ژل تزریقی کمک می کند تا غضروف مفصل را تقویت و دوباره رشد کند

یک ژل تزریقی جدید می‌تواند بافت را بعد از آسیب دیدن تقویت و غضروف جدید را ترغیب به رشد بالا و سریع کند و در حال حاضر توسط دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا در حال تولید است.

این هیدروژل حاوی شکل اصلاح شده‌ای از ماده غلیظی است که به عنوان اسید هیالورونیک شناخته می‌شود و به طور طبیعی توسط بافت پیوندی بدن تولید می‌شود.

در سال های اخیر، از این اسید به طور آزمایشی برای دفع گلوکوم، التیام بافت آسیب دیده قلب و پر کردن مجدد دیسک های نخاعی فتق شده نیز استفاده شده است.

در تست های آزمایشگاهی، هیدروژل دانشگاه پنسیلوانیا به غضروف مفصل تحلیل رفته در موش ها تزریق شد. این غضروف ها انتهای رابط استخوان ها را در یک مفصل می‌پوشاند، و اگر آسیب نبیند، آنها را از له شدن دردناک در برابر یکدیگر در هنگام حرکت مفصل باز می‌دارد.

مشخص شد که پس از تزریق، هیدروژل با ماتریس ساختاری غضروف در هم آمیخته است، بنابراین آن را تثبیت و تقویت می‌کند. این یافته توسط آزمایشات دیگر، که در آن ژل فعالیت منظم سلولهای غضروفی تولید کننده یا نگهدارنده غضروف در نمونه های بافت غضروف زنده را بازیابی می‌کرد، تأیید شد.

علاوه بر این، مشخص شد که هیدروژل اسید هیالورونیک چسبنده سطح خوبی برای “سلول های بنیادی مزانشیمی” ایجاد می‌کند که متعاقباً به مفصل آسیب دیده تزریق می‌شوند. این سلول ها به یک لایه خارجی جدید غضروفی تبدیل شده و از بافت اصلی اخیراً تقویت شده در زیر محافظت می‌کنند.

پروفسور جی پاتل، دانشمند ارشد Asst می‌گوید: ما اغلب این روش ترکیبی را به درمان یک عرشه آسیب دیده در حیاط خانه شما مرتبط می کنیم.

برای تقویت ساختار چوب موجود، شما به چیزی مانند سخت کننده چوب نیاز دارید، سپس می‌توانید از سیلر چوب استفاده کنید تا از فرسودگی در آینده جلوگیری کند.

همین ترتیب، ما ماده ای را وارد کردیم که به منافذ بافت نفوذ کرده و تقویت می‌کند، سپس با راهنمایی رفتار سلولهای بنیادی تزریق شده نسبت به تشکیل لایه ای که کل ساختار را پوشانده است، آن را مهر و موم کرد.

این هیدروژل در حال حاضر توسط شرکت اسپینوف فورساژن تجاری شده است. دانشمندان دانشگاه دلاور همچنین در حال تولید هیدروژل مبتنی بر اسید هیالورونیک تزریقی هستند که در حال حرکت، داروهای ضد درد را در مفاصل آزاد می‌کند.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 17 =