معاون وزارت بهداشت: بروز رسانی تجهيزات درمانی از وظایف ما است

دکتر جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه خود به دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن بررسی وضعیت مراکز درمانی، تجهیزات پزشکی و روند ارائه خدمات به بیماران کرونایی، با حضور در آیین افتتاح پروژه مرکز پایش مراقبتهای درمانی MCMC از بیمارستان کوثر و همچنین مرکز سوختگی و مرکز سرطان در دست احداث بازدید کرد.

دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با حضور در فرمانداری شهرستان گرمسار به بررسی وضعیت مراکز درمانی، پروژه های عمرانی حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی شهرستان های گرمسار، آرادان و ایوانکی پرداخت.  

بررسی وضعیت مراکز درمانی، تجهیزات پزشکی و روند ارائه خدمات به بیماران کرونایی شهرستانهای گرمسار و آرادان 

دکتر جان بابایی با اشاره به مطلوب بودن ارائه خدمات بهداشتی درمانی در استان سمنان بیان کرد: تامین سلامت و تجهيز و بروز رساني تجهيزات درماني از وظایف ما در قبال مردم عزیز در این حوزه می باشد. وی گفت: با توجه به موقعیت شهرستان های گرمسار، آرادان و ایوانکی و قرار گرفتن این شهرستان در مسیر زائرین حرم مطهر رضوی، باید به این شهرستان در حوزه سلامت توجه بیشتری شود که خوشبختانه به حول قوه الهی و تلاش دست اندرکاران این حوزه خدمات بسیار مطلوبی به مسافرین و مردم عزیز منطقه ارائه می شود.

وی افزود: قدردان حمایت و همراهی مسئولین در سطح کشور و استان ها و همین طور قدردان زحمات و تلاش های همکارانم برای ارائه خدمات به مردم به ویژه بیماران مبتلا به کرونا ویروس که خالصانه تلاش نمودند، هستیم. دکتر نوید دانائی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان‌ نیز گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس و پیشرو بودن فصل پاییز باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود زیرا این شهرستان همجوار با شهرستان های استان تهران و دیگر استانهاست تا در معرض خطر قرار نگیرد.

از جانب حوزه سلامت این تمهیدات اندیشه شده و امیدوارم با همراهی و تعامل هر چه بیشتر مسئولین این شهرستان ها با دانشگاه علوم پزشکی، مردم شریف این منظقه کمتر درمعرض خطر قرار گیرند. دکتر مطهری نماینده مردم شریف شهرستان های گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس شورای اسلامی نیز از وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قدردانی کرد و ایشان را به عنوان وزیر پرتلاش و ولایتمدار خطاب کرد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن گرامی داشت نام و یاد تنها شهید مدافع سلامت استان سمنان، شهید اکبر ناظری پور، بیان داشت: برای مردم باید بیش از این خدمت کنیم، ما خدمتگزاران مردم هستیم، بنده دست همکاران عزیزم به ویژه مدافعان سلامت که به طور شبانه روزی به بیماران مبتلا به کرونا خدمت رسانی کردند را می بوسم. 

دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از کارکنان بهداشتی درمانی به ویژه مدافعان سلامت این استان قدردانی و بیان کرد: اقدامات و فعالیت هایی که در این روزها برای مبارزه با این بیماری انجام شده، باید ادامه یابد و باید از تجربیات گذشته برای مقطع آینده درس بگیریم و با برنامه ریزی مناسب برای مقابله با این ویروس کاملا آماده باشیم. 

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نقش نیروی انسانی در ارائه خدمات بسیار مهم و حائز اهمیت است به ویژه در این دوران مبارزه با کرونا ویروس کادر بهداشتی درمانی به بهترین شکل ممکن به ایفای نقش پرداختند. وی افزود: با توجه به زیرساخت های مطلوب فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با برگزاری جلسات و برنامه های آموزشی به صورت ویدیو کنفرانس علاوه بر انتقال اطلاعات و تجربیات، از شیوع کرونا ویروس هم می توان پیشگیری کرد. 

دکتر جان بابایی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در دوران شیوع کرونا ویروس قدردانی و تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود مسئولین و مدیران حوزه سلامت در استان ها باید  با بهره گیری از امکانات، تجربیات و ابتکارات خود وضعیت شیوع کرونا ویروس را مدیریت نمایند که حوزه سلامت استان سمنان همچون گذشته در این برهه از زمان هم خوش درخشید. 

افتتاح مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان (MCMC)  

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان گفت: برقراری ارتباط موثر و مستمر بین خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی و تسهیل در فرایند پذیرش و انتقال بیماران از اهداف اصلی افتتاح این مرکز در شهرستان سمنان است. دکتر دانایی بیان کرد: دسترسی به موقع اطلاعات و داده‌های موجود در مراکز درمانی به منظور مدیریت حوادث غیرمترقبه، بحرانی و بلایا از دیگر اهداف افتتاح مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.

وی، افتتاح مرکز پایش را در شناسایی مشکلات بیمارستانی و تسریع در ارائه خدمات به بیماران پرخطر موثر برشمرد و افزود: فرآیندهای مرکز متکی به یک سامانه منسجم اطلاعاتی و نظارتی است. 

بازدید از بخش ایزوله تنفسی، ICU کرونا بیمارستان کوثر و دو ابر پروژه در دست احداث مرکز سوختگی و مرکز سرطان 

معاون درمان وزارت بهداشت در این بازدید گفت: استان سمنان با زیرساخت های مطلوب و ساختار مدیریتی آشنا به بیماری کرونا ویروس، امکان تشخیص به موقع و بهبود شرایط بیماران مبتلا به کرونا را فراهم نموده است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در بخش های کرونا و ICU کرونا این بیمارستان به خوبی خدمات در حال ارائه است و در گفت و گو با بیماران و همراهان آنان، نسبت به روند خدمات اعلام رضایت شده است. در این بازدید دکتر جان بابایی به بررسی موضوعات مربوط به نیروی انسانی، نوبت کاری پزشکان و پرستاران، ویزیت پزشکان، تجهیزات و ملزومات پزشکی، نحوه برخورد با بیماران مبتلا به کرونا و دغدغه های تیم های درمانی در حاشیه این بازدیدها پرداخت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز بیان داشت: ساختمان در نظر گرفته شده برای درمان بیماران کرونایی که مجزا از بیمارستان کوثر است، به صورت کامل به درمان بیماران کرونا اختصاص دارد، از نظر کارکنان، پزشکان عمومی و متخصص و تیم پرستاری، مسلط به کار درمان بیماران هستند و به خوبی ارائه خدمت می کنند.

وی افزود: امیدواریم با کمک خدای متعال، همراهی بیشتر مردم، تعامل دستگاه های اجرایی و همت و تلاش روزافزون خانواده دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بتوانیم بیش از پیش این بیماری را در سطح استان کنترل و مدیریت نماییم.در حاشیه این بازدید دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت به اتفاق هیات همراه از دو ابر پروژه در دست احداث مرکز سوختگی و مرکز سرطان بازدید و در جریان روند پیشرفت این دو پروژه قرار گرفتند.وی در پایان ابراز خرسندی کرد با بهره برداری از این پروژه ها خدمات شایان به مردم منطقه ارائه شود.

منبع: وزارت بهداشت

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهی در “معاون وزارت بهداشت: بروز رسانی تجهيزات درمانی از وظایف ما است

  1. باز با تامین تجهیزات پزشکی در این شرایط کرونایی کمی از فشار کار از روی کادر درمان کم بشود خیلی خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نه =