نوع جدید ماسک صورت N95 به تخریب ذرات ویروس کمک می‌کند

در حالی که دنیا منتظر پخش گسترده واکسن است، یکی از جدیدترین پیشرفت‌ها در زمینه مبارزه با کرونا مربوط به چیزی است که شاید از آن انتظار نوآوری نداشته باشیم یعنی ماسک صورت. در اینجا، ما یک پیشرفت جدید و هیجان انگیز در ماسک های تنفسی N95 ارائه خواهیم داد.

ماسک تنفسی صورت با فناوری ضد ویروسی ثبت شده

تاکنون، بیشتر مکالمات در مورد ماسک های صورت حول تنفس و انواع موثرتر در برابر شیوع ویروس بوده است. اما چیزی که بیشتر ما در نظر نگرفتیم ماسکی بود که نه تنها می‌تواند ذرات مضر ویروس را مسدود کند، بلکه یک قدم جلوتر می‌رود و آنها را از بین می‌برد.

رسپوکری (Respokare) که توسط شرکت بیوتکنولوژی چینی Innonix Technologies ساخته شده است، از فناوری ثبت شده برای به دام انداختن و سپس از بین بردن ذرات مضر ویروس و باکتری استفاده می‌کند. این ماسک تنفسی چند لایه با استفاده از ترکیبی از دو روش مختلف – هر یک متکی به یک لایه متفاوت است، به این هدف دست می‌یابد.

ابتدا، لایه خارجی ماسک از غشای قابل نفوذی ویژه‌ای برخوردار است که ذرات ویروس را بجای گذاشتن روی سطحی که هنوز از طریق تماس منتقل می‌شوند، جذب می‌کند.

دوم، ذرات جذب شده در ماسک فرو رفته و با یک لایه ضد ویروسی ثبت شده روبرو می‌شوند که از یک استراتژی جدید از یون‌های مس و روی برای غیرفعال سازی ذرات ویروس و ایجاد بی خطر بودن آنها استفاده می‌کند.

رسپوکری چقدر موثر است؟

لازم به ذکر است که عملکرد ماسک در برابر کرونا هنوز آزاد نشده است، اما هنگامی که در معرض ویروس های جانشین جایگزین قرار می‌گیرید – مانند سارس و مرس – رسپوکری در طی یک دقیقه 99.9٪ غیرفعال سازی ذرات ویروسی را به دست آورد. و در عرض پنج دقیقه، ماسک توانست 99.9٪ غیرفعالی در برابر پانزده سویه مختلف آنفلوانزا حاصل کند. بنابراین، به عنوان یک پاداش اضافی، رسپوکری با FDA ماسک خوبی برای فصل آنفولانزا است.

محبوب ترین ماسک تنفسی در خط مقدم – استاندارد N95

علاوه بر توانایی های ضد ویروسی، رسپوکری همچنین ماسک تنفسی N95 دارای مجوز NIOSH است. NIOSH (موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی) بخشی از CDC و مسئول تأیید تجهیزات محافظ دستگاه تنفس است. حتی بدون فناوری پیشرفته رسپوکری، یک استاندارد N95 هنوز هم یکی از ماسک های موثر در مبارزه با گسترش ذرات تنفسی است.

N95 در ماسک های تنفسی بیمارستان به استاندارد تبدیل شده است زیرا همانطور که مانیکر آن نشان می‌دهد، 95٪ ذرات زیر 0.3 میکرون را مسدود می‌کند (برای مقایسه، قطر موی انسان حدود 50 میکرون است). این بدان معنی است که N95 یکی از معدود گزینه های PPE است که می‌تواند ذرات آئروسل شده را مسدود کند و نه فقط قطرات تنفسی با اندازه بزرگتر را مسدود کند. جای تعجب نیست که N95 انتخاب بسیاری از کارگران خط مقدم سلامت است.

اگرچه N95 های استاندارد نمی‌توانند از حفاظت ضد ویروسی رسپوکری استفاده کنند، اما برای محیط های کم خطرتر مناسب هستند و می‌توانند به رفع محدودیت های بودجه کمک کنند.

ماسک های N95 در طی همه گیر شدن کمبود داشته‌اند، بنابراین ممکن است بخواهید از این لحظه فعلی که تأمین کالا برای تأمین تقاضا تأمین شده است، استفاده کنید.

یک گزینه مناسب برای بودجه – ماسک KN95

نکته آخر اینکه KN95 اگر گزینه های دیگر خیلی از بودجه خارج شوند، گزینه قدرتمند دیگری است. گرچه از مواد و سطح محافظتی کاملاً یکسان برخوردار نیست، اما KN95 ها هنوز هم در کاهش انتقال ذرات ریز تنفسی بسیار موثرتر از اکثر گزینه ها مانند ماسک های پارچه‌ای هستند.

تفاوت بین ماسک های N95 و KN95 عمدتا در مواردی است که ماسک های آنها مجاز هستند، ماسک های KN95 در چین یا جاهای دیگر خارج از ایالات متحده مجاز هستند. در ابتدای شیوع همه گیر گیج کننده بود، با ماسک های با کیفیت کمتر KN95 که نظرات منفی و همچنین اخطارهای FDA را به دست آوردند.

از آن زمان FDA پیوست تولیدکننده های معتبرتر را به آنها اضافه کرده است، به آنها امکان فروش در ایالات متحده را می‌دهد. اکنون لوازم ماسک های قابل اطمینان KN95 دوباره در دسترس هستند و می‌توانید آنها را از اینجا خریداری کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که حتی تنفس ماسک های تنفسی مانند موارد فوق نسبت به ماسک های جراحی و برخی ماسک های پارچه ای دشوارتر است، بنابراین اگر شرایط تنفسی زمینه ای دارید و ممکن است بهترین انتخاب ماسک را برای شما تعیین کند، با پزشک خود مشورت کنید. مراقب باشید – همه ماسک ها در واقع مفید نیستند.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (15 امتیاز)

4 دیدگاه دربارهٔ «نوع جدید ماسک صورت N95 به تخریب ذرات ویروس کمک می‌کند;

  1. استفاده از ماسک مخصوصا این ماسک N95 خیلی جلوگیری می کند که به ویروس کرونا گرفتار نشیم.

  2. ماسک خیلی تاثیرگذار است اگر همه رعایت کنند خیلی کمک می کند به کادر پزشکی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + نه =