انعقاد قرارداد خرید ۶ دستگاه بی خطرسازی پسماند بیمارستانی

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انعقاد قرارداد خرید ۶ دستگاه بی خطرسازی پسماند بیمارستانی و توزیع روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک میان داروخانه‌های شبانه‌روزی این استان خبر داد.

تورج شیرزادیان اظهار داشت: بی خطرسازی زباله‌های کرونایی هم موضوع مهمی است که در این راستا قرارداد خرید ۶ دستگاه بی خطرسازی پسماند به ارزش ۴ میلیارد تومان منعقد شده که سه دستگاه هفته آینده به استان وارد خواهد شد و دغدغه سازمان محیط زیست و تشکل‌های مردم نهاد تا حدودی مرتفع خواهد شد.

شیرزادیان تصریح کرد: با اضافه شدن دستگاه‌های جدید دغدغه‌ای برای بی خطرسازی زباله‌های عفونی نخواهیم داشت.

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تجهیزات و ملزومات فعلی به صورت کامل پاسخگوی نیاز همگان نیست زیرا با لحاظ جمعیت ۲ میلیون نفری در استان کرمانشاه که اگر نیمی از آنها به ماسک احتیاج داشته باشند باید ظرفیت تولید ماسک به یک میلیون عدد در روز برسد که این ظرفیت در هیچ جای دنیا وجود ندارد؛ بنابراین توصیه می‌شود مردم کمتر از منزل خارج شوند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

این مسئول عنوان کرد: در روزهای پایان هفته سی تی اسکن شهرستان صحنه با حضور استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد که در این ایام با توجه به شیوع کرونا خدمات آن تنها معطوف به بیماران کرونایی خواهد بود.

اعتبار خرید سی تی اسکن با ارز آزاد ۴ میلیارد تومان و ارز دولتی ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

شیرزادیان بیان کرد: ماسک‌های سه لایه بر اساس اخبار جدید چاپ شده در مقالات علمی به هیچ عنوان در برابر ویروس کرونا بازدارنده نیستند حتی بازدارندگی ماسکهای n۹۵ هم زیر سوال است زیرا مقداری نشتی دارند بنابراین همچنین توصیه می‌شود مردم نسبت به رعایت فاصله اجتماعی اقدام کنند.

وی بیان داشت: افراد پرخطر که دارای بیماری زمینه‌ای هستند باید نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری به خرج دهند و از حضور در مکان‌های آلوده به ویژه داروخانه‌ها به طور جدی بپرهیزند.

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: مشکل کمبود ماسک و وسایل حفاظت فردی در همه کشورهای پیشرفته وجود دارد با این حال پیش بینی می‌شود با استفاده از ظرفیت داخل استان، شمار تولید ماسک سه لایه به ۱۰۰ هزار عدد در روز برسد.

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + چهارده =