چگونه می توان کمر را پس از آسیب دیدگی تقویت کرد؟

آسیب دیدگی در ناحیه کمر می تواند از کوچک کردن نادرست شکم تا چیزی مانند یک تصادف آسیب زا ، اتفاق بیافتد. صرف نظر از اینکه چگونه به کمرتان آسیب می رسانید ، درد آن بسیار ناتوان کننده است. آسیب دیدگی به کمر می تواند شما را از چند هفته تا چند ماه از محل کار ، سالن بدنسازی یا بازی دور کند. ممکن است بتوانید روز خود را پشت سر بگذارید ، اما وقتی سطح درد در ناحیه کمر شما غیرقابل تحمل است ، در تمرکز هم مشکل خواهید داشت.

چرا تقویت کمر بعد از آسیب‌دیدگی مهم است

پس از هر نوع آسیب دیدگی کمر ، باید تمرینات پشتی و حرکات کششی را شروع کنید تا به تقویت کمر کمک کند. از آنجا که عضلات کمر و شکم از طریق فعالیت های روزانه مانند عضلات گلوتئال برای افراد فعال انجام نمی شود ، برای حفظ عضلات کمر باید به طور مرتب آنها را تمرین دهید. اگر عضلات گلوتئال ، شکم یا کمر ضعیف یا خشک باشند ، مستعد آسیب خواهید بود.

ابتدا ، وقت خود را برای استراحت کمر خود بگذرانید

شما وسوسه می شوید که مانند زندگی قبل از آسیب دیدگی ، به زندگی روزمره خود بپردازید ، اما برای استراحت نیاز به زمان دارید. رعایت یک روش توانبخشی و تقویت کمر ، با پشتکار و زحمت به شما این امکان را می دهد تا به فعالیت های منظم خود بازگردید.

در طول دوره بهبودی ، باید این سه راهکار را پیاده سازی کنید:

1- بیشتر به تنفس خود توجه کنید و به خود یادآوری کنید که نفس های عمیق تسکین دهنده است. افراد وقتی احساس استرس ، اضطراب یا ناراحتی می کنند ، کم عمق نفس می کشند. اگر نسبت به درد کمر احساس بی حوصلگی و ناراحتی دارید ، آگاهانه چندین نفس عمیق آهسته بکشید. این به شما در بدست آوردن آرامش کمک می کند ، زیرا ماهیچه های پر فشار هستند که باعث بهبودی شما می شوند.

2- از توانایی بدن و حرکات آن آگاه باشید. افزایش آگاهی بدن به بهبودی و جلوگیری از آسیب دیدگی کمر کمک خواهد کرد. توجه بیشتر به وضعیت بدن و حرکاتی که هنگام رسیدن به یک شیء ، نشستن و غیره انجام می دهید، بستگی دارد.

در طول روز بصورت آگاهانه ستون فقرات خود را صاف کنید. با تمرین ، شما حالت خود را بهبود می بخشید و بنابراین درد کمر را کاهش می دهید.

3- بپذیرید که بدن شما برای بهبودی به زمان نیاز دارد. بسیاری از افراد ، به ویژه ورزشکاران متعصب تناسب اندام ، می خواهند دوره های ریکاوری خود را سریع تمام کنند. آنها بسیار علاقه دارند که دوباره به سالن بدنسازی برگردند و مانند گذشته تمرین کنند ، اما می دانند که نمی توانند، به این دلیل که کمر آنها برای بهبودی به زمان نیاز دارد.

کسانی که از تناسب اندام شان ناراحت هستند ، اغلب وقتی که قادر به تمرین شدید نیستند دچار افسردگی می شوند. بنابراین ، مهم است که مرحله ای را که در آن قرار دارید بپذیرید و صبور باشید. اگر قبل از آماده شدن کمر ، خود را بیشتر صدمه بزنید ، در پایان فقط روند بهبودی طولانی تر می شود و باعث درد بیشترتان خواهد شد.

کدام یک از عضلات برای تقویت کمر پس از آسیب دیدگی مهم هستند؟

اکثر مردم فکر می کنند که فقط عضلات کمر بر قدرت کمر شما تأثیر می گذارد ، اما این درست نیست. سه گروه از ماهیچه ها وجود دارد که بر سلامت ستون فقرات تأثیر می گذارند. برای محافظت از ستون فقرات از آسیب دیدگی ، باید هر سه این ماهیچه ها ورزیده شوند.

در اینجا سه ​​گروه عضلانی وجود دارد که باید برای داشتن یک کمر سالم تر تقویت شوند:

The real reason why you have lower back pain

اکستنسورها: عضلات اکستنسور در کمر و باسن برای ایستادن ، بلند کردن ، کشش و باسن از اهمیت زیادی برخوردار است.

آسیب دیدگی کمر

فلکسور: ماهیچه های فلکسور در شکم و الیوپواز جمع شده و از ستون فقرات پشتیبانی می کنند و قوس ستون فقرات شما را کنترل می کند.

آبلیکوئز: عضلات جانبی شما که هنگام ایستادن ستون فقرات را تقویت می کند و به حفظ وضعیت صحیح حالت خمیدگی و انحنای بدن و چرخش ستون فقرات کمک می کند.

به طور کلی

کمر شما پس از آسیب دیدگی ضعیف تر می شود، بنابراین مهم است که وقت خود را نه تنها در بازسازی عضلات بلکه در ساخت قوی تر از گذشته آنها اختصاص دهید . این که کمر شما قبل از آسیب دیدگی خیلی ضعیف باشد ، احتمالاً در وقوع آسیب دیدگی نقش خواهد داشت. برای ایجاد یک کمر قوی و سالم ، شما باید به طور مرتب شکم ، عضلات لگن ، عضلات کمر و گلوت را تقویت کنید زیرا هر یک از این گروه های عضلانی به ستون فقرات کمک می کنند و در داشتن کمر سالم نقش دارند.

منبع: مولر اسپورت مد

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهی در “چگونه می توان کمر را پس از آسیب دیدگی تقویت کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =