سال ۹۹، سال سلامت دیجیتال خواهد بود

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با بیان این‌که در سال ۹۹ بیشتر در حوزه هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور و سلامت دیجیتال تمرکز خواهیم کرد، از تولید واکسن HPV در نیمه اول سال ۹۹ خبر داد.

حسین وطن‌پور، با بیان اینکه در سال آینده حوزه واکسن را به صورت ویژه دنبال خواهیم کرد، افزود: امید داریم واکسن HPV (پاپیلوم انسانی) در نیمه اول سال ۹۹ تولید شود و وزیر هم قول داده است که این واکسن در برنامه واکسیناسیون کشوری قرار گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال در حوزه سلامت دیجیتال نشست‌هایی برگزار شد، اما واقعیت این است که نتوانستیم کار جدی در این حوزه انجام دهیم و نیاز به آیین‌نامه‌ای داشتیم که این آیین‌نامه را تدوین کردیم که به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رفته و امیدواریم مجوز دریافت کند. سال ۹۹ سال سلامت دیجیتال خواهد بود و بیشتر می‌توانیم از ظرفیت شرکت‌های این حوزه استفاده کنیم.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: سال ۹۹ بیشتر در حوزه هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور و سلامت دیجیتال تمرکز خواهیم کرد که این سه حوزه با فناوری اطلاعات در ارتباط هستند. 

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، HPV یا پاپیلوم انسانی، هم‌اکنون شایعترین بیماری مقاربتی عصر حاضر است که به دلیل روابط محافظت نشده رخ می‌دهد و مردان بیشترین عامل انتقال این بیماری هستند و مهمترین عواقب ابتلا به این ویروس، بروز سرطان دهانه رحم است.

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (21 امتیاز)

دیدگاهی در “سال ۹۹، سال سلامت دیجیتال خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =