وزیر بهداشت: امسال چندین بیمارستان جدید دارای تجهیزات ساخت داخل را افتتاح خواهیم کرد

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت ، آموزش و درمان در مراسم افتتاح فاز نخست اولین شهرک تولید مواد موثره دارویی در خاورمیانه و خط تولید کامل استامینوفن که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: جای خرسندی است که در عین گرفتاری با بیماری کرونا، ما به فرموده مقام معظم رهبری که سال جهش تولید است، عمل کرده و اولین و بزرگترین کارخانه مواد اولیه دارویی کشور را امروز افتتاح می‌ کنیم که شاید بتوان گفت یکی از بزرگ ‌ترین‌ها در سطح منطقه است.

وی افزود:  اولین گام‌ ما در وزارت بهداشت، حمایت از تولید داخل و پیشگیری از واردات بی‌ رویه دارو و فرآورده‌ هایی بود که مشابه تولید داخل داشته و یا در حین ساخت آن، صنعتگران و تولیدکنندگان ما بودند.

وزیر بهداشت گفت: ما به عنوان یک کشور تحریم زده و مظلوم در تحریم ‌های ظالمانه، بیماری کرونایی را مدیریت کردیم که در طول ۶۰ روز از یک وارد کننده دستگاه ‌ها و تجهیزات پزشکی و مواد مورد نیاز، به یک تولید کننده و سپس هم به یک صادرکننده تبدیل شویم؛ این موضوع یک نشان افتخار بزرگ دیگری بود که در تاریخ مملکت خواهد درخشید؛ چراکه کشوری در اوج تحریم در مدتی کمتر از دو ماه، توانست هم خود را جمع و جور کند و هم به یک صادرکننده ماسک و ونتیلاتور و دارو و انواع ضدعفونی کننده‌ ها بدل شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: سال ۹۹ را نیز با ۲۰ درصد کاهش ارزبری نسبت به سال ۹۸ هدف قرار دادیم و امیدواریم این سال را نیز با افتخاری جدید در تاریخ کشور بگذرانیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در آینده ای نزدیک به یکی از بزرگترین صادرکنندگان مواد اولیه دارویی در سطح منطقه تبدیل خواهیم شد. تردیدی نیست که سال جهش تولید به عنوان سالهای ماندگار در تاریخ صنعت دارویی کشور، ثبت خواهد شد. ما در کشورمان دانشمندان، صنعتگران، شیمیست ها و داروسازان ذی قیمتی داریم که در بسیاری نقاط دنیا وجود ندارد.

افتتاح ۸۰۰۰ تخت بیمارستانی و ۴۴ بیمارستان جدید در سال جاری

وی با بیان اینکه در سال جاری زیرساخت های زیادی در عرصه سلامت به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: در سال گذشته ۶۰۰۰ تخت به تخت های بیمارستانی اضافه کردیم و در مدت کمتر از یک ماه، ۱۰۰۰ تخت ICU برای بیماران نیازمند ICU با تجهیزات ساخت داخل کشور ایجاد کردیم.

وزیر بهداشت در پایان گفت: امسال هم حدود ۸۰۰۰ تخت بیمارستانی و ۴۴ بیمارستان جدید را تماما با دستگاه های ساخت داخل کشور، افتتاح کرده و به دنیا نشان خواهیم داد که ما هم کرونا را مهار کردیم و هم توانستیم‌ تولیدمان را در جهشی تاریخی قرار داده و به عنوان صادرکننده ‌ای قدرتمند در منطقه قلمداد شویم.

منبع: وزارت بهداشت

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − شش =