محافظت دربرابر سرماخوردگی و آنفولانزا با رعایت پروتکل های ایمنی کرونا

کارشناسان می‌گویند رعایت پروتکل های ایمنی استفاده شده برای کاهش خطر بیماری همه گیر کرونا می‌تواند به شما در محافظت از سرماخوردگی و آنفولانزا در پاییز و زمستان کمک کند. آنها همچنین توضیح می‌دهند که سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا همه از طریق انتقال قطرات منتشر می‌شوند. آنها می‌گویند به همین دلیل پوشیدن ماسک و فاصله فیزیکی در برابر این بیماری ها موثر است.

همین اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از کرونا به شما در محافظت از سرماخوردگی و آنفولانزا نیز کمک می‌کند.

در حالی که مقامات بهداشتی برای فصل سرماخوردگی و آنفولانزا که همزمان با کرونا است آماده می‌شوند، کارشناسان مردم را به ادامه بهداشت دست، فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک تشویق می‌کنند تا نه تنها از کرونا بلکه از سرماخوردگی و آنفلوانزا جلوگیری کند.

دکتر ویلیام شافنر، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه وندربیلت در تنسی، گفت: سرماخوردگی و آنفولانزا، کرونا – همه آنها ویروس های تنفسی هستند که فقط تفاوت های ظریفی بین آنها وجود دارد، اما اساساً همه آنها به یک روش منتقل می‌شوند.

انتقال بیماری های تنفسی به دو دسته تقسیم می شود: انتقال قطرات و انتقال از طریق هوا.

دکتر دین بلومبرگ، رئیس بیماری های عفونی کودکان در دانشگاه کالیفرنیا دیویس، گفت: ایده این است که گسترش بیماری های تنفسی از طریق انتقال قطرات از قطرات بزرگتر، سنگین تر، اندازه ذرات سنگین تر است و آنها خیلی طولانی نمی‌روند. آنها مدت زیادی در هوا معلق نمی‌مانند زیرا نیروی جاذبه زمین را می‌گیرند و به زمین می‌افتند، و به همین دلیل است که ما همه توصیه های مربوط به فاصله اجتماعی 6 فوت یا دورتر از مردم را داریم.

بلومبرگ گفت: گسترش تنفسی از طریق انتقال هوا به ویروس ها و سایر عفونت هایی اطلاق می‌شود که در ذرات کوچکتر در هوا معلق هستند. این ذرات کوچکتر و سبک تر هستند، بنابراین می‌توانند در هوا شناور بمانند و توسط جریان های هوا برای چند دقیقه تا چند ساعت حمل شوند.

وقتی نوبت به قطرات تنفسی می رسد، اندازه مهم است.

دکتر خیمه فریدمن، متخصص اطفال در سن دیگو، گفت: قطرات تنفسی طبیعی که چیزهایی مانند سرماخوردگی، کرونا یا آنفلوانزا را حمل می‌کنند بزرگ هستند و معمولاً با تماس مستقیم یا از طریق یک سطح آلوده که در آن فرود آمده است، باعث عفونت می‌شوند.

اعتقاد بر این است که سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق قطرات بزرگتر منتقل می‌شوند. و اگرچه هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری کرونا وجود دارد، اما اعتقاد بر این است که به همان روش منتشر می‌شود.

بلومبرگ گفت: که کرونا، احتمالاً حداقل دو سوم انتقال خود را از طریق مسیر تنفسی از طریق قطره انجام می‌شود.

چرا ماسک مهم است

به گفته کارشناسان، برای رعایت پروتکل های ایمنی و جلوگیری از مبتلا شدن، استفاده از ماسک بسیار مهم است.

بلومبرگ گفت: در یک منطقه به فاصله 3 تا 6 فوت، جایی است که ویروس به طور موثر منتقل می‌شود و البته از آنجا که افراد بدون علائم می‌توانند ویروس را حمل کنند، منطق استفاده از ماسک هست.

ماسک ها به عنوان سدی عمل می‌کنند که قطره های بزرگتر را پس از بازدم به دیگران منتقل نمی کند و خطر انتشار را به حداقل می رساند.

ماسک ها از افراد در برابر ویروس خارج شده محافظت می‌کنند. آنها در این کار بسیار عالی هستند آنها در محافظت در برابر ورودی، آنچه شما استنشاق می‌کنید خوب هستند. همچنین واقعاً در محافظت از افراد خارج شده بسیار موثر هستند.

در مورد جراحان فکر کنید. دلیل استفاده از ماسک صورت این است که میکروب های دهان و بینی آنها به زخم جراحی نریزد. بنابراین اگر همه ماسک بزنند و پروتکل های ایمنی را رعایت کنند، بیشتر از دیگران در اطراف خود محافظت می‌کنند و اگر همه ما این کار را انجام دهیم، توانایی انتقال این ویروس به صفر می‌رسد، اما بسیار مهم است محدود شده است.

متخصصان امیدوارند که از ماسک استفاده کنند و سایر اقدامات پیشگیری از کرونا نیز به کاهش تعداد موارد آنفلوانزا در زمستان امسال کمک می‌کند.

بلومبرگ گفت: همان ملاحظات بین آنفلوانزا و کرونا نیز وجود دارد. استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی دو نکته مهم است … برای جلوگیری از آنفلوانزا و اگر مردم این روش را برای کرونا دنبال کنند، ممکن است استراحت کنیم و آنفلوانزا کمتر ببینیم.

چگونه ماسک بزنیم

متخصصان می‌گویند ماسک موثر ماسکی است که دارای دو یا چند لایه باشد، مانند ماسک های جراحی که چند لایه هستند. نحوه استفاده از ماسک نیز مهم است.

فریدمن گفت: بهترین ماسک … ماسکی است که به درستی روی بینی و دهان و برای کل مدت زمانی که فرد در یک فضای عمومی قرار دارد استفاده شود و همچنین ماسک ها باید کاملاً در اطراف گونه ها و پایین چانه قرار بگیرند.

شفنر می‌گوید استفاده از ماسک باید در جهان امری عادی شود تا نه تنها در برابر کرونا ، بلکه از بسیاری دیگر از عفونت ها محافظت کند.

منبع: healthline

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهی در “محافظت دربرابر سرماخوردگی و آنفولانزا با رعایت پروتکل های ایمنی کرونا

  1. مطالب کاملا خوب و مفید است و استفاده از ماسک واقعا تاثیر گذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + یازده =