مشاوره کرونایی الکسا به کاربران

دستیار صوتی هوشمند شرکت آمازون موسوم به “الکسا”(Alexa) به کمک مبارزه با شیوع کروناویروس جدید آمده است و به کسانی که علائمی مشابه با علائم کووید-19 دارند، مشاوره کرونایی می‌دهد.

به نقل از انگجت، آمازون نیز به پویش ارائه ابزار غربالگری برای بیماری کووید-19 در کنار گوگل و اپل پیوسته است.

اکنون کاربران دستیار صوتی هوشمند “الکسا” در ایالات متحده می‌توانند از الکسای خود بخواهند که میزان خطر ابتلا به این بیماری را در آنها ارزیابی کند. همچنین اگر فکر می‌کنند به کووید-19 مبتلا هستند، چه کاری انجام دهند.

“الکسا” یک سری سؤال از کاربران خواهد پرسید و بر اساس علائمی که فرد گزارش می‌دهد، اقدام به راهنمایی بر اساس توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا(CDC) می‌کند.

این خدمت در ژاپن نیز ارائه می‌شود و “الکسا” در این کشور، راهنمایی‌های وزارت بهداشت ژاپن را به شهروندان ژاپنی ارائه می‌دهد.

همچنین کاربران در استرالیا، برزیل، کانادا، فرانسه، هند، انگلستان و ایالات متحده می‌توانند از “الکسا” بخواهند به مدت 20 ثانیه یک آهنگ بخواند تا در طول پخش این آهنگ به شستن دست‌های خود بپردازند.

گوگل نیز هفته گذشته یک ویژگی مشابه با این را معرفی کرد.

الکسا می‌تواند به ده‌ها هزار سوال دیگر در رابطه با کروناویروس پاسخ دهد و آمازون در تلاش است تا اطلاعات دقیق و به موقعی از منابع رسمی و منابع خبری به کاربران خود منتقل کند.

کاربران همچنین می‌توانند از طریق این دستیار صوتی، به اهدای کمک مالی یا اهدای خون بپردازند. همچنین می‌توان از طریق الکسا به کنسرت‌ها گوش داد.

با گسترش کروناویروس و افزایش نگرانی‌ها، شرکت‌های فناوری در حال مسابقه هستند تا به مردم کمک کنند اطلاعات دقیق‌تر و راه‌های پشتیبانی از یکدیگر را پیدا کنند. برنامه پیام‌رسان واتس‌اپ اکنون دارای یک چت‌ربات است که توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی را به کاربران ارائه می‌دهد و فیسبوک نیز از مسنجر خود به توسعه ابزارهای مشابه کمک می‌کند.

بامد مرحع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهی در “مشاوره کرونایی الکسا به کاربران

  1. چقدر خوبه که اطلاعات دقیق و به موقعی از منابع رسمی و منابع خبری بدست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =