حسگر هوش مصنوعی ، بدتر شدن نارسایی قلبی را در بیماران پیش بینی می کند

یک حسگر قابل حمل با استفاده از هوش مصنوعی جدید (AI) به پزشکان کمک می‌کند تا هرگونه تغییرات اساسی در بیماران دارای نارسایی قلبی را روزها قبل از بروز بحران در سلامتی‌شان تشخیص دهند.

تیم تحقیقاتی دانشگاه بهداشت یوتا و سیستم مراقبت های بهداشتی Valt Salt Lake City در این خصوص گفتند: این حسگر هوش مصنوعی در نهایت می تواند در هفته های بعد از ترخیص اولیه از بیمارستان، به جلوگیری از یک سوم بستری بعلت نارسایی قلبی دوباره کمک کند.

این سنسور بر روی 100 بیمار دارای نارسایی قلبی به مدت 24 ساعت در روز تا سه ماه پس از ترخیص از بیمارستان چسبانده شد. این سنسور الکتروکاردیوگرام مداوم (ECG) و حرکت هر موضوعی را که از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند متصل و اطلاعات آن به یک بستر تحلیلی منتقل می گردد، تا کنترل شود.

این بستر تحلیلی حاوی اطلاعاتی در مورد ضربان قلب، تعداد ضربان ، ضربان تنفسی ، راه رفتن و وضعیت خواب بود. از هوش مصنوعی برای ایجاد یک پایگاه برای هر بیمار استفاده می گردد، که در این مرحله برای نشان دادن اینکه نارسایی قلبی بیمار با انحراف داده ها از حالت طبیعی بدتر خواهد شد، استفاده می شود.

به طور کلی ، این سیستم قادر به پیش بینی دقیق نیاز به بستری با حساسیت 76٪ – 88٪ و ویژگی 85٪ است. به طور متوسط ​​، این پیش بینی‌ها 10.4 روز قبل از شروع مجدد رخ داده است.

دکتر جوزف استللیک ، مدیر برنامه نارسایی قلبی پیشرفته دانشگاه یوتا ، گفت: “این مطالعه نشان می دهد که ما می توانیم احتمال بستری را برای وخامت نارسایی قلبی قبل از اینکه پزشکان و بیماران بدانند که مشکلی بوجود آمده است، به خوبی پیش بینی کنیم.

وی گفت: “توانایی تشخیص سریع و به موقع تغییرات قلب، به پزشکان این امکان را می دهد که مداخلات سریع را انجام دهند و این می تواند از جراحی مجدد و بدتر شدن نارسایی قلبی جلوگیری کند.”

90 روز بعد از ترخیص اولیه ، بیماران در معرض خطر بیشتری برای بستری مجدد بیمارستان در پی نارسایی قلبی قرار دارند ، در حالی که حداکثر 30 درصد بیماران در این دوره بستری هستند. با توجه به افزایش چشمگیر خطر بدتر شدن نارسایی قلبی بعد از بستری در بیمارستان ، محققان بر آزمایش یک راه حل غیر تهاجمی برای بهبود مدیریت شرایط در این دوره زمانی مهم تمرکز کرده‌اند.

استلیک می‌گوید: “اگر ما بتوانیم از طریق نظارت و مداخله زودهنگام، این میزان پذیرش را کاهش دهیم ، یک پیشرفت بزرگ است. ما امیدواریم حتی در بیمارانی که پذیرش می‌شوند ، مدت زمان ماندگاری آنها را کوتاه تر کنیم، و کیفیت کلی زندگی آنها با کمک این فناوری بهتر خواهد شد. “

محققان اکنون قصد دارند از این دستگاه برای انجام یک کارآزمایی بالینی بزرگ استفاده کنند و از این سیستم برای هشدار دادن پزشکان به تغییرات در وضعیت بیمار استفاده و با مداخله زودهنگام منجر به جراحی مجدد کمتر شوند.

منبع: شبکه تجهیزات پزشکی

5/5 - (8 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «حسگر هوش مصنوعی ، بدتر شدن نارسایی قلبی را در بیماران پیش بینی می کند;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + شانزده =