بانداژ درخشان آنتی باکتریال زخم‌های عفونت کرده را روشن می‌کند

زخم های بانداژ شده باید از نظر عفونت بررسی شوند؛ اما برداشتن باند برای بررسی زخم می‌تواند بهبود آن را به تاخیر بیندازد.

دانشمندان استرالیایی ممکن است این پارادوکس را به صورت پانسمانی که در صورت عفونت زخم می‌درخشد، برطرف کنند.

این ماده که در حال حاضر در دانشگاه RMIT در حال توسعه است، حاوی نانو صفحاتی از هیدروکسید منیزیم است که روی نانوالیاف یک بانداژ استاندارد پنبه جاسازی شده است.

هنگامی که روی زخم (به ویژه زخم مزمن مانند زخم دیابتی) استفاده می‌شود، هیدروکسید منیزیم زیست سازگار با کشتن باکتری های مضر و کاهش التهاب به روند بهبود کمک می‌کند.

اگر عفونت رخ دهد، محل زخم از حالت اسیدی کم حالت قلیایی تبدیل می‌‎شود. این تغییر pH به نوبه خود باعث می‌شود هیدروکسید منیزیم در معرض نور ماوراء بنفش به شدت فلورسن شود.


مطلب مرتبط: پانسمان نانو با قابلیت قطع خونریزی در کشور تولید شد


در نتیجه، پزشکان می‌توانند عفونت ها را فقط با تاباندن اشعه ماوراء بنفش به بانداژ بیمار، بدون نیاز به برداشتن آن، بررسی کنند.

به همین ترتیب، اگر قبلاً مشخص شده بود که زخمی عفونی شده است، اشعه ماوراء بنفش می‌تواند نشان دهد که عفونت برطرف شده است، اگر دیگر باعث فلورسانس هیدروکسید منیزیم نشود.

به گفته دانشمند ارشد دکتر وی خان تروونگ، فرآیند ساخت به راحتی می‌تواند برای تولید تجاری افزایش یابد.

به علاوه پانسمان ممکن است تا 20 برابر ارزان تر از سایر پانسمان های ضد باکتریایی باشد که نانوذرات نقره گران تری را در خود جای داده است.

علاوه بر این، او اظهار می‌کند در حالی که پانسمان های موجود در زخم های ضد میکروبی پس از چند روز شروع به از بین بردن باکتری های خود می‌کنند، آزمایشات آزمایشگاهی نشان داده است که باند هیدروکسید منیزیم تا هفت روز موثر است.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =