افزایش تقاضای رواندرمانی بعد از کرونا

روانشناسان می گویند تقاضا برای درمان سلامت روان و رواندرمانی بعد از کرونا در حال افزایش است.

بر اساس نظرسنجی جدید انجمن روان‌شناسی آمریکا (APA)، با ادامه تأثیر همه‌گیری بر سلامت روان، روان‌شناسان از افزایش زیادی در تقاضا برای درمان اضطراب و افسردگی در مقایسه با سال گذشته خبر می‌دهند.

بسیاری از روانشناسان گفتند که حجم کاری و لیست انتظار طولانی تری نسبت به قبل از همه گیری کرونا افزایش یافته اند.

آرتور سی ایوانز جونیور، دکترا و مدیر عامل APA، می گوید:

«از آنجایی که افراد بیشتری به دنبال رواندرمانی برای شرایط سلامت روان خود هستند، تقاضا برای روان پزشکان و روان‌شناس ها افزایش یافته است. حالا دیگر مانند بسیاری دیگر از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، روانشناسان نیز این فشار را احساس می کنند.

بیش از 8 نفر از هر 10 نفر (84٪) روانشناسانی که اختلالات اضطرابی را درمان می کنند، گفتند که از زمان شروع همه گیری کرونا در مقایسه با در سال گذشته 10% تقاضا برای درمان اضطراب افزایش یافته است.

همچنین تقاضا برای درمان افسردگی نیز افزایش یافته است. به طوری که 72 درصد از روانشناسانی که اختلالات افسردگی را درمان می کنند، گفته اند که در مقایسه با در سال 2020 این عدد 12% افزایش یافته است. سایر حوزه های رواندرمانی هم با تقاضای بیشتر شامل اختلالات خواب و بیداری، وسواس فکری-اجباری و اختلالات مرتبط هستند.

تعداد روانشناسانی که گزارش دادند امسال مراجعات بیشتری دریافت کرده اند نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شده است. (از 37 درصد در سال 2020 به 62 درصد در سال جاری). تقریباً 7 نفر از هر 10 روانشناس (68٪) گزارش دادند لیست انتظارشان از زمان شروع همه گیری طولانی تر شده است.

با توجه به این شاخص‌ها که نشان می‌دهد بسیاری از روانشناسان با ظرفیت یا فراتر از ظرفیت کار می‌کنند. بیش از 4 نفر از هر 10 نفر (41%) گزارش دادند که قادر به پاسخگویی به تقاضای درمان نیستند. (در مقایسه با 30% در سال گذشته)، و 46% گفتند که احساس می‌کنند فرسوده شده‌اند (بالاتر).

دکتر ایوانز گفته:

«این اعداد آنچه را که ما از روزهای اولیه همه‌گیری گفته‌ایم بالاتر است در نتیجه ما با یک سونامی سلامت روان روبرو هستیم.» ما باید به حمایت از رواندرمانی بعد از کرونا از طریق بهداشت از راه دور (تله مدیسن) ادامه دهیم. باید در غربالگری، پیشگیری و مداخلات نوآورانه برای گسترش دسترسی به سطوح مختلف مراقبت سرمایه‌گذاری کنیم.»

این بیماری همه گیر منجر به تغییر وضعیت سلامت از راه دور برای بسیاری از روانشناسان شد. تقریباً همه روانشناسان بالینی به ارائه حداقل برخی از خدمات از راه دور (96٪) ادامه می دهند. در حالی که تعداد کمی از سال پیش به ملاقات حضوری بیماران بازگشته‌اند، تعداد زیادی از روان‌شناسان رویکرد ترکیبی را برای دیدن بیماران اتخاذ کرده‌اند (20 درصد بالاتر از سال 2020). این نشان دهنده پیشرفت آهسته بازگشت به مطب ها است.

خدمات تله مدیسن به بیماران جوامع محروم مانند مناطق روستایی و جوامع دیگر این امکان را می دهد تا به این خدمات دسترسی داشته باشند.

96 درصد از روانشناسان، گفتند که استفاده از سلامت از راه دور در طول همه گیری کرونا کارایی خود را به عنوان یک ابزار درمانی ثابت کرده است. 93 درصد نیز گفتند که قصد دارند تله مدیسن را به عنوان یک گزینه در عمل خود پس از همه گیری ادامه دهند. .

در مواجهه با تقاضای زیاد برای رواندرمانی بعد از کرونا، بیش از سه چهارم روانشناسان گفتند که توانسته اند تعادل مثبت کار و زندگی را حفظ کنند. (77% از 66%) نزدیک به دو سوم گفتند که خودمراقبتی را انجام می دهند.

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − ده =