هشدار بریتانیا در پی مرگ چندین نفر در جریان گردشگری پزشکی ترکیه

مرگ 22 نفر باعث شد دولت بریتانیا در مورد گردشگری پزشکی ترکیه و سفر به این کشور به شهروندانش هشدار دهد.

به گزارش یورونیوز و در صفحه مشاوره سفر به کشور ترکیه وزارت بهداشت انگلیس آمده است:

ما از 22 تبعه بریتانیایی که از ژانویه 2019 به دنبال سفرهای گردشگری پزشکی ترکیه جان خود را از دست داده اند مطلع هستیم.

به گردشگران پزشکی توصیه می شود به ارائه دهندگان خدمات پزشکی که مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه هستند مراجعه نمایند.

گردشگری پزشکی چیست؟

اصطلاح “گردشگری پزشکی” که گاهی اوقات “گردشگری سلامت” نامیده می شود، به گردشگرانی اطلاق می شود که برای درمان به خارج از کشور می روند. جراحی های زیبایی، دندانپزشکی و جراحی قلب از رایج ترین عمل ها هستند.

هزینه‌های پایین و در دسترس بودن درمان‌هایی که در کشور خود تأیید شده‌اند، دو جذابیت ممکن برای گردشگران پزشکی هستند.

برخی از خطرات کلیدی عبارتند از عوارضی مانند عفونت ها و مقاومت آنتی بیوتیکی، عدم صدور مجوز و مقررات دقیق در برخی کشورها و عدم مراقبت های بعدی پس از بازگشت بیماران به خانه.

گردشگری سلامت چه مشکلی دارد؟

زنی از منچستر در بریتانیا اوایل سال جاری پس از سفر به ترکیه برای کاشت دندان گفته:

پس از به هوش آمدن پس از عمل، “من شکاف های بزرگی در زیر لثه هایم داشتم و شما می توانستید تمام قطعات فلزی (ایمپلنت ها) را ببینید. این کار آنقدر بد انجام شد که باور نکردنی بود.”

او می گوید: «در ابتدا قرار بود پنج ایمپلنت انجام دهند. اما زمانی که درمان در شرف شروع بود، دندانپزشکان به او گفتند که “باید تمام دندان های شما را بردارند”.

کدام کشورها برای گردشگری پزشکی محبوب هستند؟

بر اساس گزارش موسسه آمار ترکیه، بیش از 640000 گردشگر بهداشتی در سال 2021 از ترکیه بازدید کردند. این رقم یعنی تقریبا یک میلیارد یورو درآمد داشته است.

بر اساس گزارش انجمن دندانپزشکی ترکیه، این کشور ترکیه را به یکی از مقاصد پیشرو در گردشگری دندانپزشکی تبدیل می کند. به طوری که سالانه 150 تا 250 هزار بیمار خارجی برای درمان دندان به این کشور هجوم می آورند.

مجارستان، تایلند و دبی نیز برای کارهای دندانپزشکی محبوب هستند، همچنین هند، اسرائیل، مالزی، مکزیک، سنگاپور و کره جنوبی گردشگری سلامت معروفی دارند.

آیا سفر به خارج از کشور برای اقدامات پزشکی بی خطر است؟

از آنجایی که استاندارد امکانات پزشکی و درمان های موجود در سراسر جهان به طور گسترده ای متفاوت است، انجام تحقیقات کامل قبل از انجام هر گونه روش در خارج از کشور مهم است.

دولت بریتانیا هشدار داده: «به شرکت‌های خصوصی که منافع مالی شان در ترتیب دادن درمان پزشکی شما در خارج از کشور است، اعتماد نکنید.

ترکیه در ماه‌های اخیر در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر ناموفق بودن درمان‌های دندانپزشکی در این کشور، با استفاده از اصطلاح «دندان‌های ترکیه ای» به تیتر خبرها تبدیل شده است.

اگر قصد دارید برای یک عمل پزشکی به ترکیه سفر کنید، باید به وب سایت HeathTurkiye مراجعه کنید تا ارائه دهندگان پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت را بیابید.

منبع: euronews

5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =