فاصله گذاری پزشکان با استفاده از روبات نمونه بردار

حتی اگر پزشکان و کارکنان بخش‌های مراقبت‌ بهداشتی از سپر و ماسک‌های صورت هم استفاده کنند، باز هم در معرض خطر ارتباط و نزدیک شدن به بیماران مبتلا به کووید-19 هستند. اینجاست که یک سیستم جدید روباتیک وارد شده و منجر به فاصله گذاری پزشکان با استفاده از روبات نمونه بردار گردیده است.

به گزارش نیو اطلس، این روبات نمونه بردار توسط دانشمندان موسسه ماشین آلات و مواد کره (KIMM) و کالج پزشکی دانشگاه دونگوک تهیه شده است. این سیستم رباتیک بصورت نمونه اولیه و شامل یک مجموعه کنترلی مبتنی بر رایانه و یک ربات واقعی در سوی دیگری است.

بیماران مشکوک به کووید-19 در حالت اطاقی قرار می‌گیرند و چانه و یشانی خود را در مقابل دستگاه قرار می‌دهند.

با استفاده از یک دوربین به اتاق کنترل پزشکان متصل و پزشک متخصص از راه دور سواب یکبار مصرف ربات را برای گرفتن نمونه از بینی و دهان بیمار کنترل می‌کند.

یک کنترلر شبیه جوی‌استیک، سواب را به سمت بالا و پایین و عقب و جلو حرکت می‌دهد و در همان حالت از یک کنترلر میله‌ای به شکل کشویی برای حرکت در داخل و خارج استفاده می‌شود. بازخورد نیرو در کنترلر دوم، مقاومت را با استفاده از سواب واقعی تکرار می‌کند ، بنابراین اپراتور یا پزشک می‌داند که فشار زیادی را اعمال نکند.

علاوه بر این، چون بیمار و پزشک معالج در یک اتاق نمی‌باشند، یک سیستم صوتی و تصویری یکپارچه به آنها امکان برقراری ارتباط با یکدیگر را می‌دهد.

دکتر جون هو سئو (Joonho Seo) می‌گوید: “این فن آوری اجازه می‌دهد تا نمونه‌هایی از افرادی که علائم بیماریهای پرخطر را دارند، بدون تماس مستقیم دریافت کنیم”.”من انتظار دارم که این فناوری در غربالگری بیماری‌های پرخطر مانند کووید-19 مفید باشد ، و امیدوارم که به ایمنی و رفاه پرسنل پزشکی در طول بیماری‌های همه گیر کمک کند.”

منبع: شورای ملی تحقیقات و علوم از طریق EurekAlert

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (19 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «فاصله گذاری پزشکان با استفاده از روبات نمونه بردار;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =