ابتلای ۱۲ درصد پرستاران به کرونا در هر بیمارستان زنجان

کارشناس مسئول دفتر پرستاری استان زنجان گفت: در هر یک از بیمارستان‌های استان حدود ۱۰ الی ۱۲ درصد از پرستاران درگیر بیماری کرونا شده‌اند، به ‌طوری‌ که امروز با کمبود نیروی پرستاری مواجه هستیم.

ناهید کامکار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی استان پیش از شروع بحران کرونا نیز دچار کمبود نیروی پرستاری در استان بوده و دانشگاه به دنبال اخذ مجوز از وزارت بهداشت برای استخدام نیروی پرستاری در استان بود، اظهار کرد: با شیوع بحران کرونا در استان، بیش از پیش شاهد کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان‌های استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از پرستاران به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای، باردار بودن، ابتلا به بیماری کرونا و … از چرخه درمان استان خارج شده‌اند و به همین خاطر با ریزش پرستار در استان نیز مواجه شده‌ایم، افزود: در حال حاضر نیروی پرستاری مشغول در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان با شیفت‌های کاری زیاد و بدون استفاده از مرخصی همچنان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

این مسئول با بیان اینکه کمبود پرستار در شهرستان زنجان با توجه به درصد بالای اشغال تخت پررنگ‌تر از سایر شهرستان‌های استان بوده است، تصریح کرد: در این استان دو پرستار (یک پرستار مرد و یک پرستان زن) به دلیل ابتلا به بیماری کرونا بدحال بوده و در بیمارستان‌های استان بستری شدند که خوشبختانه پرستار زن مبتلا مرخص شده ولی پرستار مرد همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

کارشناس مسئول دفتر پرستاری استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون از کادر پرستاری در استان فردی به دلیل بیماری کرونا فوت نکرده است، ادامه داد: متاسفانه یک نفر از نیروی کادر خدمات در این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

کامکار با بیان اینکه در هر یک از بیمارستان‌های استان حدود ۱۰ الی ۱۲ درصد از پرستاران درگیر بیماری کرونا شده‌اند، خاطرنشان کرد: پرداخت معوقه‌های پرستاران در استان همانند سایر استان‌های کشور بوده که این کمبود اعتبارات باید از طریق وزارت بهداشت و درمان و نیز دریافت به‌موقع مطالبات از سازمان‌های بیمه‌ای رفع شود، زیرا دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همه تلاش خود را برای پرداخت معوقه‌های پرستاران انجام می‌دهد.

منبع: ایسنا

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهی در “ابتلای ۱۲ درصد پرستاران به کرونا در هر بیمارستان زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هشت =