ویروس کرونا روی پوست 9 ساعت زنده می‌ماند

محققان در ژاپن کشف کردند ویروس کرونا روی پوست انسان 9 ساعت زنده می‌ماند، و دلیل دیگری بر این است که شستن منظم دست می‌تواند باعث جلوگیری گسترش ویروس شود.

دانشمندان دانشگاه پزشکی استان کیوتو زمان زنده ماندن ویروس کرونا و آنفلوانزای A (آنفلوانزا) را با یکدیگر مقایسه کردند. آنها در این مطالعه دریافتند ویروس کرونا روی پوست 9.04 و آنفلوانزای آ 1.82 ساعت زنده مانده است.

زنده ماندن 9 ساعته کرونا بر روی پوست انسان ممکن است خطر انتقال تماس را در مقایسه با IAV (آنفلوانزای A) افزایش دهد، بنابراین همه گیری را تسریع می‌کند. بهداشت مناسب دست برای جلوگیری از شیوع عفونت های کرونا مهم است.

محققان همچنین نمونه ها را با مخاط مخلوط کرده و عطسه یا سرفه را تقلید می‌کنند. به گفته این مطالعه، زنده ماندن ویروس کرونا 11.09 ساعت و آنفلوانزای آ 1.69 ساعت به طول انجامید. مخاط از سه نفر مبتلا به عفونت حاد دستگاه تنفس فوقانی به دست آمد.

این مطالعه می‌گوید، ویروس کووید-19 و ویروس آنفلوانزای A طی 15 ثانیه استفاده از الکل کاملاً غیرفعال شدند.

محققان گفتند: تنها محدودیت در مطالعه این است که فقط از یک ویروس کرونا و آنفلوانزا آ در این مطالعه استفاده شده است. تمامی مطالعات نشان دادند که کرونا می‌تواند در سطوح بی جان زنده بماند.

در ماه مارس، انستیتوی ملی بهداشت مطالعه ای را منتشر کرد که می‌گوید ویروس می‌تواند روی مس، چهار ساعت، کارتن 24 ساعت و فولاد ضد زنگ 72 ساعت دوام داشته باشد. همچنین اضافه کرد، در هوا، ویروس می‌تواند حدود سه ساعت دوام بیاورد.

منبع: webmd

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهی در “ویروس کرونا روی پوست 9 ساعت زنده می‌ماند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =