سفرهای پزشکی به شناسایی جهانی واکسن‌های مورد تایید نیاز دارد

شورای جهانی سفر و گردشگری می‌گوید، آغاز مجدد سفرهای بین المللی و سفرهای پزشکی بدون اعتماد متقابل به همه واکسن های تایید شده کرونا، می‌تواند در سراسر جهان به تاخیر بیفتد.

این نهاد در پی نگرانی هایی مبنی بر کم شدن درخواست گردشگران برای سفر، به دلیل نداشتن واکسن های شناخته شده، هشدار داد.

طی چند هفته گذشته، گزارش هایی مبنی بر مواجه شدن مردم با موانع ورود در حال افزایش است، به طوری که برخی از آنها حتی از سوار شدن به پروازهای خود به مقصد خود جلوگیری شد.

WTTC معتقد است که عدم توافق بین المللی در مورد لیستی از واکسن های تأیید شده، مانع اصلی دیگری را برای شروع مجدد سفرهای بین المللی ایجاد می‌کند.

این امر با وجود تأیید بیشتر واکسن ها از سازمان بهداشت جهانی (WHO) یا مقامات نظارتی شدید، مانند آژانس تنظیم کننده داروها و محصولات بهداشتی بریتانیا، سازمان غذا و داروی ایالات متحده و آژانس دارویی اروپا انجام می‌شود.


کرونا دلتا، آنچه باید در مورد کودکان بدانیم


درخواست به رسمیت شناختن متقابل برای همه واکسن‌ها و دسته‌های واکسن بخشی از چهار دستورالعمل جدید WTTC است که با هدف از سرگیری ایمن سفرهای بین المللی انجام شده است. این شامل:

  • پروتکل های مناسب برای مسافران واکسینه شده، از جمله عدم نیاز به آزمایش یا قرنطینه برای افرادی که کاملاً واکسینه شده‌اند.
  • به رسمیت شناخته شدن جهانی برای سفرهای بین المللی کلیه واکسن هایی که مجاز به استفاده هستند و توسط WHO یا SRA های شناخته شده توسط WHO بی خطر و موثر شناخته می‌شوند.
  • تصویب جهانی “مجوزهای سلامت دیجیتالی” که به مسافران امکان می‌دهد به راحتی وضعیت واکسیناسیون، نتیجه منفی آزمایش کرونا یا ایمنی طبیعی از عفونت قبلی را بدست آورند و تأیید کنند.

اینها باید با سیستم های کنترلی مرزی و اپراتورهای مسافرتی که مورد قبول همه کشورها است، کار کنند. تأیید دیجیتالی وضعیت کرونا مسافر قبل از سفر از صف های طولانی و ناامن در محورها و پایانه های حمل و نقل جلوگیری می‌کند.

پیاده سازی مستمر استانداردهای بهداشتی با کیفیت بالا در تمام زمینه های بخش سفر و گردشگری، از جمله تداوم پذیرش پروتکل های سفر ایمن WTTC، با استفاده مداوم از ماسک صورت در مناطق شلوغ و محصور و همچنین در همه نوع حمل و نقل عمومی، به سفرهای پزشکی کمک می‌کند.

منبع: IMTJ

بامد مرجع تخصصی و تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =