بعد از چند ماه ورزش نکردن بهتر است سبک شروع کنید

اگر شما دوست دارید ورزش کنید، توصیه می‌شود که بعد از ماه‌ها ورزش نکردن سبک شروع کنید.

آکادمی ارتوپدی جراحان آمریکایی (AAOS) می‌گوید، ممکن است وسوسه شوید که به راحتی به موارد دیگری بپردازید، مانند: رفتن به زمین فوتبال، سالن بدنسازی و سایر امکانات ورزشی، اما بهتر این است که با تمرینات ساده ورزش را شروع کنید.

جراح ارتوپد و سخنگوی AAOS، دکتر نیکلاس دی نویل گفت: برای بسیاری از ورزش‌کارها، که سه ماه از آخرین تمرینشان گذشته است، ممکن است تهویه قلبی عروقی، قدرت عضلات و انعطاف پذیری فرد کاهش یافته باشد.

افرادی که قبل از همه‌گیری کرونا فعال نبودند، ممکن است بخواهند بازگشایی امکانات را فرصتی برای بهبود سطح سلامتی و تناسب اندام خود، یا ورزش یا فعالیت جدید قلمداد کنند. اگر می‌خواهید مجدداً ورزش را شروع کنید، در اینجا چند راهنمایی آمده است:

  • شدت یا مدت فعالیت را بیش از ۱۰٪ در هفته افزایش ندهید.
  • در طول تمرینات خود آب زیاد مصرف کنید.
  • همیشه قبل از شروع تمرین گرم کنید. عضلات سرد بیشتر مستعد آسیب هستند.
  • با جکهای پرش، دوچرخه سواری ثابت یا دویدن یا راه رفتن در محل به مدت سه تا پنج دقیقه گرم شوید.
  • کفش مناسب بپوشید.

دی نوبیل گفت: اشتیاق شما برای بیرون رفتن زیاد است ولی اکنون احتمال صدمات بیش از حد، شکسته شدن استخوان‌ها و کشش در عضلات یا مفاصل افزایش یافته است.

وی توضیح داد: اگر به طور ناگهانی شدت، مدت یا دفعات فعالیت‌هایمان را بیشتر از آنچه که بدن در زمان همه‌گیری عادت کرده بود، افزایش دهیم، می‌تواند شوکی برای بافت نرم و مفاصل بدن باشد و باعث التهاب و صدمه خوردن شود. برای اینکه خود را برای موفقیت آماده کنید، باید یک دید واقع بینانه از وضعیت فعلی خود داشته باشید و پیروزی‌های کوچک را در طول راه جشن بگیرید.

منبع: Webmd

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

2 thoughts on “بعد از چند ماه ورزش نکردن بهتر است سبک شروع کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *