افزایش ظرفیت تولید محلول ضدعفونی کننده با تسهیلات کرونایی

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته است ظرفیت تولید محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح خود را از ۱۰ هزار بطری در روز به ۷۵ هزار بطری در روز افزایش دهد.

الیاس کهزادی، قائم مقام مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این مطلب، گفت: با راه‌اندازی خط تولید اقلام ضدعفونی‌کننده، در دو شیفت کاری، روزانه موفق به تولید ۷۵ هزار بطری ۲۴۰ سی‌سی برای مصارف مردمی و ۱۳۰۰ گالن ۲۰ لیتری برای مصارف مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها شدیم. این درحالی است که پیش از این میزان تولید ۱۰ هزار لیتر در روز بوده است.

وی کمبود الکل را از چالش‌های تولید محلول‌های ضدعفونی‌کننده دانست و یادآور شد: در صورت تأمین الکل مورد نیاز می‌توانیم ظرفیت تولید شرکت را به دو برابر افزایش دهیم تا از دغدغه‌ کمبود مواد ضدعفونی‌کننده در کشور بکاهیم.

کهزادی به استفاده چند منظوره از این محلول اشاره کرد و گفت: محلول ضد عفونی دست و سطوح تولید شده حاوی الکل بوده و ترکیبات آن “اتیل الکل” و “ایزو پروپیل الکل” و محصولی است که برای ضد عفونی کردن دست و کلیه سطوح فلزی، شیشه‌ای و پلاستیکی کاربرد دارد.

مجری طرح با بیان این‌که این محلول روی طیف وسیعی از میکروب‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها تاثیر گذاشته و آنها را در مدت زمانی کوتاه از بین می‌برد، یادآور شد: از آنجایی که ویروس‌ها روی سطوح می‌نشینند و به راحتی از طریق دست انتقال می‌یابند، استفاده از این محلول در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و دیگر بیماری‌های ویروسی بسیار موثر است. در مواردی که به آب دسترسی وجود ندارد، بهترین راهکار استفاده از ژل و محلول‌های ضدعفونی کننده است و این نوع محصولات می‌توانند تاثیری مشابه آب و صابون روی دست‌ها داشته و آنها را به طور کامل تمیز و پاکیزه کنند.

کهزادی با اشاره به ویژگی‌های محلول ضدعفونی‌کننده دست و سطوح تولیدشده در این شرکت، گفت: این محلول قابلیت‌های زیادی دارد که مهمترین آن شامل تاثیر روی طیف وسیعی از باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها، سازگار با پوست دست بدون ایجاد خشکی، موثر در پیشگیری از بیماری‌های ویروسی و ضد عفونی کننده دست و سطوح بدون نیاز به آب‌کشی است.

وی با اشاره به تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی که اعطا شده است، گفت: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت ما مصوب شد که آن را صرف خرید مواد اولیه مانند الکل کردیم. به طور کلی ۱۲ تا ۱۵ میلیارد تومان الکل خریداری شده است و ۶ میلیارد تومان هم وارد کردیم.

کهزادی در مورد برنامه آینده این شرکت برای تولید با حداکثر ظرفیت گفت: اگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنان برای محلول ضدعفونی‌کننده تقاضا داشته باشد، تولید ادامه خواهد داشت. در حال حاضر با کاهش ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم که یکی از دلایل آن رعایت مردم و کاهش تردد در شهرها بوده است. انتظار می‌رود با آغاز فصل سرما در پاییز با موج دیگری از بیماری مواجه شویم که باید پیش از مواجهه با بحران آمادگی‌های لازم را کسب کنیم.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 2 =