آزمایشگاه تشخیص کرونا در پژوهشگاه رویان راه‌اندازی شد

پژوهشگاه رویان با توجه به تراکم بالای کاری و نیاز کشور به تشخیص به موقع مبتلایان، در جهت ایجاد آزمایشگاه تشخیص کرونا اقدام کرد.

در شرایط دشوار این روزها که همه‌گیری کرونا سلامت را به جبهه جهاد کشور تبدیل کرده است، تمام دل‌سوزان بخش‌های مختلف در حد توان و بضاعت به یاری این بخش شتافته‌اند. جهادگران پژوهشگاه رویان نیز با توجه به تراکم بالای کاری و نیاز کشور به تشخیص به موقع مبتلایان، در جهت ایجاد آزمایشگاه تشخیص کرونا اقدام کرده‌اند.

به دنبال فراخوان برای تأسیس چنین آزمایشگاهی، کارشناسان و متخصصانی از پژوهشگاه رویان به صورت داوطلبانه گرد هم آمدند و با یاری بیمارستان مسیح دانشوری و انستیتو پاستور ایران، آزمایشگاهی را تجهیز کردند که ظرف پنج روز توانست مجوز وزارت بهداشت را برای تشخیص بیماری اخذ کند.

روش‌های کاری در این آزمایشگاه به صورتی طراحی شده است که علاوه بر تشخیص ابتلای نمونه‌ها در کمترین زمان و با کمترین خطا، سلامت و ایمنی کارکنان نیز تأمین شود. این آزمایشگاه که تنها نمونه‌های ارسالی از مراکز درمانی را بررسی می‌کند، در حال حاضر ظرفیت تشخیص ۲۰۰ نمونه در روز را داراست، اما در صورت نیاز به هزار نمونه در روز قابل افزایش است.

در کنار این فعالیت، با توجه به وجود نیروهای متخصص از گرایش‌های مختلف علوم زیستی که داوطلب کمک برای عبور از شرایط بحران هستند، آزمایشگاه تشخیص کرونای پژوهشگاه رویان در حال تهیه دستورالعمل‌هایی برای اصناف و افراد مختلف است تا در شرایط شیوع اپیدمی‌های ویروسی با رعایت آنان بتوان خطر ابتلا را به حداقل رساند.

بر اساس اعلام پژوهشگاه رویان، همچنین، پژوهشگران پژوهشگاه رویان، با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی فسا از طریق فضای مجازی سمیناری با متخصصان دانشگاه علوم پزشکی ونژو (Wenzhou) چین برگزار کردند که امکان تبادل تجربیات با پزشکان چینی درگیر در همه‌گیری کرونا را فراهم کرد، امکان استفاده از تجربیات پزشکان چینی و پاسخ به سوالات پزشکان و متخصصان درگیر با کرونا از این طریق همچنان فراهم است.

منبع: ایسنا

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهی در “آزمایشگاه تشخیص کرونا در پژوهشگاه رویان راه‌اندازی شد

  1. چقدر خوبه آزمایشگاهای که آزمایش کرونا را انجام میدهند رو اطلاع رسانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + چهارده =