مقصدهای گردشگری سلامت

مقصدهای گردشگری سلامت در آسیا و خاورمیانه

پکیج‌های مقصدهای گردشگری سلامت در توریسم سلامت آسیا یک استاندارد در نظر گرفته شده است که باعث می شود این پکیج به صرفه و مشتری پسند باشد.
بیشتر بیمارستانهای اصلی آسیا که از شما با خدمات بین المللی پذیرایی می کنند می توانند در حمل و نقل، ترتیب اسکان، مترجمین و حتی ویزا و بیمه به شما کمک کنند.

تایلند هر سال تعداد زیادی مسافران توریست پزشکی – بیش از یک میلیون نفر – از سراسر جهان را به کشور خود منتقل می کند.

هند، با ایجاد امکانات مدرن و تعداد زیادی از پرسنل بسیار ماهر، با سالانه نیم میلیون مسافر توریستی پزشکی در مکان دوم قرار دارد.

سنگاپور گرچه کمی گران تر از کشورهای همسایه است، اما سنگاپور یکی از بهترین سیستم های بهداشتی جهان را دارد و یک مقصد مورد علاقه در بین آسیایی ها و استرالیایی ها است.

مالزی امکانات عالی و قیمت های رقابتی را ارائه می دهد و بیشتر مسافران پزشکی را از کشورهای همسایه مانند اندونزی و سنگاپور به خود جلب می کند.

ترکیه با بیشترین تعداد بیمارستان‌های معتبر JCI و نزدیکی به اروپا، انتخابی جذاب برای اروپایی ها و بازدید کنندگان عرب است.

سایر مقاصد گردشگری سلامت در آسیا شامل اسرائیل، فیلیپین و چین است.

مقصدهای گردشگری سلامت در اروپا

گردشگری پزشکی در اروپا طی یک دهه گذشته به طرز چشمگیری رشد کرده است ، زیرا اروپایی های مقیم کشورهای ثروتمندتر از جمله انگلستان ، آلمان ، نروژ ، سوئد ، اتریش ، ایرلند و هلند به دنبال مراقبت های بهداشتی خصوصی مقرون به صرفه در اروپای شرقی هستند. پروازهای ارزان ، مرزهای آزاد و کلیه بسته های فراگیر باعث رشد این بازار در هر سال می شود.

سیستم بهداشت و درمان اسپانیا از شهرت بسیار خوبی برخوردار است و این امر را برای مراکز مختلفی از پوست گرفته تا جراحی مغز و اعصاب پیچیده ، آن را به مقصد مورد علاقه افراد انگلیسی و ایرلندی تبدیل کرده است.

ترکیه که در ابتدا به آن اشاره شد ، در مرز اروپا و آسیا قرار دارد و به سرعت در حال انتخاب مقصد برای مراقبت از چشم ، جراحی ارتوپدی ، جراحی زیبایی و بسیاری از روش‌های پزشکی دیگر می باشد.

آلمان از سیستم درمانی بسیار خوبی برخوردار است و برای بیماران خاورمیانه ، انگلیس و ایالات متحده که به دنبال مراقبت های پزشکی با کیفیت بالا هستند ، مقصد برتر در نظر گرفته می شود.

مجارستان برای گردشگری دندانپزشکی ، روش‌های آرایشی ، ترمیم مو و غیره یک مقصد ارجح است.

لهستان روش‌های دندانپزشکی، آرایشی و جراحی ارتوپدی را با قیمتی بسیار پایین تر از اروپای غربی ارائه می‌دهد.

سایر مقصد گردشگری پزشکی در اروپا شامل فرانسه ، اتریش است.

مقصدهای گردشگری سلامت در آمریکای لاتین

بیماران مراقبت های بهداشتی آمریکایی که با افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی در آمریکا تحت فشار قرار می گیرند ، ممکن است آمریکای لاتین را یک راه حل عملی برای مراقبت های پزشکی بدانند.
در مقایسه با همتایان آسیایی، مسافرت‌های پزشکی آمریکای لاتین، تجملات زیرساختی خوب تثبیت شده و فناوری برتر را ارائه نمی دهند. با این حال ، آنها این کیفیت را با کیفیت بی نظیر متخصصان پزشکی خود و نزدیکی به ایالات متحده و کانادا پوشش داده‌اند.

مکزیک تا حد زیادی مورد توجه انواع جراحی های زیبایی و پلاستیک و همچنین روش‌های دندانپزشکی و معالجه های باروری قرار گرفته است. بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی در مکزیک که در نزدیکی مرز جنوبی ایالات متحده واقع شده اند ، توسط متخصصان بهداشت و درمان آمریكا ، و نه در آمریكا ، اداره می شوند.

کاستاریکا یکی دیگر از کشور های آمریکای لاتین است که منابع طبیعی گسترده خود را با تخصص های شناخته شده بین المللی در زمینه جراحی زیبایی ، جراحی چاقی و مراقبت از دندان ترکیب می کند. توریست های پزشکی آمریکایی به دلیل کیفیت متخصصان مراقبت های بهداشتی این کشور و زمان کوتاه پرواز از ایالات متحده ، به کاستاریکا می روند.

پاناما نیز یک مقصد ایده آل برای گردشگری پزشکی برای معالجه‌هایی مانند جراحی پلاستیک و درمان سرطان است. گردشگران پزشکی آمریکایی می توانند با ویزای توریستی به راحتی وارد این کشور شوند.

آرژانتین پس از سقوط ارز خود ب، برای گردشگری پزشکی بسیار جذاب شده است.

کلمبیا به دلیل داشتن کادر مجرب و پزشکان فارغ‌التحصیل از انگلیس یا ایالات متحده یکی دیگر از مناطق مورد علاقه برای جراحی زیبایی است.

برزیل ، بازیگر طولانی مدت در جراحی زیبایی اما تازه وارد در زمینه غیر آرایشی محسوب می شود ، با در نظر گرفتن حوزه آمریکای لاتین ، این کشور هم مقصد دیگری برای انتخاب است.

مقصدهای گردشگری پزشکی در آفریقا

آفریقای جنوبی با داشتن بهترین سیستم مراقبت‌های بهداشتی در جنوب ، مقصد اصلی گردشگری پزشکی در آفریقا است. بیماران از سایر کشورهای آفریقایی مانند زامبیا ، زیمبابوه ، بوتسوانا و تانزانیا و همچنین برخی از بیماران آمریکایی و اروپایی جذب این کشور می‌شوند.

منبع: سایت هلث توریسم

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهی در “مقصدهای گردشگری سلامت

  1. به امید روزی که گردشگری سلامت در ایران رونق داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − پنج =