نمک درمانی چیست؟

نمک سال‌ها از آغاز زمان بوده است و در تمام طول تاریخ از همه انواع مواد غذایی استفاده شده است – به عنوان یک عنصر پخت و پز معمول، در جاده های برف و یخی، به عنوان نگهدارنده و حتی به عنوان ارز در قرن ها گذشته. نمک یکی از مواد ضروری است که زندگی را تشکیل می دهد. حال نمک درمانی و خاصیت آن را بررسی می‌نمائیم:

نمک در روش‌های مختلف درمانی، شفا و دارویی مانند راه‌حل های سالین، نبولاسیون، اسکراب پوست، حمام نمکی، گلدان  و غیره   بیشتر شناخته شده به عنوان درمان “نمک” مرطوب استفاده می شود. به لطف نوآوری های تکنولوژیکی، در جامعه مدرن ما، یکی دیگر از جنبه های نمک درمانی به وجود آمده است که در آن مزایای بهداشت عمومی از کیفیت نمک برای جذب رطوبت حاصل می شود. آن را Dry Salt Therapy نامگذاری شده و همچنین به عنوان هالوتراپی  Halotherapy شناخته می شود.

هالوتراپی امروزه در سراسر اروپا، استرالیا، انگلستان، کانادا، ایالات متحده و دیگر مناطق به عنوان یک جایگزین طبیعی و راه حل مناسبی برای بهبود سلامت عمومی، مسائل تنفسی، شرایط پوست، سم زدایی، عملکرد ورزشی و موارد دیگر ارائه می شود.

امکانات و کسب و کارهای خاصی در سراسر جهان وجود دارد که تنها در ارائه درمان خشک نمک تمرکز دارند. آنها اغلب به اتاق نمکی، غارهای نمکی، غارهای نمکی و سایر اسامی مراجعه می کنند.

همه انواع کسب و کارهای موجود در حال حاضر ارائه درمان نمک خشک را ارایه میدهند از جمله مانند اسپا روز، مراکز سلامتی، استودیو یوگا، طب اسپا، باشگاه های تناسب اندام، متخصصان متخصص کایروپراکتیک و طب سوزنی، و دیگر شرکت های بهداشت و سلامتی و حرفه ای.

نمک درمانی چرا و چگونه این کار می کند؟

نمک درمانی فعال:

درمان خشکی نمک فعال برای درک آسان است. سه ویژگی اصلی کلرید سدیم، NaCl، نامیده می شود.

  •     نمک فوق العاده جذب کننده است(به خصوص هنگامی که کاملا خشک شده است)
  •     نمک ضد باکتری است
  •     نمک ضد التهاب است

این نوع نمک خشک  توسط یک هالوژن تولید می شود که سپس دقیقا نمک را به ذرات کوچک ذرات تقسیم می کند و سپس اسپری نمک را در هوا در یک محیط بسته مانند یک اتاق یا محفظه پراکنده می کند.

هالوژنراتور برای نمک درمانی فعال
هالوژنراتور برای نمک درمانی فعال

همانطور که نمک در اتاق نمکی حرکت می کند، این ذرات نمکی از کلرید سدیم خشک به سیستم تنفسی استنشاق می شود. نمک خشک به طور طبیعی شروع به جذب آلرژن ها، سموم و مواد خارجی به ریه ها و در طول دستگاه تنفسی شما می کند. نمک خشک ممکن است به کاهش التهاب و عبور از راه های هوایی بدن کمک کند. ساختار بلوری کریستال های خالص NaCl خالص از بین می رود و تمام مواد بد را پاک می کند. این مبنایی است که چگونه نمک درمانی خشک می تواند بر افراد مبتلا به بیماری های تنفسی مثل آلرژی، آسم، برونشیت، فیبروز کیستیک، COPD و دیگران تاثیر بگذارد.

خواص نمک خشک نیز جذب ناخالصی و ارائه خواص ضد باکتریایی که به پوست نفوذ می کند، مانند آکنه، پسوریازیس و اگزما، همچنین تنظیم کننده گردش خون میکروبی است. ذرات کوچکتر می توانند در زیر سطح پوست قرار گیرند و رطوبت را نسبت به پوست جذب می کنند. ذرات نمک بزرگتر به پوست می رسند و هر ماده باکتری و خارجی را جذب می کنند. نمک خشک، جوانه زدن سلول را تسریع می بخشد و سفتی پوست را بهبود می بخشد.

شرایط آب و هوایی در یک اتاق نمکی خشک باید حفظ درجه حرارت خاص ، رطوبت و تهویه مناسب برای اطمینان از کارآیی نمک درمانی و ایجاد یک محیط تمیز هوا برای مصرف کننده باشد.

نمک درمانی منفعل:

اتاق های نمکی منفعل برای تقلید از غارهای نمکی طبیعی موجود در اروپا ایجاد شده است. این اتاق های نمکی ممکن است حجم زیادی از انواع تزئینات نمکی را در اتاق کنترل شده با آب و هوا داشته باشند. ممکن است دریای مرده، هیمالیا، سنگ یا سایر نمک های موجود در این نوع اتاق ها دیوارها، سقف ها و کف ها را پوشش دهند. در حالی که امروزه اتاق های نمکی مدرن منحصر به فرد اغلب به نظر می رسد محیط غار نمکی طبیعی، آنها همان ذرات هوا نمک ارائه شده در غارهای نمکی طبیعی را فراهم نمی کند، زیرا اقدامات مستقیم مانند فعالیت های معدن (خرد کردن، سنگ زنی، سنگ زنی و غیره) به تولید ذرات نمک را در هوا کمک نمی کند.

غار نمکی در نمک درمانی غیر فعال
غار نمکی در نمک درمانی غیر فعال

برخی از خواص شناخته شده مقدار زیادی نمک در این نوع فضای محدود وجود دارد که محیط هوای پاک را فراهم می کند و فرکانس های انرژی را در اتاق تغییر می دهد. مقداری از گرد و غبار نمک ممکن است توسط پراکندگی نمک توسط افرادی که از طریق نمک بر روی زمین راه می روند یا به وسیله ی برخی از وسایل دیگر راه می روند ، ایجاد شود.

گفته شده است که نمک گرم نمک هیمالیا، شبیه به لامپ های نمکی لامپ، یون های منفی را تولید می کند که یون های مثبت را که از امواج الکترومغناطیسی از فناوری های مختلف و آلودگی که ما دائما در معرض آن قرار می گیرند، از بین می بریم.در طی فرسایش نمکی که وجود دارد که وقتی نمک تبخیر می شود، برخی از ذرات نمک در هوا منتشر می شوند، اما همه تحقیقات مدرن بر اساس ذرات دقیق اندازه گیری شده از کلرید سدیم است که به طور مداوم در اتاق در سطوح غلظت مشخص در طول دوره زمان پخش می شوند، اما اتاق های نمک خشک این ویژگی را ارائه نمی دهد.

مرجع: اتحادیه نمک درمانی

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهی در “نمک درمانی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =