مگا آی‌سی‌یو بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک سه‌شنبه افتتاح می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک از افتتاح مگا ICU بیمارستان آیت‌الله خوانساری در سه شنبه هفته جاری خبر داد.

دکتر بهمن صادقی، با اشاره به انجام تمهیدات لازم جهت افزایش تخت‌های ICU  استان مرکزی، بیان کرد: در نظر است که ظرف سه تا چهار ماه آینده 60 تخت‌ ICU در استان مرکزی به مجموع 110 تخت‌ ICU اضافه شود.

وی تصریح کرد: زمانی که تعداد تخت‌های ICU در یک بیمارستان به بیش از 17 تخت برسد، عنوان مگا ICU در نظر گرفته می‌شود که این تعریف تا 40 و 50 تخت نیز قابل پذیرش است.

صادقی با بیان اینکه در پروژه‌های مگا ICU ارائه خدمات تخصصی، مدیریت تعداد پرستار و کنترل مناسب بر روی بیمار، بهتر و مطلوب تر خواهد بود، افزود: در کل استان ظرفیت ارائه خدمات بخش ویژه از نظر تخصصی نداریم به همین دلیل تلاش می‌شود در قالب طرح مگا ICU کار دنبال شود که نیروهای تخصصی و فوق تخصصی در اختیار داشته باشیم و در صورت نیاز ارجاعات سایر شهرستان‌ها نیز پذیرش شوند.

وی اظهار کرد: اولین مگا ICU استان با ظرفیت 20 تخت ویژه سه شنبه هفته جاری در بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک افتتاح می‌شود که با مجموع 10 تخت ویژه که در بیمارستان موجود بوده است، عملا تعداد تخت‌های ICU بیمارستان به 30 تخت افزایش می‌یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: برای سه تا چهار ماه آینده این پروژه در بیمارستان امیرالمومنین و امیرکبیر اجرایی می‌شود و تعدادی تخت ICU و دستگاه ونتیلاتور متناسب با ظرفیت استان در بین شهرستان‌هایی همچون محلات، دلیجان، تفرش و آشتیان توزیع می‌شود.

صادقی با بیان اینکه منابع مالی دستگاه‌های ونتیلاتور طبق رایزنی انجام شده، از سوی وزارت بهداشت تامین می‌شود و تغییرات فیزیکی در بیمارستان‌ها از محل منابع دانشگاه خواهد بود، تصریح کرد: این تصمیمات مستقیما به دلیل شیوع بیماری کرونا بوده است چراکه بخشی از این بیماران نیازمند خدمات ویژه هستند و با توجه به احتمال افزایش شیوع در پاییز و زمستان باید از امروز به فکر تامین امکانات بود و افزایش این 60 تخت در راستای آینده‌نگری و پیش‌بینی برای فصل سرد سال و البته شیوع ویروس کروناست.

منبع: ایسنا

5/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهی در “مگا آی‌سی‌یو بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک سه‌شنبه افتتاح می‌شود

  1. خیلی خبر خوبی است که به تخت های مگا ICU بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک اضافه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 3 =