اولین ضربان ساز موقت جهان بعد از استفاده در بدن حل می شود

دانشمندان نوع جدیدی از ضربان ساز موقت تولید کرده‌اند که هرگز نیازی به برداشتن آن نیست. اولین دستگاه جهانی سرب و باتری ها را به نفع مواد کاملاً زیست سازگار از بین می‌برد و بنابراین می‌تواند بدون ضرر در بدن حل شود.

این دستگاه جدید توسط دانشمندان دانشگاه های شمال غربی و جورج واشنگتن ساخته شده است، نوعی ضربان ساز موقت است که برای بازگرداندن ضربان قلب پس از آسیب یا جراحی قلب طراحی شده است.

به طور معمول، ضربان ساز موقت شامل دوختن الکترودهایی بر روی عضله قلب است که تا یک جعبه خارجی سیم کشی می‌شوند و پس از بازیابی ریتم طبیعی، باید روزها یا هفته ها بعد با جراحی برداشته شوند.

جدای از عصبانیت و ناراحتی ناشی از یک روش پیگیری تهاجمی، این روند می‌تواند منجر به عوارض نادر اما جدی مانند عفونت، لخته شدن خون، بافت آسیب دیده یا حتی نشستن سیمها در بافت اسکار شود.

گزینه دانشمندان یک دستگاه کاملاً زیست سازگار است که وزن آن کمتر از نیم گرم و ضخامت آن 250 میکرون است. در جایی که مجموعه ای از الکترودهای یکپارچه یک نبض الکتریکی منتشر می‌کنند، می‌توان آن را بر روی قلب پیوند داد، و به صورت بی سیم توسط آنتن خارجی از طریق NFC انرژی را دریافت می‌کند.

این بدان معنی است که به هیچ باتری حجیم، سیم یا سخت افزار سفت و سختی نیاز نیست و تمام اجزای کاشت می‌توانند به طور طبیعی در طی پنج تا هفت هفته در مایعات بدن جذب شوند.

دکتر ریشی آرورا، متخصص قلب در نورت وسترن پزشکی که با همکاری این مطالعه انجام می‌شود، می‌گوید: ما می‌توانیم به جای استفاده از سیم هایی که می‌توانند آلوده و جدا شوند، این ضربان ساز بی سازگار با سرب را کاشتیم.

مدارها مستقیماً روی سطح قلب کاشته می‌شوند و ما می توانیم آن را از راه دور فعال کنیم. در طی چند هفته، این نوع جدید از ضربان ساز به خودی خود حل شده و یا تخریب می‌شود، بنابراین از نیاز به حذف فیزیکی الکترودهای ضربان ساز جلوگیری می‌کند. این یک پیروزی بزرگ برای بیماران بعد از عمل است.

دانشمندان تاکنون این دستگاه را بر روی قلب موش ها، موش ها، خرگوش ها و دندان های نیش به همراه مدل های انسانی آزمایش کرده‌اند، جایی که در ضربان قلب در اندازه های مختلف موثر بود.

جالب اینجاست که سرعت حل شدن توسط ترکیب و ضخامت آن قابل کنترل است و به تیم اجازه می‌دهد تعداد دقیق روزهای کارکرد ضربان ساز را تعیین کند.

جان راجرز، نورث وسترن، كه توسعه دستگاه را بر عهده داشت، می‌گوید: سخت افزاری كه در قلب یا نزدیك قلب قرار می‌گیرد خطرات عفونت و سایر عوارض را ایجاد می‌كند.

ضربان سازهای بی سیم و گذرا ما با از بین بردن نیاز به هدایت از طریق پوست برای انجام روش های استخراج جراحی، بر معایب اصلی دستگاه های موقت سنتی غلبه می‌کنند.

بنابراین امکان کاهش هزینه ها و نتایج بهتر در مراقبت از بیمار را فراهم می‌کنند. این نوع دستگاه غیرمعمول می‌تواند آینده فن آوری موقت گام برداشتن باشد.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومت مصرفی

5/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 9 =