بانداژ جدید بدون نیاز به برداشتن، اطلاعات زخم را منتقل می‌کند

یکی از مشکلات درمان زخم‌های مزمن، در این واقعیت نهفته است که هنگام برداشتن بانداژ برای بررسی زخم، روند بهبود به تعویق می‌افتد.

نوع جدیدی از بانداژ هوشمند با در نظر گرفتن این مشکل طراحی شد، زیرا داده‌های زخم را به یک برنامه در دستگاه تلفن همراه یک پزشک منتقل می‌کند.

در حال حاضر توسط دانشمندان دانشگاه ملی سنگاپور توسعه یافته است، فناوری بانداژ پیشرفته الکترونیکی به نام VeCare شناخته می‌شود.

بانداژ veCare

خود باند یکبار مصرف واقعی از چهار لایه تشکیل شده است. یک لایه پایینی وجود دارد که روی زخم قرار می‌گیرد. به دنبال آن یک دستگاه جمع‌آوری میکروسیال تخت، یک حسگر ایمنی الکتروشیمیایی انعطاف‌پذیر و یک لایه بیرونی محافظ تنفسی وجود دارد.

همانطور که باند روی زخم قرار می‌گیرد، مایع حاصل از آسیب از طریق عمل مویرگی به داخل دستگاه میکروسیال کشیده می‌شود.


تشخیص عفونت زیر پانسمان هوشمند


هنگامی که یک تراشه با باتری قابل استفاده مجدد جداگانه به سربی که از حسگر ایمنی منتهی می‌شود وصل می‌شود، دومی به طور خودکار تجزیه و تحلیل مایع را آغاز می‌کند.

در 15 دقیقه، می‌تواند PH و دمای زخم را اندازه گیری کند، که می‌تواند تشخیص دهد اینکه آیا عفونت رخ داده است یا خیر.

این سیستم همچنین قادر به شناسایی انواع باکتری‌های موجود و سطح التهاب است. همه این داده‌ها به صورت بی سیم به یک برنامه در تلفن هوشمند یا تبلت نزدیک منتقل می‌شود.

در حالی که پزشکان می‌توانند آزمایشات VeCare را انجام دهند، این امکان نیز وجود دارد که بیماران بتوانند این کار را خودشان در خانه انجام دهند و از سفرهای غیر ضروری به کلینیک جلوگیری کنند.

در هر صورت، اگر برنامه نشان می‌داد که همه پارامترهای زخم رضایت‌بخش هست، پانسمان را می‌توان در جای خود رها کرد و زخم را بدون مزاحمت باقی گذاشت.

VeCare قبلاً موضوع یک کارآزمایی بالینی موفقیت‌آمیز بر روی بیماران مبتلا به زخم‌های مزمن پا بوده است. این فناوری اکنون بیشتر در حال توسعه است تا با استانداردهای نظارتی و ملاحظات تولید انبوه مطابقت داشته باشد.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =