دومین بخش کمک‌های سام‌سرویس تحویل هلال احمر شد

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: دومین بخش کمک‌های شرکت سام سرویس (سهامی خاص) برای استفاده بیماران کرونایی در مراکز درمانی، بیمارستانی و نقاهتگاهی، ظهر امروز (جمعه یکم فروردین ۹۹) در محل سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، تحویل مسوولان این سازمان شد.

محمد نصیری افزود: اقلام اهدایی شرکت سام سرویس، شامل ۵۰ عدد پمپ سم‌پاش، برای ضدعفونی معابر توسط گروه‌های داوطلبی و ۱۷ عدد ترمومتر، برای غربالگری تب‌سنجی است.

وی ادامه داد: همچنین در دومین بخش کمک‌های شرکت سام سرویس، نقاهتگاهی بیمارستان نور افشار هلال‌احمر و همچنین نقاهت‌گاهی در شهریار با تجهیزاتی مانند یخچال، لباسشویی و تلویزیون نیز توسط این شرکت تجهیز شده است.

مسوولیت اجتماعی بنگاه اقتصادی

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر توضیح داد: وقتی در مورد سازمان و یک نهاد اجتماعی صحبت می‌کنیم، این موضوع همیشه مطرح بوده و هست که تامین منابع در سازمان اجتماعی از چند منبع است؛ یکی تامین منابع مالی از طریق خیرین، فعالیت‌های اقتصادی و وقف و یا از کمک‌های دولت‌ها باشد اما یکی از مهم‌ترین منابعی که در دنیا، دولت‌ها روی آن حساب و برنامه‌ریزی می‌کنند و بر اساس آن خدمات می‌دهند و یکی از مطمئن‌ترین سرمایه‌های سازمان‌های اجتماعی برای ارائه خدمت است، موضوع مسوولیت اجتماعی بنگاه اقتصادی است.

رابطه برد- برد

نصیری با اشاره به اینکه امروزه چنین امری در دنیا تبدیل به دانش شده و شاید بتوان گفت، مدلی از بیزنس اجتماعی است، افزود: این موضوع اگر در زمان و با هدف انجام شود، یک رابطه برد – برد است، برد برای جامعه هدفی که بهره‌برداری می‌کند. برد برای سازمان اجتماعی‌ که واسطه این موضوع است و برد برای آن بنگاه اقتصادی که در موضوع تبلیغات، حوزه برندینگ و حوزه اجتماعی را جزو مسوولیت خود قرار می‌دهد.

وی  با بیان این که فعالیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در کشور ما از گذشته سابقه داشته، گفت: این‌که افراد متمکن در ایران چه در یک بنگاه تولیدی، چه در قالب بنگاه‌های واسطه‌ای و توزیعی باشند همه اهل خیر هستند اما اینکه یک بنگاه اقتصادی مانند شرکت سام سرویس به‌ عنوان یک جایگاه حقوقی در موضوع فعالیت ارائه خدمات نگاه برنده شدن اجتماعی هم داشته باشد، این مسئله خیلی جایگاهی نداشته است اما این نگاه در سال‌های اخیر، به‌ ویژه در موضوع حوادث، پررنگ‌تر شده است و در زمان بروز حوادث می‌بینیم که بنگاه‌ها به‌ طور متعدد این کار را انجام می‌دهند و بازخورد این خدمات را همیشه در زمینه اقتصادی گرفته‌اند.

نصیری با اشاره به اینکه این مسوولیت اجتماعی باید عالمانه بوده و به‌ موقع و موثر صورت گیرد، اظهار داشت: یک بنگاه اقتصادی مانند سام سرویس عالمانه وارد کار شده و می‌گوید من ظرفیتی دارم. مثلاً در حوزه پوشش بیمارستانی کمک می‌کنم و بعد با توجه به نیازسنجی‌ که می‌کند بر اساس آن نیازی که وجود دارد، با همکاری بنگاه وارد می‌شود که نیاز را برطرف کند. از آشنایی با مجموعه شرکت تا اقدام شرکت ما کمتر از ۴۸ ساعت زمان برده است، این خود نشان‌دهنده نخبه بودن و عملیاتی بودن یک بنگاه است و نشان می‌دهد که آن بنگاه سیستم مدیریتی یکپارچه و منسجم دارد.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: موضوع دیگری که برای ما لذت‌بخش بود این بود که بنگاه وقتی می‌خواست وارد این فعالیت شود خیلی عالمانه وارد شد و نخست بازدید کرد و پس از نیازسنجی، اقدام کرد، ممکن است بنگاهی وارد شود و بگوید من مبلغی در اختیارتان می‌گذارم و باقی کار را خودتان انجام دهید، اما وقتی این‌گونه وارد می‌شود ممکن است هزینه بیشتری متقبل شود اما لذت برای بنگاه و لذت برای ما به‌ عنوان بهره‌بردار خیلی بیشتر خواهد شد، این تجربه موفقی بود و امیدواریم که بتوانیم به‌ عنوان یک مجموعه اجتماعی برای ارتقای برندینگ به این بنگاه کمک کنیم و همه‌جا فریاد بزنیم که این شرکت سام سرویس آمد و در زمانی که ما مشکل و کمبود داشتیم، عالمانه در کنار ما بود تا ما بتوانیم با کرونا مبارزه کنیم و حلقه انتقال را بشکنیم و در سه بعد درمان، نقاهت و پیشگیری به ما کمک کرد.

قدردان سام سرویس هستیم

شاهین فتحی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز در حاشیه تحویل اقلام اهدایی شرکت سام سرویس گفت: در راستای پشتیبانی وزارت بهداشت و اقدامات ستاد استانی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، اقدامات متعددی در دستور کار ما قرار گرفت.

وی با تشریح بخشی از این اقدامات اظهار داشت: استقرار نیروهای هلال احمر در مبادی خروجی شهرها و به خصوص استان تهران به عنوان پایتخت در کنار سایر دستگاه‌های خدمات رسان، یکی از این اقدامات بود. تب‌سنجی نخستین اقدام مادر این استقرار بود و در صورتی که کسی تب بالای ۳۷.۵ درجه داشت، به همکاران‌ ما در حوزه اورژانس یا بهداشت مستقر در ایستگاه‌های مستقر در خروجی شهرها ارجاع داده می‌شد تا اقدامات لازم صورت گیرد.

فتحی ضمن تقدیر از حرکت‌های خیّرانه در کشور، اقدام شرکت سام سرویس را در ارائه خدمات داوطلبانه قابل ستایش دانست و افزود: در شرایطی که همه ارکان نظام برای تأمین سلامت جامعه بسیج شده اند، پیشگامی شرکت سام سرویس در انجام کار خیر و برعهده گیری مسوولیت اجتماعی و التزام این شرکت به تجهیز اماکن نقاهتگاهی ما و خرید بخشی از وسایل مورد نیاز هلال احمر برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا، قابل تقدیر است و ما، قدردان این همت والا هستیم.

شرکت سام سرویس (سهامی خاص) در مرحله نخست اقدامات خود نیز، ۹۰ هزار کاور کفش یکبار مصرف، برای استفاده کادر درمانی در مراکز درمانی، بیمارستانی و نقاهتگاهی اهدا کرده بود.

منبع: ایرنا

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (9 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «دومین بخش کمک‌های سام‌سرویس تحویل هلال احمر شد;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پانزده =