داروهای خطرناک برای جلوگیری از کووید19

اگرچه دانشمندان در سراسر جهان در حال تحقیق در مورد واکسن هایی هستند که ممکن است در صورت بیمار شدن از مردم در برابر کروناویروس جدید و سایر روش های کاهش آسیب کووید19 کمک کند، اما تاکنون هیچ درمانی معجزه آسایی پیدا نشده است که یکی از این اهداف را انجام دهد. با این وجود ، تئوری ها و اطلاعات غیرمستقیم مبتنی بر اخبار و رسانه های اجتماعی درمورد آنچه ممکن است موثر باشد بسیار وجود دارد.

متأسفانه ، نه تنها بسیاری از محصولات هدر دادن پول هستند ، بلکه می توانند برای سلامتی شما خطرناک یا حتی کشنده نیز باشند.

به نقل از Everyday health مطمئن ترین قدمهایی که پزشکان به مردم توصیه می کنند این است که از ابتلا به کروناویروس جلوگیری شود، اینها مواردی است که بارها و بارها شنیده اید که از طریق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) و سایر گروه های معتبر پزشکی اعلام می گردند. آنها شامل موارد زیر هستند:

  • دستان خود را حداقل به مدت حداقل 20 ثانیه بشویید.
  • از لمس صورت خود با دست های شسته نشده خودداری کنید.
  • سطوح غالباً لمس شده در خانه و محل کار را تمیز و ضد عفونی کنید.
  • از تماس با افرادی که مریض هستند خودداری کنید.
  • دستورالعمل های مربوط به مسافت اجتماعی را دنبال کنید ، که می تواند به محدود کردن شیوع ویروس جدید در افراد بدون علامت کمک کند.

کارشناسان هشدار می دهند که داروهای زیر نه تنها به پیشگیری یا درمان کووید19 کمک نمی کند بلکه، این اقدامات درمانی ممکن است خطرات دیگری برای سلامتی شما نیز به همراه داشته باشد:

1. کلروکین

تود کوپرمن ، دکتر ، بنیانگذار ConsumberLab.com ، می‌گوید: داروی ضد مالاریا که به عنوان کلروکین فسفات نیز شناخته شده است ، در افرادی که کووید19 شدید دارند در بعضی از مطالعات بسیار کوچک در چین و فرانسه آزمایش شده است.

نتایج این آزمایشات مختلط بوده است ، دکتر کوپرمن می گوید: “در حال حاضر ، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه در درمان کووید 19 به شما کمک می کند ، وجود ندارد.”

اگرچه کلروکین در آزمایشات مورد مطالعه و نظارت قرار می گیرد ، افراد نباید از مصرف آن در منزل خارج از جهت پزشک استفاده کنند زیرا ممکن است بسیار خطرناک باشد ، به خصوص در دوزهای بسیار بالا ،

سی ان ان در 25 مارس گزارش داد كه یك زوج آریزونا پس از شنیدن گزارش ها مبنی بر اینكه این دارو به درمان COVID-19 كمك می كند ، اقدام به خوددرمانی کرده‌اند. شوهر درگذشت و همسر در وضعیت بحرانی قرار دارد. دکتر میکوس می گوید ، خود درمانی با درمان های آزمایش نشده ایمن نیست. وی می افزاید: “مردم نباید این کار را به هر شکلی به عنوان داروی خانگی امتحان کنند.”

2. محلول نقره یا نقره کلوئیدی

دکتر میکوس می گوید: “این یک مایع با قطعات نقره کمی است که می توانید به عنوان یک مکمل رژیم غذایی خریداری شود.” او می گوید نقره ماده معدنی ضروری نیست – برخلاف روی ، که برای ایمنی و بهبودی لازم است (به مقدار کم). او می گوید: “نقره هیچ عملکردی در بدن ندارد ، بنابراین یک مکمل غذایی مفید نیست و در واقع می تواند برای سلامتی افراد خطرناک باشد.”

میکروس می گوید ، بسیاری از شرکت ها در حال تلاش برای فروش انواع “روغن مار” هستند و این یکی از آنها است. او می گوید: “اگرچه مردم ایده راه حل طبیعی برای درمان این ویروس را دوست دارند ، اما مهم است که به یاد داشته باشید بسیاری از چیزهای موجود در طبیعت برای سلامتی شما مفید نیستند و می توانند به شما آسیب برساند.” به عنوان مثال ، میتون و تنباکو و آرسنیک طبیعی هستند ، اما قطعاً هر دو می توانند بسیار خطرناک باشند. “فقط به این دلیل که چیزی در طبیعت یافت می شود ، به معنای امنیت آن نیست.”

میکروس می گوید اگر نقره به مقدار زیادی در بدن شما ایجاد شود ، در واقع می تواند باعث شود رنگ پوست به رنگ آبی مایل به خاکستری شود ، وضعیتی به نام argyria ، که می تواند دائمی باشد. “حتی اگر این فقط یک مشکل زیبایی باشد ، خطرات دیگری نیز برای سلامتی وجود دارد. این می تواند باعث جذب ضعیف برخی داروها و آنتی بیوتیک ها شود. “

3. “کیت سفید کننده” یا کیت دی اکسید کلر

این محلول ها اغلب “محلول معدنی معجزه” یا “مکمل معدنی معجزه” (MMS) نامیده می شوند و با مخلوط کردن محلول کلرید سدیم با اسیدهایی مانند آب لیمو ساخته می شوند. FDA در سال 2019 هشدار شدیدی راجع به این محصولات صادر کرد و به مصرف کنندگان توصیه کرد: “محصولات کلرید سدیم خطرناک هستند و شما و خانواده تان نباید از آنها استفاده کنید.” به گفته این آژانس ، مصرف کنندگان از استفراغ شدید ، اسهال شدید ، فشار خون پایین تهدید کننده زندگی ناشی از کم آبی و نارسایی حاد کبد پس از نوشیدن این محصولات خبر داده اند.

به گفته FDA ، این راه حل ها به طور غلط به عنوان مقابله با بیماری اوتیسم ، هپاتیت ، سرطان ، آنفولانزا و سایر بیماری ها به بازار عرضه شده اند.

“این محصولات یک روش مؤثر برای ضد عفونی آب هستند ، اما مصرف آنها به هیچ وجه امن نیست.”

دکتر کوپرمن. وی می گوید: “ممکن است موارد زیادی وجود داشته باشد که ویروس را از بین ببرد ، اما این بدان معنا نیست که باید آنها را مصرف کنید.” “هیچ شرایطی وجود ندارد که سفید کننده برای مصرف انسان مناسب باشد.”

4. اسپری کردن کلر یا الکل روی بدن

کلر و الکل برای ضد عفونی کردن سطوح برای جلوگیری از انتشار ویروس مفید هستند ، اما براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، اسپری مواد شیمیایی روی بدن شما کووید19 را اگر از قبل وارد بدن شما شده باد ، نمی کشد و می تواند مضر باشد.

دکتر میکوس می گوید ، الکل می تواند برای چشم و دهان شما مضر باشد و روی پوست شما بسیار تاثیرگذار است. او می گوید: “الكلی برای جلوگیری از گسترش کووید19 به عنوان ضدعفونی كننده دست ، زمانی نقش مهمی دارد كه شما به صابون و آب ،دسترسی ندارید. ” بهترین کار برای بهداشت دست برای جلوگیری از انتقال عوامل بیماری زا از جمله کووید19 حداقل 20 ثانیه با آب و صابون شستن دست است.

ضد عفونی کننده های دستی مبتنی بر الکل باید الکل بیش از 60 درصد اتانول یا 70 درصد ایزوپروپانول داشته باشد.

5. درمان UV

دکتر میکوس می گوید ، اشعه ماوراء بنفش (UV) در دوزهای بسیار بالا برای آسیب رساندن به ویروس ها استفاده می‌شود ، اما این بدان معنی نیست که باید در افراد هم استفاده شود. وی گفت: “ممکن است برخی افراد خبرهایی را دیده باشند که برخی از مکان‌ها با استفاده از اشعه ماوراء بنفش بسیار زیاد برای ازبین بردن ویروس یا بازیافت ماسک های N95 به کار برده شده، اما میزان اشعه ماوراء بنفش که در واقع برای کشتن ویروس مورد نیاز است بسیار خطرناک خواهد بود.”

“دوزهای زیاد اشعه ماوراء بنفش برای مردم توصیه نمی شود – به همین دلیل توصیه نمی کنیم افراد به سالن های برنزه کننده بروند. چراکه این می تواند به پوست آسیب برساند و احتمالاً منجر به سرطان پوست شود.

6. مصرف زیاد ویتامین D

محققان پی برده‌اند كه چگونه ویتامین D می تواند برای افراد مبتلا به عفونت های تنفسی فایده داشته باشد ، و برخی از كارشناسان معتقدند كه ممكن است در فعال سازی سیستم ایمنی بدن نقش هم داشته باشد. متاآنالیز آزمایشات آینده نگر که در فوریه 2017 در ژورنال BMJ منتشر شد ، دریافت که دوز روزانه ویتامین D شانس ابتلا به عفونت تنفسی را در افرادی که کمبود ویتامین D دارند را کاهش می دهد. (شایان ذکر است که این مطالعه نشان داد که مصرف مکمل ویتامین D فقط در افرادی که کمبود ویتامین D دارند، سودمند است.)

مقادیر ویتامین D به طور بالقوه مضر هستند زیرا ویتامین محلول در آب نیست ، این محلول در چربی است. این بدان معنی است که به جای انتقال بدن از طریق ادرار ، ویتامین D اضافی در بافت چربی بدن ذخیره می شود.

ویتامین D برای تنظیم سطح کلسیم خون بسیار مهم است. استفاده بیش از حد مواد مغذی ممکن است به کلسیم خون بالا منجر شود ، که می تواند باعث سنگ کلیه ، یبوست و هذیان شود.

مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهی در “داروهای خطرناک برای جلوگیری از کووید19

  1. مردم نباید خود سرانه از هر چیزی که فکر میکنند خوب است استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هفت =