تراز منفی درآمدی و ضریب اشغال پایین تخت های درمانی در ماسال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد: باید برای تراز منفی درآمدی و ضریب پایین اشغال تخت های درمانی در شهرستان ماسال تمهیدات و راهکارهای مناسبی اتخاذ شود.

ارسلان سالاری پیش از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا ماسال در فرمانداری این شهرستان با اشاره به بدهی ۶۵۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها دانشگاهی است که احداث کلینیک‌های تخصصی در آن به صورت اندک انجام شده است.

وی به افزایش تجهیزات و امکانات پزشکی طی دو ماه اخیر در استان گیلان اشاره کرد و افزود: تنها در ماه‌های اخیر چهار دستگاه سی تی اسکن وارد استان شده است در حالی که در گذشته تنها دو دستگاه سی تی اسکن وجود داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه شیوع کرونا سبب شد تا کمبودها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان بیش از گذشته نمایان شود، گفت: در این مدت ۳۰ تخت ICU و یا هشت دستگاه اکسیژن ساز در استان راه اندازی شده است.

سالاری با بیان اینکه پیگیری‌هایی انجام شده از طریق مسئولان ملی مساعدت‌های بیشتری به حوزه بهداشت و درمان گیلان شود، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا سطح بهداشت و درمان گیلان را همسطح استان‌های

وی در ادامه به تراز منفی درآمدی و ضریب پایین اشغال تخت‌های درمانی در ماسال اشاره کرد و گفت: باید راهکاری برای این دو موضوع اندیشیده شده و سیاست‌های را در نظر گرفت تا حوزه بهداشت و درمان ماسال شاهد حضور و توزیع عادلانه پزشک در بیمارستان رسالت باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با انتقاد از طولانی شدن عمر پروژه‌های عمرانی در استان گفت: عمر اتمام پروژه‌های عمرانی در گیلان از جمله در ماسال بسیار زیاد است و اعتباراتی که به آن اختصاص داده می‌شود در وقت معین هزینه نشده و موجب رها شدن پروژه‌های عمرانی می‌شود.

سالاری همچنین بر اهتمام ویژه دانشگاه علوم پزشکی بر رفع کمبودهای حوزه درمانی و زیرساخت‌های این حوزه در شهرستان ماسال تاکید کرد و خواستار همت همه جانبه مسئولان شهرستان در رفع کمبودها شد.

منبع: خبرگزاری مهر

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =