گردشگری تولد چیست؟

وقتی مادری باردار از کشور دیگری به قصد زایمان به ایالات متحده می‌آید تا بتواند برای فرزند آینده خود تابعیت آمریکا را بدست آورد، این روند را “گردشگری تولد” می‌شناسند. 

این مادران تحت پوشش سفر برای تفریح ​​وارد ایالات متحده می‌شوند، اما آنها تنها قصد زایمان را در آنجا دارند. 

بسیاری از گردشگران متولد شده از چین، روسیه، نیجریه و سایر نقاط با بی ثباتی اقتصادی و سیاسی به این منطقه می‌آیند. 

در میان دلایل مختلفی که آنها می‌آیند، اکثر آنها با توجه به دسترسی به خدمات بهداشتی بهتر و این امید که روزی فرزندشان بلیط آنها برای رویای آمریکایی شدن باشند، سفر می‌کنند.

بسیاری از والدین چینی تصمیم می‌گیرند تا تابعیت آمریکایی فرزند خود را بگیرند تا به خانواده خود در مهاجرت به ایالات متحده کمک کنند.


بهبود سفرهای بین المللی پزشکی شکننده است


نبود قوانین درست

در مورد گردشگری تولد، جایی که دلیل اصلی زایمان در ایالات متحده گرفتن حق شهروندی است و در حال حاضر هیچ قانونی وجود ندارد که این عمل را ممنوع کند. 

با این حال، دروغ گفتن مادران به مقامات مهاجرت آمریکایی در مورد دلیل ملاقات آنها غیرقانونی است. 

برای خانواده‌های چینی، مادامی که کلیه مدارک و شواهدی صحیح را ارائه دهند که می‌توانند هزینه مراقبت های پزشکی مورد انتظار یا غیر منتظره را پرداخت کنند، به راحتی ویزا دریافت می‌کنند. 

علاوه بر این، تقریباً 40 کشور وجود دارد که افراد برای سفر به ایالات متحده نیازی به دریافت ویزا ندارند و این امر آمادگی زنان را برای زایمان به صورت تصاعدی آسان می‌کند.


سفرهای پزشکی به شناسایی جهانی واکسن‌های مورد تایید نیاز دارد


کمک به گردشگری تولد

اخیراً، گردشگری تولد در ایالات متحده به ویژه در جنوب کالیفرنیا با توجه به هجوم مادران چینی، به پدیده‌ای رایج تبدیل و در واقع، این یک تجارت بسیار سودآور شده است. 

در منطقه لس آنجلس “هتل های زایمانی” وجود دارد که تنها با هدف کمک به ورود این مادران خارجی به ایالات متحده، فریب مقامات مهاجرت آمریکایی، کمک به اخذ تابعیت آمریکا و نگهداری آنها قبل از زایمان فعالیت می‌کنند. 

همانطور که هیچ مقرراتی وجود ندارد که مستقیماً به گردشگری تولد بپردازد، هیچ مقرراتی در مورد هتل های زایمان نیز وجود ندارد. 

هیچ چیز مانع از فعالیت این هتل ها تنها برای اقامت اتباع خارجی که به قصد زایمان به ایالات متحده سفر می‌کنند، و هیچ مقرراتی وجود ندارد که آنها را از ترویج تجارت خود در خارج از کشور منع کند. 

با این حال، افرادی که این نوع عملیات را انجام می‌دهند می‌توانند به جرم کلاهبرداری در ویزا، پولشویی و توطئه مجرم شناخته شوند. 

تخمین زده می شود که تعداد زنان چینی که برای زایمان به کالیفرنیا می‌روند تا فرزندشان با تابعیت ایالات متحده بزرگ شود، از 2012 تا 2014 شش برابر افزایش یافته است.

یک مورد بسیار رایج در مورد گردشگری تولد و هتل های زایمان شامل یک بیمارستان خصوصی در نیوجرسی است که از خانواده های روسی خواست تا در ایالات متحده به دنیا بیایند و زایمان کنند.

این بیمارستان همچنین خدمات لازم برای دریافت مدارک شهروندی نوزاد، گذرنامه و ویزای مسافرتی نوزاد را نیز ارائه می‌دهد. 


گردشگری واکسیناسیون رشد می‌کند


وضع قوانین جدید

این بیمارستان و مکان هایی مانند این اساساً تابعیت ایالات متحده را می‌فروشند و کل روند مهاجرت ایالات متحده را تضعیف می‌کنند. 

برخی سازمان‌ها، مانند FAIR (فدراسیون اصلاحات مهاجرت آمریکا)، در تلاش هستند تا قوانین سخت گیرانه تری برای تابعیت وضع کنند. 

به عنوان مثال، افزودن برخی شرایط اضافی مانند زندگی در ایالات متحده به مدت پنج سال پس از تولد به منظور اخذ تابعیت ایالات متحده. 

از سوی دیگر، افرادی مانند هیروشی موتومورا، استاد حقوق در UCLA وجود دارند که معتقدند تغییر قوانین مربوط به حق تولد یک اشتباه بزرگ خواهد بود. وی با نگاهی به آن به عنوان “سرمایه گذاری در جذب مهاجران ماهر 20 ساله در راه” به این امر مثبت می‌نگرد. 

با ین حال کشور هایی مثل آمریکا(کانادا، مالزی و…)، در تلاش برای اصلاح قوانین تابعیت خود هستند تا بتوانند گردشگری تولد را کنترل کنند.

منبع: worldwidesurrogacy

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 8 =