دستگاه سی تی اسکن پیشرفته در خرمشهر وارد مدار کار شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: دستگاه سی تی اسکن با قابلیت‌های پیشرفته تصویربرداری در بیمارستان ولی‌عصر(عج) خرمشهر راه‌اندازی شد.

شکرالله سلمان نژاد اظهار کرد: این دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسپایسی است و قابلیت‌های منحصر به فردی همچون نداشتن محدودیت وزنی و تصویربرداری را در ظرف ۵ تا ۶ ثانیه دارد.

وی توانایی انجام آنژیوگرافی عروق محیطی و کیفیت بالای تصاویر را از دیگر قابلیت‌های این دستگاه سی تی اسکن دانست.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان اعتبار صرف شده برای راه‌اندازی این دستگاه را ۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هزینه نصب و راه‌اندازی با لوازم جانبی ۳ میلیارد تومان بوده است.

سلمان زاده به اهمیت راه‌اندازی این دستگاه در شرایط فعلی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه انجام سی‌تی‌اسکن یکی از اقدامات اولیه در غربالگری بیماران مبتلا به کرونا است، راه‌اندازی این دستگاه در شرایط فعلی مهم و تأثیرگذار و قرار است جایگزین دستگاه قدیمی این بیمارستان شود.

وی در پایان بر جدی بودن روند شیوع بیماری تأکید کرد و از مردم خواست تا حد امکان هشدارها را جدی گرفته و از منزل خارج نشوند.

این دستگاه با حضور فرماندار خرمشهر و رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با رعایت اصول بهداشتی و حداقل جمعیت به بهره‌برداری رسید. طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان شمار مبتلایان قطعی به کرونا تا امروز در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان ۴۶ نفر است.

منبع: خبرگزاری مهر

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (13 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «دستگاه سی تی اسکن پیشرفته در خرمشهر وارد مدار کار شد;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − یک =