سیستم ایمنی شما کمک کند. هنگامی که مصرف آن کم باشد، خطر ابتلا به بیماری ها و عفونت ها افزایش می یابد.

زنان باید حدود 75 میلی گرم در روز مصرف کنند و مردان باید تقریباً 90 میلی گرم از این ویتامین را روزانه دریافت کنند. این مقدار نسبتاً کم است و می توانید آن را در مواد زیر پیدا کنید:

  • مرکبات
  • کلم بروکلی
  • توت فرنگی
  • فلفل دلمه ای
  • اسفناج
  • کلم پیچ

ویتامین B6

بدن شما از این ویتامین برای ساخت گلبول های قرمز و سفید خون استفاده می کند که از توانایی شما در دفع بیماری پشتیبانی می کند. اگر به دنبال بهترین ویتامین ها برای فصل سرما و جلوگیری از آنفولانزا هستید، حتما باید این ویتامین را به لیست خود اضافه کنید. این ویتامین را می توانید از مواد زیر دریافت کنید:

  • طیور
  • ماهی هایی مانند ماهی تن و سالمون
  • موز
  • نخود

برخی از غلات نیز با B6 غنی شده اند، بنابراین خواربار خود را با دقت انتخاب کنید.

ویتامین E

مطالعات نشان می‌دهد که ویتامین E می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد، و آن را در فصل سرما و جلوگیری از آنفولانزا و حتی بعد از آن استفاد کرد. شما می توانید این ویتامین را از موارد زیر جذب کنید:

  • روغن های گیاهی خاص از جمله روغن آفتابگردان، سویا و روغن گلرنگ
  • سبزی‌های تیره و برگ‌دار مانند اسفناج یا سبزی کولارد
  • بادام ها
  • بادام زمینی
  • کدو تنبل
  • آووکادو

ویتامین دی

این یکی دیگر از ویتامین‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی است که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما بدن نیاز زیادی به این ویتامین دارد. ویتامین D بسیار کم در بدن خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد، اما دریافت مقدار کافی از آن به عملکرد بهتر سیستم ایمنی شما کمک می کند.

مشکل این است که برخی از منابع ویتامین D به طور گسترده ای خوش طعم در نظر گرفته نمی شوند (مانند: جگر گاو، روغن کبد ماهی ماهی، ساردین). شما می توانید آن را به طور طبیعی از طریق غذا های اشتها آورتر مانند ماهی قزل آلا و ماهی تن دریافت کنید، اما ویتامین D دقیقاً در بالای گزارش کمبود مواد مغذی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری  قرار دارد.

نکته پایانی

با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند به شما در شناخت کمبودهای احتمالی مواد مغذی از طریق روش های تشخیصی مانند آزمایش خون کمک کنند. با داشتن این اطلاعات، بهتر می‌توانید برای کمک به سلامت خود مسیر درست را انتخاب کنید، حال چه این مسیر تغییر رژیم غذایی باشد یا مصرف ویتامین یا هر دو آنها.

اطلاعات موجود در این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است و بامد هیچگونه توصیه پزشکی ندارد. در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا اهداف سلامتی داشته باشید، همیشه با یک پزشک یا سایر ارائه دهندگان سلامت واجد شرایط مشورت کنید.

اگر به دنبال راهی برای دریافت بیشتر ویتامین ها بدون روی آوردن به مکمل ها هستید، به مواد غذایی مصرفی تان توجه کنید. می توانید شیر و آبمیوه های غنی شده با ویتامین D را استفاده کنید.

5/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =