تاثیر كورونا ویروس بر صنعت تجهیزات پزشکی هند

صنعت تجهیزات پزشکی هند برای تهیه مواد اولیه و قطعات الکترونیکی به شدت به چین وابسته است.به همین منظور، به دلیل افزایش تعداد کروناویروس (Covid-19) ، احتمالاً زنجیره تأمین محصولات و تجهیزات پزشکی هند که وابسته به واردات است ممکن است منجر به کمبود دستگاه‌های مهم پزشکی شود.

تحقیقات گلوبال دیتا نشان می دهد که بازار وسایل و تجهیزات پزشکی هند که بیش از 13 درصد بازار تجهیزات پزشکی آسیا و اقیانوسیه (APAC) را در سال 2019 به خود اختصاص داده است ، پیش بینی می شود تا سال 2025 با نرخ رشد سالانه مرکب 7.5 درصد رشد کند.

هند انواع مختلفی از مواد مصرفی ، یکبار مصرف و تجهیزات سرمایه ای از جمله کاشت ارتوپدی ، دستکش ، سرنگ ، بانداژ ، توموگرافی کامپیوتری و دستگاه های تصویربرداری رزونانس مغناطیسی را از چین وارد می کند.

روهیت آناند ، تحلیلگر دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی در گلوبال دیتا، اظهار داشت: “در حال حاضر ، تولید کنندگان تجهیزات پزشکی در سراسر هند در تلاشند تا مواد اولیه و قطعات الکترونیکی مهم کارخانه های چین را بدست آورند ، که به مدت چند هفته ای است برای مهار شیوع کروناویروس بسته شده اند. حتی برخی از کارخانه ها دوباره افتتاح شده اند ، اما کمبود برخی از قطعات مهم الکترونیکی و مواد اولیه همچنان ادامه دارد. “

طی چند ماه گذشته ، این کمبود بر حاشیه ها و سودآوری شرکت های هندی که وارد کننده وسایل پزشکی و قطعات کوچک برای تولید محصولات نهایی هستند ، تاثیر گذاشته است.

آناند می گوید: “ما ممکن است در کوتاه مدت شاهد افزایش برخی از تجهیزات پزشکی باشیم اما عرضه محصولاتی مانند ماسک و ضد عفونی کننده‌ها به شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت زیرا تقاضا در اثر شیوع کرونا افزایش یافته است.

تولید کنندگان داخلی باید فوراً به دنبال منابع جایگزین دیگر برای واردات مواد اولیه و قطعات الکترونیکی باشند. دولت هند باید تدابیری را برای کاهش وابستگی به چین اتخاذ کند زیرا ممکن است این کشور زمان طولانی تری دچار این تهدید باشد. از طرف دیگر ، این می تواند فرصتی برای هند باشد تا به قطب تولید جهانی تجهیزات پزشکی تبدیل شود. “

منبع: گلوبال دیتا

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهی در “تاثیر كورونا ویروس بر صنعت تجهیزات پزشکی هند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 4 =