ترکیب واقعیت مجازی در جراحی و لمس برای آموزش

FundamentalVR یک شرکت فناوری است که واقعیت مجازی در جراحی و هاپتیک یا تعامل لمسی را با هم ترکیب می کند تا به جراحان در انجام روش‌های پیچیده کمک کند.

برای هرکسی که حرفه پزشکی را دنبال می‌کند، جراحی یکی از چالش برانگیزترین مسیرها است، به خصوص امروزه، با وجود روش‌های جدید زیادی برای شناخت، لازم است جراحان قبل از رسیدن به استاندارد مورد نیاز مرتباً تمرین کنند.

در سال‌های اخیر، راه حلی ارائه شده است که می تواند آموزش جراحی را تا حد زیادی بهبود بخشد. با توجه به پیشرفت صنعت حمل و نقل هوایی، جایی که شبیه سازهای پرواز عادی شده‌اند، بیمارستان‌ها هم شروع به معرفی شبیه سازها برای جراحان کارآموز کرده اند. این فناوری به آنها امکان می دهد مهارت‌های جدید بیاموزند ، سؤال کنند “چه می شود” و اشتباه می کنند ، بدون اینکه خطری برای امنیت بیمار ایجاد شود.

کیفیت آموزش در اینجا فقط با کیفیت شبیه ساز بستگی دارد. اگرچه ممکن است به تقویت مهارت‌های آنها کمک کند ، اما یک شبیه ساز کم ایمنی بعید است که جراح را برای آنچه در اتاق عمل واقعاً باید انجام دهد آماده کند. علاوه بر این ،کار با بسیاری از شبیه سازها هزینه گزافی دارند و فقط می توانند یک نوع جراحی را مدل کنند.

شبیه سازی، جهشی برای عمل جراحی

شرکت FundamentalVR با هدف ارائه “واقعیت مجازی در جراحی” ، نرم افزاری مناسب برای استفاده در هر نوع سخت افزار موجود واقعیت مجازی (VR) را ایجاد کرده است. این ترکیب، واقعیت مجازی را با بازخورد حیرت آور ترکیب می کند. این بدان معنی است که با تعامل کاربران با بیمار مجازی ، همان نشانه های لمسی را که در طی یک روش واقعی باید دریافت کنند، خواهند گرفت.

ریچارد وینسنت ، مدیرعامل و بنیانگذار FundamentalVR می گوید: “شبیه سازهای جراحی تقریباً 100،000 پوند هستند که هزینه نگهداری آنها هر سال 20،000 تا 30،000 پوند است.” “تجهیزات ما حدود یک دهم هزینه خرید آن است ، و ما می خواهیم آن را در داخل بخش‌ها قرار دهیم، زیرا فکر می کنیم شبیه سازی و تکرار و تمرین باید یک اتفاق روزانه باشد.

“این سیستم یک نرم افزار به عنوان یک مدل مبتنی بر سرویس (SaaS) است که می تواند پس از خرید یک مشتری بیمارستانی، به طور مداوم مورد استفاده قرار گیرد. هر کاربر داشبورد داده منحصر به فرد خود را دارد و هر زمان که دوست داشته باشد می تواند وارد سیستم شود.

این شرکت همچنین با تولید کنندگان دستگاه های پزشکی و شرکت های داروسازی همکاری می کند تا نیازهای آموزشی آنها را پشتیبانی کند.

منبع: شبکه تجهیزات پزشکی

4.9/5 - (36 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «ترکیب واقعیت مجازی در جراحی و لمس برای آموزش;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =