ماسک‌های صورت چند لایه بهتر از ماسک‌های خانگی است

محققان HealthDayNews می گویند: هنگامی که صحبت از ماسک‌های صورت معمولی می‌شود، بهتر است این ماسک‌ها از دو یا سه لایه پارچه تولید شده باشد. دانشمندان استرالیایی دریافته‌اند كه این ماسک‌ها باید بتوانند از بینی و دهان در مقابل ابتلا به ویروس در محافظت نمایند.

این تیم خاطرنشان کرد: انواع مختلفی از مواد اولیه برای ساختن ماسک پیشنهاد شده است، اما هیچ مدرکی در مورد اثربخشی آنها وجود ندارد.

محققان برای مطالعه، ماسک‌های صورت یک لایه و پنبه‌ای با دو لایه را با یک ماسک صورت جراحی 3 لایه مقایسه کردند. ماسک تک لایه از جنس پنبه ای تاشو ساخته و ماسک دو لایه با استفاده از روش دوختی که توسط مراکز آمریكا برای كنترل و پیشگیری از بیماری توصیه می شود ساخته شده بود.

نتایج نشان داد که ماسک جراحی 3 لایه موثرتر است، اما حتی یک ماسک تک لایه نیز باعث کاهش انتشار ویروس می‌شود که در نتیجه حتی ماسک دو لایه بهتر از یک ماسک تک لایه است.

به گفته Raina MacIntyre، اثر بخشی این ماسک‌ها ممکن است به عوامل دیگری، از جمله مواد مورد استفاده، طراحی مناسب و اینکه چه مدتی ماسک شسته می‌شود، بستگی دارد.

محققان نتیجه گرفتند: دستورالعمل‌های مربوط به تولید ماسک‌های پارچه‌ای خانگی هم باید چند لایه باشد. برای اطلاع از طراحی ماسک پارچه‌ای ایمن، نیاز به شواهد بیشتری می‌باشد، و کشورها باید از تولید کافی و یا تهیه ماسک‌های با کیفیت اطمینان حاصل کنند.

منبع: webmd

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (11 امتیاز)

3 دیدگاه دربارهٔ «ماسک‌های صورت چند لایه بهتر از ماسک‌های خانگی است;

  1. بهتره که در این شرایط کرونایی هر کس هر ماسکی در اختیار داره استفاده کنه.

    1. درصورت استفاده از ماسک پارچه ای باید زود به زود شسته بشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هفت =