آیا برای ردیابی علائم کورونا باید از پالس اُکسیمتر در خانه استفاده شود؟

مشکلات ریه مانند ذات الریه و نارسایی تنفسی می تواند برخی از علائم شدید COVID-19 باشد. اطلاع از عملکرد ریه های شما می تواند به آرامش اعصاب کمک کند. توصیه های یافت شده در شبکه‌های اجتماعی در حال افزایش است و حالا نیز به سمت استفاده از پالس اُکسیمتر برای نظارت بر میزان اکسیژن خون در خانه می چرخد.

برای افرادی که قبلاً به دلیل وضعیت بهداشتی یا سلامتی خود دستگاه جیبی آن را در خانه داشته‌اند، ادامه دادن استفاده از آن خوب است – اما پزشکان برای اکثر افراد گفته‌اند که نیازی به آن نیست و حتی ممکن است یک ایده بد باشد.

پالس اُکسیمتر ، بدون درد به انگشت شما چسبیده و از نور برای تعیین درصد اکسیژن خون و ضربان قلب شما استفاده می کند. این دستگاه به طور معمول در مطب پزشکان یافت می شود ، اما در فروشگاه های لوازم پزشکی نیز موجود می‌باشد. به طور معمول ، این اطلاعات به پزشک شما کمک می کند تا تشخیص دهد که آیا شما نیاز به اکسیژن اضافی دارید یا خیر.

انجمن قفسه سینه آمریکا براین باور است که بیشتر مردم نیازی به پالس اکسیمتر ندارند. بعضی از افراد برای شرایطی که باعث می شود مدت زمان اکسیژن کم یا برخی شرایط زمینه ای ریوی وجود نداشته باشد یا در هنگام ورزش یا مسافرت به ارتفاعات زیاد ، تجویز می کنند.

دکتر لن هوروویتز ، متخصص داخلی و ریه در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک سیتی ، گفت که او پالس اکسیمترهای خانگی را به بسیاری از بیماران خود توصیه می کند ، اما خاطرنشان کرد: برای افراد فاقد بیماری تنفسی زمینه ای ، زیاد لازم نیست و ممکن است افراد را به اشتباه بیاندازد و در صورت احساس نیاز به بررسی مکرر میزان اکسیژن به آنها اضطراب نیز وارد می‌نماید.

دکتر اریک سیو-پنا ، مدیر بهداشت جهانی نورثول در نیو هاید پارک ، نیویورک می‌گوید: “بخاطر داشته باشید که پالس اکسیمتر تنها درصورتی که توانایی تأمین اکسیژن مکمل را داشته باشید خوب است.” “بنابراین برای افرادی که از نظر پزشکی ضعیف هستند ، برای تریاژ آنها خوب است. اما ابزاری نیست که همه در خانه داشته باشند ، زیرا بدون توجه به آن اگر نتیجه اشباع اکسیژن شما کم باشد ، باید به بیمارستان بروید.”

داشتن فناوری به معنای واقعی کلمه در نوک انگشتان ما به معنای این نیست که ما باید از آن استفاده کنیم. اگرچه پالس اکسیمترها از نظر تجاری در دسترس هستند ، اما در بسیاری از نقاط تفاوت قیمت وجود دارند و بر همین اساس کیفیت آنها می تواند بسیار متفاوت باشد.

هیچ راه خوبی برای دانستن اینکه آیا یک پالس اکسیمتر خانگی دقیقاً درست کار می‌کند وجود ندارد. علاوه بر این، دامنه آنچه که در نظر گرفته می شود طبیعی است می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد ، بنابراین بهترین روش برای تفسیر یک پالس اکسی متر خواندن آن توسط یک پزشک است.

منبع: ای بی سی نیوز

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهی در “آیا برای ردیابی علائم کورونا باید از پالس اُکسیمتر در خانه استفاده شود؟

  1. به نظرم احتیاج نیست دستگاه پالس اکسیمتر را همه تهیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 12 =