امکان اهدای پلاسمای خون کرونایی‌ها پس از بهبود

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: افرادی که به کرونا مبتلا شدند، ۲۸ روز بعد از بهبود می‌توانند برای اهدای پلاسمای خون مراجعه کنند، تاکنون ۳۵۰ واحد پلاسما از افراد بهبودیافته دریافت کردیم که ۹۰ درصد آن را به مراکز درمانی دادیم.

دکتر مریم مدرسی با اشاره به استقبال شهروندان قزوینی برای اهدای خون، تصریح کرد: از کلیه شهروندانی به‌ویژه بانوان که در این روزها حضور فعالی داشتند، تشکر می‌کنیم، اما باید توجه داشت که با توجه به فرارسیدن فصل سرما و تداوم شیوع کرونا ما همچنان به فرآورده‌های خونی نیازمندیم.

وی افزود: مدت نگهداری فرآورده‌های خونی قابل استفاده محدود است برای مثال مدت زمان نگهداری پلاکت ۳ تا ۵ روز و خون ۳۵ روز است، بنابراین ما به‌صورت مستمر و دائم نیازمند حضور شهروندان برای اهدا خون هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین اظهار کرد: مردم نگران انتقال کرونا در مراکز اهدا خون نباشند چراکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی در این اداره کل رعایت می‌شود و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت نیز به‌صورت اینترنتی به افراد نوبت می‌دهیم.

وی افزود: با تمام تلاشی که صورت گرفته این اطمینان را می‌دهیم که فاصله‌گذاری‌ها به‌صورت درست رعایت شود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از داوطلبین خون دریافت می‌شود. فراموش نکنیم خون هدیه‌ای است که جایگزین ندارد، بنابراین اهدا خون باید به‌صورت مستمر صورت بگیرد.

مدرسی یادآور شد: پزشکان مستقر در مرکز اهدا خون به‌صورت کامل سلامتی فرد اهداکننده را موردبررسی قرار می‌دهند و از این لحاظ نیز جای نگرانی وجود ندارد، اگر فردی دچار علائم بیماری خاصی باشد یا اهدای خون با توجه به شرایط سن، وزن و بیماری ممکن نباشد به‌هیچ‌وجه از وی خون دریافت نمی‌شود.

وی با اشاره به اهدا پلاسما بیماران کرونایی، یادآور شد: افرادی که به کرونا مبتلا شدند، ۲۸ روز بعد از بهبود می‌توانند برای اهدای پلاسمای خون مراجعه کنند، تاکنون ۳۵۰ واحد پلاسما از افراد بهبودیافته دریافت کردیم که ۹۰ درصد آن را به مراکز درمانی دادیم.

مدرسی بیان کرد: از شهروندان می‌خواهیم که به صورت مستمر با در دست داشتن کارت ملی به مراکز اهدای خون در قزوین و تاکستان مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

بامد

5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهی در “امکان اهدای پلاسمای خون کرونایی‌ها پس از بهبود

  1. اگر بعد از بیماری حال عمومی خوبی داشته باشند خیلی خوبه که بشود کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =