سازمان جهانی بهداشت مهار کرونا را در ظرف ۲ سال تخمین زد

سوالی که این روزها در ذهن همه است این است که ویروس کرونا چه مدت دیگر با نوع بشر است و روزی که این ویروس از اجتماعات رخت بر می بندد و آرام آرام به فراموشی سپرده و مهار کرونا انجام می‌شود کی فرا می‌رسد؟

به گزارش ایسنا، تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (جمعه) در آخرین اظهارنظرهای خود درباره همه‌گیری کووید ۱۹ گفت: ویروس کرونا همچنان با ما هست و در ظرف دو سال از جوامع رخت بر خواهد بست.

آدهانوم با یادآوری شیوع آنفلوآنزای اسپانیایی، بیماری همه‌گیری که در سال ۱۹۱۸ میلادی اروپا و آمریکا را در بر گرفت و جان بیش از ۵۰ میلیون نفر را ستاند، گفت که مهار کرونا و این بیماری دو سال طول کشید.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت بهم پیوستگی جوامع در عصر کنونی را یکی از دلایل عمده شیوع ویروس کرونا خواند و همزمان امیدوارنه گفت: در عین حال ما امروز دانش و تکنولوژی این را داریم تا ویروس کرونا را متوقف کنیم.

ویروس مرگبار کرونا که شیوع آن برای نخستین بار در شهر «ووهان» چین گزارش شد و بتدریج به دیگر کشورها سرایت کرد تا پایان روز جمعه طبق آمارهای رسمی بیش از ۲۳ میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و جان بیش از ۸۰۰ هزار نفر را گرفته است.

به گزارش یورونیوز، در حال حاضر برخی کشورها و نیز نهادهای تحقیقاتی می‌گویند که موفق به ساخت واکسن ویروس کرونا شده‌اند و در شرف تولید انبوه آن یا در مراحل پایانی ساخت آن هستند. اما تا به امروز واکسنی که به بازار دارو عرضه شده و تایید نهادهای تصمیم‌گیر پزشکی و بهداشتی همچون سازمان جهانی بهداشت را گرفته باشد، وجود ندارد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهی در “سازمان جهانی بهداشت مهار کرونا را در ظرف ۲ سال تخمین زد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هشت =