تکه های میکرونیدل از جنس یخ داروهایی را تزریق می‌کنند و سپس ذوب می‌شوند

هیچ کس سوزن را دوست ندارد، اما این اغلب یک شر ضروری است. تکه های میکرونیدل به عنوان یک جایگزین بدون درد در حال ظهور هستند، و اکنون محققان دانشگاه سیتی هنگ کنگ نسخه جدیدی از فن آوری را برای استفاده آسان تر از یخ ساخته‌اند.

تکه های میکرونیدل طوری طراحی شده اند که مانند چسب زخم روی پوست قرار می‌گیرند، در حالی که حاوی آرایه ای از سوزن های ریز است.

برخلاف سوزن های بزرگ زیر پوستی که باید به اندازه کافی بلند شوند تا به رگ بازوی شما برسند، سوزن های میکرون کمتر از 1 میلی متر هستند. این بدان معنی است که آنها فقط در فاصله بسیار کمی از پوست نفوذ می‌کنند، از انتهای عصب کوتاه می‌شوند بنابراین بدون درد هستند.

معمولاً سوزن ها از پلیمرهای قابل تجزیه بیولوژیکی ساخته می‌شوند که برای آزاد شدن محموله ای حل می‌شوند که می‌تواند داروها، واکسن ها، سلول ها یا سایر مولکول های درمانی باشد. اما برای مطالعه جدید، محققان از مواد ساده تری مانند یخ استفاده کرده‌اند.

سلول های درمانی در ریز سوزن ها بارگیری می‌شوند، اگرچه در این حالت آنها با یک ماده محافظت کننده برودتی و سپس در یخ منجمد می‌شوند. وقتی سوزن ها وارد پوست می‌شوند، تکه پشتی آنها را می‌شکند و گرمای بدن بیمار آنها را ذوب می‌کند و محموله آنها را تحویل می‌دهد.


تکه‌های میکرو سوزنی نشانه‌های زیستی را در سطوح بسیار پایین تشخیص می‌دهند


این تیم می‌گوید که استفاده از یخ دارای مزایای کمی نسبت به سیستم های میکرونیدل موجود است. واضح ترین این است که ساخت این ماده ساده تر از پلیمرهای قابل تجزیه است.

اما ضایعات کمتری نیز به جا می‌گذارد و یخ همچنین می تواند سلول ها را برای ذخیره سازی طولانی مدت در سرما حفظ کند. همانطور که گفته شد، نیاز به یخ زده ماندن می‌تواند یک نقطه ضعف برای حمل و نقل و ذخیره سازی باشد.

در آزمایشات‌، محققان از سرم سوزنی برای درمان سرطان در موش ها استفاده کردند. آنها تکه ها را با سلولهای دندریتیک نبض دار اوبلبومین – نوعی ایمنی درمانی سرطانی – بارگذاری کردند و دریافتند که پاسخ های ایمنی ناشی از تزریق زیر جلدی یا وریدی بهتر است.

این یک چرخش جالب در مورد ایده است، اما اینکه آیا این انباشته شده است یا خیر، باید با آزمایش های بعدی مشخص شود. این تیم خاطرنشان می‌کند که بارهای دیگر نیز می‌توانند در دستگاه ها ادغام شوند.

دکتر ژو چنجی، نویسنده اصلی مطالعه، می‌گوید: استفاده از دستگاه ما فقط به سلولها منتقل نمی‌شود. این دستگاه همچنین می‌تواند انواع دیگر از عوامل درمانی فعال زیستی مانند پروتئین ها، پپتیدها، mRNA ،DNA و واکسن ها را بسته بندی، ذخیره و تحویل دهد. امیدوارم این دستگاه روشی آسان برای استفاده و موثر برای ارائه داروهای درمانی در کلینیک ها ارائه دهد.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (19 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 10 =