آیا گربه ها می توانند غذای سگ بخورند؟

آیا گربه ها می توانند غذای سگ بخورند؟ این یک سؤال متداول است که معمولا از مراکز دامپزشکی پرسیده می شود. پاسخ کوتاه این است که بله ، گربه می تواند مقدار کمی غذای سگ بخورد و هیچ گونه مشکل یا اثر ماندگار نخواهد داشت.

با این حال ، پاسخ طولانی دیگر به تفاوت های خاص گونه های گربه و سگ وابسته است. در اینجا باید آنچه در مورد تغذیه گربه ها بدانید و چرا نباید در دراز مدت غذای سگ را به گربه ها داد ، صحبت می کنیم.

آیا گربه ها با خیال راحت می توانند غذای سگ را بصورت طولانی مدت مصرف کنند؟
نه ، گربه ها را نمی توان در رژیم غذایی سگ نگه داشت.

اگر یک گربه برای مدت طولانی از غذای سگ تغذیه کند ، اگر کشنده نباشد ، اما می تواند عواقب داشته باشد. این امر به این دلیل است که فرمول‌های غذایی سگ و غذای گربه ها برای تأمین نیازهای مختلف غذایی از این دو گونه ، از عناصر مختلفی برخوردار هستند.

گربه ها و سگ ها نیازهای غذایی مختلفی دارند

در حالی که سگ و گربه در خانه های ما با شرایط مشترک زندگی می کنند، اما با گذشت زمان ، طبیعت آنها را در حیوانات با نیازهای غذایی بسیار متفاوت قرار داده است.

گربه ها گوشتخواران اند ، به این معنی که آنها به رژیم غذایی پروتئین های گوشتی و چربی های حیوانی احتیاج دارند تا همه سیستم های بدن آنها بتوانند به درستی کار کنند.

از سویی دیگر ، سگ‌ها رژیم منعطف تری دارند و به راحتی می توانند گوشت و سبزیجات بخورند. رژیم غذایی سگ ، نیازهای غذایی خاصی را که گربه ها به آن نیاز دارند ، برآورده نمی کند.

تفاوت بین غذای گربه و غذای سگ

در اینجا فقط چند تفاوت اساسی در فرمول غذای سگ و غذای گربه ذکر می‌شود.

مزه

گربه ها طعم ها را متفاوت از سگ ها ا درک می کنند. عدم توانایی حس شیرینی و حتی تعداد گیرنده های چشایی بین این دو گونه متفاوت هستند.

غذاهای گربه بسیار خوش طعم هستند تا دوستان گربه ما را که گاهی اوقات دلپذیر هستند ، آن را راحت بخورند.

  • توجه داشته باشید : به طور کلی اینکه گربه ها حتی مایل به خوردن غذای سگ باشند غیرممکن است. با این حال ، سگ ها محتوای خوشمزه و پر پروتئین موجود در غذاهای گربه را دوست دارند.

پروتئین

به عنوان یک گوشتخوار، گربه ها به غذایی احتیاج دارند که پروتئین بسیار بالاتری نسبت به غذای سگ داشته باشد.

برندهای تجاری و انواع غذاهای سگ که دارای پروتئین بالاتری هستند ، بطور کلی ، این غذاهای تخصصی سگ هم به سطح بالایی از پروتئین مورد نیاز برای سالم نگه داشتن گربه ها نمی رسند.

بیشتر غذاهای سگ مقدار پروتئین As-Fed” 18-26٪” دارند. برای گربه ها معمولاً توصیه می شود كه حداقل٪ 30 پروتئین “As-Fed” را با مصرف 30-34٪ همراه با غذای گربه كنسرو شده با پروتئین 40-50٪ انجام دهید.

تائورین

گربه ها (و انسانها) از معدود پستاندارانی هستند که توانایی تهیه تورین را ندارند ، بنابراین باید این عنصر اساسی را از رژیم غذایی خود دریافت می‌کنند. گربه هایی که فاقد تورین در رژیم غذایی خود هستند می توانند مشکلات زیر را داشته باشند:

  • قلبهای ضعیف (کاردیومیوپاتی گشاد)
  • از دست دادن بینایی
  • مشکلات هضم

امروزه همه غذاهای گربه موجود در بازار دارای تورین است. اما به ندرت این ماده در غذاهای سگ گنجانده می شود.

اسید آراکیدونیک

اسید آراشیدونیک یک اسید چرب است که توسط گربه ها نیز ایجاد نمی شود و باید مصرف شود. گربه های مبتلا به سطح کم اسید آراشیدونیک دارای علائم بیماری مانند:

  • بزرگ شدن کبد / کلیه
  • گاهی اوقات ، افزایش مشکلات پوستی

سگ‌ها می توانند این اسید چرب را به تنهایی ایجاد کنند و بنابراین ، غذای سگ به ندرت با آن مکمل می شود.

ویتامین A

ویتامین A یکی دیگر از عناصر رژیم غذایی است که گربه ها نمی توانند به تنهایی سنتز شوند و باید در رژیم غذایی خود مکمل قرار دهند.

در حالی که غذاهای سگ اغلب حاوی مکمل های ویتامین A هستند ، این غذاها هرگز حاوی مقادیر کافی زیاد برای تغذیه بهینه گربه ها نخواهند بود.

گربه هایی که از کمبود ویتامین A رنج می برند مشکلات زیر را دارند:

  • موهای بی کیفیت
  • ضعف و بدتر شدن عضلات
  • نابینایی شبانه

نیاسین

این بسیار مهم است که رژیم غذایی گربه حاوی نیاسین باشد ، زیرا گربه ها نمی توانند خودشان آن را تهیه کنند. بافت حیوانات رایج ترین منبع نیاسین در غذاهای گربه است. اما گیاهان مقادیر کمی نیاسین دارند. اما ممکن است یک ماده غذایی حاوی مقدار کمتری از بافت حیوانات و محتوای بیشتر بافتهای گیاهی مانند دانه ها ، سطح مناسب نیاسین مورد نیاز را به گربه ها ندهد.

مرحله زندگی نیز مهم است

مراحل زندگی در سه گروه اصلی در صنعت غذای حیوانات خانگی قرار می گیرد:

  • رشد
  • نگهداری
  • مراحل تمام عمر

نه تنها گربه ها به پروتئین ، ویتامین و نیازهای غذایی خاص دارند ، بلکه اینها در کل مراحل زندگی آنها نیز متفاوت است.

بچه گربه های در حال رشد سریع به مواد مغذی و منابع انرژی بیشتری احتیاج دارند ، در حالی که گربه های مسن تر ، به پروتئین بیشتری احتیاج دارند تا در افزایش عضلات خود را حفظ کنند.

غذای سگ – با درصد کمتری از پروتئین و سایر مواد مغذی – احتمالاً نمی تواند در هر یک از مراحل زندگی یک گربه طولانی مفید باشد.

غذای گربه با کیفیت بالا ضروری است

بهترین راه برای اطمینان از اینکه گربه ها در زندگی ما زمان طولانی تری باشند، باید از دریافت یک رژیم غذایی سالم و باکیفیت برای رفع نیازهای گربه ها اطمینان حاصل کنیم.

بطور کلی غذای سگ غیر سمی است و در صورت خوردن چند کباب ، آسیبی به شما وارد نمی شود ، اما برای رفع نیازهای غذایی گربه طراحی نشده است.

منبع: پت مدیسن

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 7 =