محافظ صورت جایگزین ماسک‌های پارچه ای نیست

یک مطالعه جدید از دانشگاه آتلانتیک فلوریدا، موثر بودن محافظ صورت و ماسک صورت را در جلوگیری از پراکندگی قطرات بزاق را مقایسه کرده است. این تحقیق نشان می‌دهد که استفاده روزافزون از محافط ها به عنوان جایگزین ماسک صورت ممکن است در جلوگیری از گسترش کرونا مفید نباشد.

منصفانه است که بگوییم ماسک های صورت در این شیوع جهانی مداوم به یکی از بحث برانگیزترین موضوعات بهداشت عمومی تبدیل شده است. تاکنون، مشخص است که استفاده از ماسک صورت در اکثر مناطق جهان توصیه می‌شود، اما آنچه مشخص نیست این است که چه نوع از پوشش‌های صورت موثرتر است.

ماسکهای جراحی و N95 عموماً برای کارکنان مراقبت های بهداشتی یا افرادی که در محیط های پر خطر هستند اختصاص داده می‌شود. ماسک های پارچه ای سه لایه اغلب برای زندگی روزمره برای اکثر افراد پیشنهاد می‌شود. با این حال، بسیاری از پوشش های صورت دیگر در حال استفاده است.

سیدهارتا ورنا، یکی از نویسندگان این مطالعه جدید، می‌گوید: روند رو به افزایش کرونا، به خاطر افرادی است که محافظ های پلاستیکی را به جای ماسک های معمولی پارچه‌ای یا جراحی استفاده می‌کنند.

این مطالعه جدید از روشی به نام تجسم جریان برای مدل سازی، تأثیر پوشش های مختلف صورت بر گسترش قطرات استفاده کرده است. تمرکز اصلی این تحقیق بررسی دو پوشش صورت(ماسک ها و محافظ‌ها) می‌باشد.

نکته مهم این است که این نوع مطالعات تجسم قطرات به طور مستقیم با انتقال کرونا در سناریوهای با دنیای واقعی ارتباط ندارند. این مطالعات به سادگی جریان قطرات را در اطراف پوشش های مختلف صورت در محیط های آزمایشگاهی مدلسازی می‌کنند. با گفتن این موارد، اگر کسی بخواهد از روکش صورت استفاده کند تا هم از خود در معرض آلودگی های محیطی محافظت کند و هم از دیگران در برابر قطرات بزاق محافظت کند، یافته‌ها هنوز مبهم هستند.

منهار دهناک، یکی از نویسندگان این مطالعه، خاطرنشان می‌کند که محافظ های صورت اجازه می دهد تا یک قطره از ذرات معلق در هوا به راحتی در اطراف کناره ها و پایین روبرو پخش شود.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهی در “محافظ صورت جایگزین ماسک‌های پارچه ای نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − نه =