نقش پرینترهای سه بعدی

با استفاده از اسکن های پزشکی و تصویربرداری ، تیم مهندسان و طراحان پرینترهای سه بعدی سیستم قادر به ایجاد مدلهای سه بعدی برای تسهیل در برنامه ریزی رویه پیچیده هستند.

سالهاست که از پرینتر سه‌بعدی در زمینه پزشکی برای اسپلینت و ایمپلنت استفاده شده است. مدل‌های تشریحی ویژه بیمار اکنون به طور فزاینده ای برای برنامه ریزی آینده استفاده می شود.

پرینترهای سه بعدی

سیستمهای سه بعدی سابقه طولانی در مدل‌های آناتومی دارند.

“من فکر می کنم سابقه اولین مدل آناتومیکی پرینت شده در اواخر دهه 80 ، روی دستگاه استریولیتوگرافی یک سیستم 3D است. اما اخیراً ، شاهد ایجادهای بزرگتری از این مورد استفاده در مراقبت های بهداشتی بودیم که خارق العاده است. “

Weimer و تیمش در سیستم‌های 3D در خط مقدم توسعه راه حل های تولید دیجیتال و پرینت سه بعدی در مراقبت های بهداشتی ایستاده‌اند.

علاوه بر برنامه ریزی های جراحی ، از این مدل ها برای آموزش بالینی و آموزش بیماران نیز استفاده می شود.

هدف کلی ، طبق وایمر ، این است که پزشکان بتوانند بهتر آماده شوند و بیمار را زودتر بهبود و زمان انتظار را کاهش دهند ، همچنین ارتباط بهتری با بیمار برقرار کنند.

در سال 2018 ، سیستم های پرینترهای سه بعدی خدمات مدل سازی آناتومیکی On-Demand را انتشار دادند تا به متخصصان پزشکی امکان دسترسی به مدل‌های آناتومیکی بصورت سه بعدی از پرونده های دیجیتالی چاپ شده ، ارائه دهند.

در واقع شاهد هستیم که فن آوری ها از طرف نرم افزار و همچنین در سمت چاپگر مقرون به صرفه تر و آسان تر می شوند. همچنین ، ما شاهد هستیم که پزشکان چاپ سه بعدی را به صورت محلی در بیمارستان ها و سایر کلینیک ها انجام می دهند ، که ما آن را چاپ مراقبت از نقطه می نامیم.

این سرویس به متخصصان پزشکی در محل مراقبت اجازه می دهد تا یک مدل آناتومیک آناتومی را که آماده کرده‌اند را مشاهده کنند. سپس آنها مواد مورد نظر خود را انتخاب و یک نمونه فوری دریافت می کنند ، و سیستم های سه بعدی آن را چاپ می کنند و آن را به محل کار خود می فرستند.

این سرویس الگوی دیگری از مراقبت را امکان پذیر می کند ، جایی که لزوماً این موسسه نباید انواع و اقسام چاپگرهای سه بعدی را در اختیار داشته باشد.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهی در “نقش پرینترهای سه بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هفت =