اصول برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی تا حد زیادیی یک مفهوم نسبتاً جدید است. در گذشته، صنعت بهداشت و درمان واقعاً نیازی به برندسازی نداشت، اما در حال حاضر به یک سطح از رقابت روبرو شده است.

افزایش قابل توجه در میزان حق انتخاب برای مصرف کننده در بازار و برندها را مجبور کرده از مشتریان به طریقی که قبلاً انجام نمی‌دادند درخواست کنند. این بدان معناست که کسب و کار و مشاغل مرتبط با بهداشت و درمان با چالش‌های جدیدی روبرو شده‌اند و فرصت‌های جدیدی برای آنها به وجود آمده تا بتوانند خود را به طور موثر برند کنند.

برای اثبات روند تغییر کلینیک‌های پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی، به این فکر کنید که آیا بیمارستان یا پزشک محلی شما دارای صفحه اینستاگرام است، احتمالاً حتی حساب‌های دیگری در سایر شبکه‌های اجتماعی هم داشته باشد.

شرکت‌های پزشکی نیز مانند سایر مشاغل، از مشتریان (بیماران‌شان) خود استقبال می‌کنند. با توجه به این موضوع، مشخص است که چرا این مشاغل باید خود را به طور مؤثر و درست برند کنند.

سوق دادن برخی از شرکت‌های درمانی و بهداشتی به سوی برندسازی می‌تواند دشوار باشد، به خصوص اگر آنها مدت‌های زیادی در این کار فعالیت داشته و هرگز نیازی به برندسازی در گذشته نداشته‌اند. اما نکته اصلی این است که شرکت‌های مراقبت بهداشتی نمی‌توانند دیگر نمی‌توانند پشت نام درمان بمانند و نیاز به ایجاد روابط با مشتریان خود دارند.

البته، برندسازی کلینیک پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی همه چیز نیست. بسیاری از افراد بر اساس راحتی و اینکه بیمه آنها چه چیزی را پوشش می‌دهد، انتخاب می‌کنند پس شما نمی توانید در هر مبارزه‌ای پیروز شوید.

با این حال، در دنیای امروز، با تکنولوژی‌های جدیدی که به کاربران امکان دسترسی به جستجوها و رتبه بندی‌های آنلاین را می‌دهد ، اکثر شرکت‌ها نمی‌توانند مدت طولانی از برند و نام تجاری خود را بدون تبلیغات رها کنند.


در اینجا برخی از دلایل ضروری بودن و راه‌های برندسازی کلینیک پزشکی و شرکت‌های بهداشت و درمان و چگونگی ایجاد برندهای قوی را ذکر می‌کنیم.


۱- به دنبال ایجاد اعتماد باشید

اعتماد در هر رابطه، به ویژه در رابطه با مشتری و خرده فروشی اهمیت دارد. مشتریان باید بدانند که آنچه برای آنها پول می‌دهند برای برآورده کردن نیازهای آنها و تحقق انتظارات‌شان است. آنها اگر بدانند که همه موارد بدر کنترل شما است، پرداخت را انجام می‌دهند. اگر بخواهید محصولاتی را بفروشید، انسان‌ها از شرکت‌هایی که به آنها اعتماد ندارند خریداری نمی کنند، شرکت ها مجبور به ایجاد اطمینان در مشتریان هستند.

این موضوع در صنعت بهداشت و درمان نیز کاربرد دارد. بسیاری از کالاهایی که در ردیف خرده‌فروشی نیستند، قرار است مصرف شوند ، و اغلب مردم آنها را به فرزندان خود می‌دهند، بنابراین اگر احساس کنند می‌توانند به برند تجاری خریداری شده اعتماد کنند برای آنها بسیار مهم است.

برندسازی خوب می‌تواند با نشان دادن توانمندی شما، به مشتریان این اطمینان را دهد که شرکت و کلینیک شما به وعده‌های خود عمل می‌کند. شرکت‌ها می‌توانند با آمار و ارقام‌های مختلف، به مشتریان خود درمورد محصولات و خدمات اطمینان دهند و می‌توانند اطلاعات دقیقی در مورد فرآیندهای خود ارائه دهند.

در برندسازی کلینیک پزشکی درک بهتر مشتریان از خرید و نحوه کارکرد آن ، به اعتماد بیشتر آنها کمک می‌کند.


۲- استفاده از لوگو و نشان

یک لوگوی عالی در مورد مراقبت‌های بهداشتی همه چیز نیست، اما می‌تواند در ایجاد ارتباط با مشتریان مسیری طولانی را برای شما طی کند، به خصوص اگر شما یک خط محصول گسترده دارید که مناطق مختلف بازار بهداشت را در بر می گیرد.

شما باید تلاش کنید تا برند شما به شکلی مثبت شناخته شود، اما پس از انجام این کار، بسیار مهم است که حداکثر شناخت را داشته باشید. داشتن لوگو، آرم یا شعاری که افراد بتوانند با آن شما را شناسایی کنند یکی از بهترین راه‌های انجام این کار است.

تصور کنید که همیشه یک برند خاص داروی مسکن را خریداری می‌کنید. یک روز، شما نیاز به خرید قطره‌ی چشم دارید، اما قفسه آن پر از برندهای مختلف است ، و شما هم قبلاً هرگز این قطره را خریداری نکرده اید. اگر چشم شما بر روی یک لوگوی آشنا باشد، معمولاً به سمت آن برند جذب می‌شوید.

پاسخ به یک برند “شناخته شده”، به جای صدها برند “ناشناخته” دیگر موجود ، غالباً ناخودآگاه است، اما می‌تواند بر تصمیمات مصرف کننده تاثیر بگذارد. هرچه مشتری از دامنه برند شما خرید کند، احتمال دارد که در آینده از برند تجاری خود آگاهانه‌تر استفاده کنید.


۳- ثبات داخلی را تقویت کنید

برندینگ و برندسازی از اینکه همه افراد در شرکت یک رویه را دنبال می‌کنند، کمک می کند. نام تجاری شما باید یک مأموریت مشخص را برای شرکت شما مشخص کند، چیزی که شما می‌خواهید به مشتریان خود ارائه دهید و اگر همه افراد در این شرکت – از خدمتکار تا مدیریت – از این امر آگاه هستند ، شما به احتمال زیاد به یک تیم منسجم و کارآمد خواهید رسید.

این کار باعث افزایش کارآیی در سازمان شما و افزایش درآمد می شود. همچنین شما می توانید یک سری خدمات سازمان یافته تر به مشتریان خود ارائه داده و صداقت وعده های خود را نشان دهید زیرا آنها با ساختار شرکت شما تقویت می‌شوند. اگر بیانیه ماموریت شما برای همه در داخل و خارج از کسب و کار شما روشن شود ، همه چیز به عنوان “یک کل منسجم” عمل خواهد کرد.


۴- روی درک مشتری کار کنید

مانند هر کسب و کار دیگری، یک شرکت بهداشت و درمان و یا کلینیک پزشکی باید مشتری بالقوه خود را تا آنجا که ممکن است بشناسد.

باید درک خوبی از جنسیت، سن، موقعیت جغرافیایی، طرز فکر، عقاید، اخلاق و غیره مشتریان خود داشته باشد تا بتواند ارتباط خود را با آنها برقرار کند. شما باید اطلاعات بازار را جمع آوری کنید تا مشتری اصلی خود را شناسایی کنید، و سپس تا آنجا که می‌توانید در مورد آنها اطلاعات کسب کرده و به نحوه پاسخ آنها به محصولات و بازاریابی توجه کنید.

این روزها همه چیز مربوط به تجربه بیمار است.

تجربه مشتری از برندینگ پزشکی

به عنوان مثال ، اگر می دانید محصول شما عمدتاً برای مادران جوان مناسب است، باید این استراتژی برندسازی خود را با توجه به این موضوع طراحی کنید.

تصاویر و زبانی که استفاده می کنید، فونت‌هایی که انتخاب می‌کنید، قرار گرفتن در فروشگاه‌های خرده فروشی – همه چیز درباره نام تجاری و برند شما باید متناسب با این مخاطب تدوین شود.

دانستن مشتری شما به شما امکان می دهد تا در هر زمان و به نیازهای خاص خود توجه داشته باشید و تغییرات کوچک در بازار را تشخیص دهید. این به شما امکان می‌دهد به سرعت به تغییرات پاسخ دهید و اطمینان حاصل کنید که محصول شما همچنان پاسخگوی نیاز مشتریان شما است.

شناخت مشتری به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا بازارهای بالقوه غیرمترقبه ای وجود دارد که می‌توانید دنبال کنید ، حتی اگر آنها جزئی از مشاغل شما باقی نمانند. ممکن است متوجه شوید که می توانید دو مشکل را از یک راه، حل کنید.

به عنوان مثال ، اگر باندهای حمایتی را برای آسیب دیدگی عضلات به فروش می رسانید ، شناخت درست از بازار هدف به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که می‌توانید برای کاهش درد ماهیچه‌ها از مسکن‌ها یا ژل‌های مبتنی بر گرما نیز برای فروش استفاده کنید.


۵- نیازهای خاص را مشخص کنید

این موضوع با استراتژی بالا پیوند دارد، اما شامل دانش شما در مورد مشتری و احترام در مورد الزامات خاص آنها است ، بنابراین می‌توانید از زبانی استفاده کنید که مستقیماً به آنها رسیدگی کند.

اگر خدمات خود را به یک کلینیک معروف می‌فروشید، آن را برجسته کنید که چگونه می تواند بدون هیچ زحمتی به آنها سرویس دهید تا به آنها اجازه دهد بیماران بیشتری را ببینند یا رضایت خود را افزایش دهند. مشتری‌های خود را در کجای مشکل می‌بینید و سپس محصول خود را برای حل این مشکلات و جذب مشتری خود تنظیم کنید.


۶- خود را متمایز کنید

اگر عاملی یا مزیتی دارید که شما را از سایر ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی جدا می‌کند، آن را از بین نبرید. از منحصر به فردترین ویژگی‌های خود استفاده کنید، به مشتریان خود آگاهی دهید که چیزی را می‌توانید ارائه دهید که هیچ کس دیگری قادر به ارائه آن نیست، توجه مشتریان را جلب کنید و این موضوع را در برندسازی خود برجسته کنید.

اگر خانه‌های مراقبت با اقامتی به خصوص لوکس ارائه می‌دهید ، این کار را با نام تجاری خود مترادف کنید ، بنابراین مردم شرکت شما را با کیفیت مرتبط و شما را از دیگران جدا می‌کنند. متمایز بودن و به یاد ماندنی بودن می تواند در دنیای امروز چالش برانگیز باشد ، بنابراین اگر چیز خاصی دارید ، در مورد آن سکوت نکنید ، بلکه مطمئن شوید که همه می‌دانند.

Hospital Branding Tips - A Healthcare Logo Design Guide

۸- سادگی ارزش

هیچ کس پیچیدگی را دوست ندارد حالا اگر استرس، خستگی، ناخوشایندی و یا درد نیز داشته باشد، اصلا پیچیدگی را نمی‌شناسد. مردم می خواهند راه حل های سریع و آسان را دوست دارند. آنهایی که باعث نمی‌شود سرشان درد بگیرد و اطلاعات گیج شان کند.

اگر بسته به نیاز مشتری ، خدماتی با قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهید ، سعی کنید این موارد را بسیار واضح و ساده تهیه کنید. بنابراین مشتری شما می‌تواند به راحتی آنچه را که می‌خواهد و چیزی را که برایشان هزینه دارد را – با کمی بیشتر از یک نگاه – شناسایی می‌کند. اگر این کار را نکنید ، احتمالاً مشتری شما از انتخاب گزینه مناسب ناامید شده و با قیمت‌های واضح‌تر به سمت یک رقیب حرکت می‌کند.

شرکت های بهداشت و درمان باید تجارت خود را از دید مصرف کننده در نظر بگیرند و هر زمان که می توانند تجربه را برای مشتریان بهینه کنند. این ممکن است به معنای کاهش زمان انتظار در بیمارستان ها ، ارائه برنامه‌های مراقبتی انعطاف پذیرتر و قابل تنظیم تر، افزایش حرفهای پرسنل یا بهبود وضوح بسته بندی باشد.


سخن پایانی

برندسازی کلینیک پزشکی در بازار رقابتی امروزه امری ضروری است. مشتریان انتظار تجربیات عالی را دارند و اگر ناراضی باشند، می توانند برای محصولات منفی یا خدماتی آزاردهنده، نقدهای منفی بگذارند و در نتیجه سایر مشتریان بالقوه از خرید محصول یا استفاده از خدمات استقبال نمی‌کنند و – مانند هر تجارت دیگری – ارائه دهنده خدمات درمانی برای زنده ماندن باید دوباره تلاش کند.

پرورش یک برند خوب، قابل اعتماد و متمایز برای ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی که سعی در زنده ماندن در دنیای امروز دارند کاملاً ضروری است.

این یک رپورتاژ آگهی می‌باشد و شما نیز می‌توانید برای نشر آگهی خود با ما تماس بگیرید.

5/5 - (41 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 7 =