سیستم واقعیت مجازی اثر درمان برای درد مزمن را افزایش می‌دهد

یک مطالعه جدید جذاب، که در مجله Pain منتشر شده است، نشان داده است که ادغام یک سیستم واقعیت مجازی همه جانبه در یک درمان درد مزمن می‌تواند به طور قابل توجهی نتیجه تسکین درد بیمار را افزایش دهد. این تحقیق نشان می‌دهد که درمان های “digiceutical” ممکن است برای بیمارانی که از درد مزمن رنج می‌برند موثر باشد.

این مطالعه بر روی واقعیت مجازی (VR) به عنوان مکمل تحریک نخاع (SCS) متمرکز بود، درمانی برای درد مزمن شامل کاشت جراحی طراحی شده برای استقرار پالس های الکتریکی که باعث قطع پیام درد در مغز می‌شود. پانزده نفر با کاشت SCS برای درد مزمن پا برای مطالعه انتخاب شدند.

این مطالعه بر روی مکمل تحریک نخاع (SCS) متمرکز بود، درمانی برای درد مزمن شامل کاشت جراحی طراحی شده برای استقرار پالس های الکتریکی که باعث قطع پیام درد در مغز می‌شود.

روش تجربی از VR برای نشان دادن تصویر مجازی از بدن خود به بیماران استفاده می‌کند. ایده این است که بیماران قادر خواهند بود اثر SCS را در زمان واقعی مشاهده کنند، هنگامی که جریان برق روشن می‌شود قسمت هایی از پای آنها روشن می‌شود.

تحقیقات قبلی نشان داده است که این نوع تجربه VR تجسم یافته می‌تواند اثرات ضد درد را تحمیل کند، بنابراین فرضیه این مطالعه جدید این است که می‌تواند اثربخشی SCS را تقویت کند. به طور کلی SCS فقط در 60 تا 70 درصد بیماران مفید است و احساس درد را کاهش می‌دهد.

این مطالعه سه مداخله مختلف را آزمایش کرد: SCS-VR متفق القول (جایی که تجسم VR با نواحی گزگز در پای بیمار همگام بود)، SCS-VR ناسازگار (که در آن قسمتهای مختلف پای بیمار در VR در مقایسه با SCS روشن است)، و VR به تنهایی (فقط تجسم VR بدون جریان SCS).

هنگامی که SCS همراه با تجسم VR ناسازگار تحویل داده شد، نمرات درد ذهنی از بیماران 23 درصد کاهش یافت، اما هنگامی که تجسم VR با تحریک الکتریکی همگام بود، این کاهش درد تقریباً دو برابر شد و به 44 درصد رسید. وقتی تجسم VR بدون SCS مستقر شد، هیچ تغییری در نمرات درد مشاهده نشد.

تیم تحقیق در این مطالعه می‌نویسد: ما همچنین نشان می‌دهیم که پس از متوقف شدن همخوانی SCS-VR، بی دردی ادامه می‌یابد، که نشان دهنده اثرات بیش از حد و تأکید بر پتانسیل درمانی آن است. قدرت اثر، انتخاب آن، سهولت استفاده از آن و افزایش مداوم در جلسات و بی دردی طولانی مدت، استفاده از دوزهای درمانی طولانی مدت و مکرر را در مطالعات آینده SCS-VR تسهیل می‌کند، احتمالاً باعث تقویت بیشتر اثرات توصیف شده، خواهد بود.

برای درک دقیق اینکه چگونه این نوع تجربه واقعی واقعیت مجازی متقاعد شده اثر SCS را تقویت می‌کند، به کار بیشتری نیاز است. با این حال، تفاوت در اندازه اثر بین تجسم VR سازگار و ناسازگار نشان می‌دهد که نتایج بیش از یک مورد از حواس پرتی ساده است. در عوض، محققان فرض می‌كنند كه احساسات بصری و لامسی همزمان می‌توانند نحوه نقاب احساس درد در SCS را تقویت كنند.

این مطالعه از اصطلاح “digiceutical” برای اشاره به افزودن یک ابزار دیجیتال به یک درمان پزشکی معتبر بالینی استفاده می‌کند. Digiceuticals، همچنین به عنوان درمان های دیجیتال شناخته می‌شود، در حال حاضر در ایالات متحده توسط FDA تحت مرکز تعالی سلامت دیجیتال که اخیراً راه اندازی شده است، تنظیم می‌شوند.

محققان در مطالعه تازه منتشر شده نتیجه گیری می‌کنند: پیوند دادن آخرین فن آوری VR با بینش های اخیر در مورد علوم اعصاب درک بدن و SCS- مدلسازی عصبی، پلت فرم جدید شخصی ما SCS-VR تأثیر درمان های دیجیتالیک غوطه وری برای درد مزمن را برجسته می‌کند.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهی در “سیستم واقعیت مجازی اثر درمان برای درد مزمن را افزایش می‌دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دو =