طراحی و تولید سامانه‌ کنترل علائم حیاتی بیمار از راه دور

مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای تامین نیاز داخلی، طراحی و تولید سامانه های کنترل علائم حیاتی بیمار از راه دور در یکی از مراکز رشد مستقر در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.

دکتر مجید ممیزان با بیان اینکه شرکت های فناور و دانش بنیان مسقر در پارک علم و فناوری دانشگاه از روزهای نخست شیوع کووید-۱۹ با تمام توان در راستای مقابله با این بیماری تلاش کرده اند خاطر نشان کرد: این شرکت ها علاوه بر تولید ماسک و محلول های ضد عفونی، اجرای طرح هایی در راستای خود کفایی کشور و کاهش نیاز مراکز درمانی به ملزومات و تجهیزات پزشکی را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: طراحی و تولید سامانه های کنترل علایم حیاتی بیمار از راه همچون “نبض، درجه حرارت بدن، اکسیژن خون شریانی و …” با هدف کاهش  بار ورودی مراجعین به بیمارستان ها از جمله طرح هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدطراحی و تولید ماسک های N۹۵ با فیلتر های قابل تعویض و چند بار مصرف را از دیگر طرح های در حال اجرا در پارک علم و فناوری برشمرد و گفت: با اجرای این طرح هزینه مصرف کننده در زمینه ماسک فیلتر دار به طور چشمگیری کاهش می یابد.

دکتر ممیزان ،فرمولاسیون و تولید مواد ضد عفونی کننده بدون الکل و ترجیحا  بر پایه آب و سازگار با پوست،تولید دستگاه های ونتیلاتور پر تابل و کنترل از راه دور ، طراحی و ساخت دستگاه های ضد عفونی کننده هوا بر پایه UV و اوزون با کاربری در بخش های آی سی یو بیمارستانی ،طراحی و تولید دستگاه های ضد عفونی کننده مه پاش جهت ورودی سازمان ها و ادارات و طراحی و تولید سواپ نمونه گیری از ته حلق برای  افراد مشکوک، از دیگر پروژه ها  و طرح های در دست اقدام شرکت های فناور مستقر در مراکز رشد پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه برشمرد.

منبع: ایسنا

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهی در “طراحی و تولید سامانه‌ کنترل علائم حیاتی بیمار از راه دور

  1. با راه اندازی این سامانه‌ کنترل علائم حیاتی بیمار از راه دور بسیار خوب و مفید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + چهارده =