التهاب قلبی بیشتر در پسران پس از دریافت واکسن کرونا

یک مطالعه جدید، به این نتیجه رسید که پسران سالم 12 تا 17 ساله به دلیل التهاب قلبی پس از واکسیناسیون دوز دوم کرونا، بیشتر از میزان مورد انتظار برای بستری شدن در آن گروه سنی بودند.

در مورد این مقاله، چندین مسئله در مورد داده‌هایی که محققان استفاده کرده‌اند وجود دارد، که دقت و کاربرد یافته‌های مطالعه را محدود می‌کند.

در حال حاضر تجزیه و تحلیل CDC گزارش‌های مربوط به التهاب قلب پس از واکسن کرونا در مجله‌ای معتبر در حال بررسی است.

یک مقاله گذشته نگر، میزان میوکاردیت قلبی پس از واکسیناسیون را در کودکان 12 تا 15 ساله و 16 تا 17 ساله که واکسن کرونا دریافت کرده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

محققان این کار را با جستجوی سیستم گزارش رویدادهای جانبی واکسن برای گزارش کودکان 12 تا 17 ساله از 1 ژانویه تا 18 ژوئن 2021 انجام دادند.

آنها با استفاده از کلمات میوکاردیت، پریکاردیت، میوپریکاردیت، درد قفسه سینه، و آزمایشگاه تروپونین، بیماری‌های قلبی را شناسایی می‌کند.

آنها سپس تشخیص عوارض جانبی قلبی (CAE) را در این کودکان استنباط کردند.

میزان التهاب قلبی در دختران و پسران

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) در ژوئن 2021 اعلام کرد که بر وقوع میوکاردیت و پریکاردیت پس از واکسیناسیون نظارت می‌کند.

CDC هنوز توصیه می‌کند که همه افراد 12 سال به بالا واکسن کرونا دریافت کنند.

محققان گزارش‌هایی را که به عنوان نرخ CAE تشخیص داده بودند بر اساس سن، جنس و تعداد دوز واکسیناسیون طبقه بندی کردند.

آنها بر اساس ادبیات موجود در مورد خطر بستری شدن مربوط به کرونا در گروه سنی، تجزیه و تحلیل آسیب و فایده را انجام دادند.

این مطالعه در مجموع 257 CAE را شناسایی کرد. نرخ (موارد در میلیون پس از دوز دوم) 162.2 در پسران 12 تا 15 ساله، 94 در پسران 16-17 سال، 13 در دختران 12-15 سال و 13.4 در دختران 16 تا 17 ساله گزارش کرد.

این مطالعه برآورد کرد که میزان CAE بین 3.7 تا 6.1 برابر بیشتر از خطر بستری شدن 120 روزه آنها در بیمارستان در پسران سالم 12 تا 15 ساله بود که دومین دوز را دریافت کردند. آنها برآورد کردند که میزان CAE در پسران سالم 16-17 ساله 2.1-3.5 برابر بیشتر است.

میوکاردیت و خطر پریکاردیت

التهاب ممکن است در قلب به دلیل عفونت‌ها، داروها، بیماری‌های خود ایمنی یا عوامل محیطی ایجاد شود. این بیماری‌ها ممکن است باعث آسیب شود و منجر به مشکلات سلامتی شود.

التهاب ممکن است در ماهیچه قلب (میوکاردیت) و بافتی که کیسه اطراف قلب را تشکیل می‌دهد (پریکاردیت) رخ دهد.

موارد میوکاردیت و پریکاردیت گزارش شده به VAERS عمدتا در نوجوانان پسر و بزرگسالان جوان رخ می‌دهد. معمولاً ظرف 7 روز پس از دوز دوم واکسن کرونا (Pfizer و Moderna)، که اکثر آنها پس از مدیریت محافظه کار برطرف می‌شوند.

دکتر دانل فیشر، متخصص اطفال در کالیفرنیا، توضیح داد: میوکاردیت باعث ایجاد علائم، از جمله درد قفسه سینه، مشکل در تنفس و تپش قلب می‌شود.

معمولاً کودکانی را که میوکاردیت دارند به بیمارستان منتقل کنید تا آنها را زیر نظر داشته باشند.

با این حال، درمان خاصی برای میوکاردیت وجود ندارد. این به معنی مواردی مانند ایبوپروفن برای درد یا ناراحتی قفسه سینه، مایعات داخل وریدی، و فقط تماشا و انتظار است.

وی افزود: در حال حاضر، یک زیرمجموعه کوچک از بیماران مبتلا به میوکاردیت وجود دارد که دچار اختلال عملکرد قلبی می‌شوند، اما این فوق العاده نادر است.

تعداد مشکلات قلبی که از بیماری کرونا می‌بینیم احتمالاً بیشتر از تعداد کودکانی است که واکسن دریافت کرده‌اند و در نهایت دچار میوکاردیت مرتبط با واکسن شده‌اند.

منبع: medicalnewstoday

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هفت =